2017
Hea kooli käsiraamat
Loe kommenteeritavate peatükkidega veebiversiooni
Koostajad: Margit Sutrop, Helen Toming, Tiia Kõnnussaar
Toimetajad: Tiia Kõnnussaar, Liisi Veski, Helen Toming, Mari-Liisa Parder
Keeletoimetaja: Liisi Veski
Korrektuur: Liisi Veski, Nele Punnar, Mari-Liis Nummert, Laura Lilles-Heinsar, Jaana Eigi, Õnne Allaje
Kujundus ja küljendus: Maarja Roosi, Tartu Ülikooli multimeedia talitus
Autoriõigus: Tartu Ülikooli eetikakeskus ja autorid 2017
Väljaandja: Tartu Ülikooli eetikakeskus
Kirjastaja: Eesti Keele Sihtasutus
Trükitud AS Pakett trükikojas
Raamatu väljaandmist toetas Haridus- ja Teadusministeerium riikliku programmi „Eesti ühiskonna väärtusarendus 2009-2013“ jätkuprogrammi 2015-2020 raames.
Kool on justkui elusorganism, mis on pidevas arengus ja muutumises. See on paljude osapoolte looming. Seetõttu ei saa ei õpetaja ega õpilane, koolijuht ega lapsevanem üksi anda ammendavat vastust nii fiosoofilisele kui ka praktilisele küsimusele, milline on hea kool. See vastus saab sündida koostöös.
Tartu Ülikooli eetikakeskus on koostöös ekspertide ja praktikutega nüüd välja andnud “Hea kooli käsiraamatu”. Kõigepealt kutsusime kokku ümarlauad: eetikakeskuse seminariruumis said kohvitassi taga kokku ja arutlesid kirglikult kooli üle nii koolipidajad kui lapsevanemad, sotsiaalpedagoogid ja koolipsühholoogid, õpetajad ja õpilased, koolijuhid ja abipersonal, huvijuhid ja raamatukoguhoidjad. Arutlesime üheskoos, mis peab heas koolis kindlasti olema.
Nende kohtumiste tulemusel sai hea kooli käsiraamat oma kuju ja sisu. Lugeja leiab raamatu kaante vahelt meie parimate haridusekspertide analüüsivaid artikleid koolielu sõlmpunktide kohta. Samuti avaldame raamatus tähelepanekuid ümarlauavestlustelt, intervjuusid praktikutega - õpetajate, koolijuhtide jt koolipere liikmetega - ning hea kooli ja hea lasteaia konkursitööde väljavõtteid.
Head lugemist ja kaasamõtlemist!
Väärtusarenduse võimalusi. Kogemused ja praktilised vahendid
Koostajad ja toimetajad: Margit Sutrop, Tiia Kõnnussaar, Nele Punnar, Mari-Liisa Parder, Mari-Liis Nummert, Õnne Allaje, Helen Hirsnik
Õpetajate Lehes ja Tartu Ekspressis ilmunud artiklite autor: Tiia Kõnnussaar
Keeletoimetajad: Tiia Kõnnussaar, Mari-Liisa Parder, Õnne Allaje
Korrektuur: Tiia Kõnnussaar, Õnne Allaje
Küljendus: Merle Moorlat
Autoriõigus: Tartu Ülikooli eetikakeskus 2017
Väljaandja: Tartu Ülikooli eetikakeskus
Kirjastaja: EKSA
Trükise väljaandmist on toetanud Haridus- ja Teadusministeerium riikliku programmi „Eesti ühiskonna väärtusarendus 2009-2013“ jätkuprogrammi 2015-2020 raames.
Loe peatükkide kaupa:
Hea kooli käsiraamat (2017) veebiversioon
Koostajad: Margit Sutrop, Helen Toming, Tiia Kõnnussaar
Toimetajad: Tiia Kõnnussaar, Liisi Veski, Helen Toming, Mari-Liisa Parder
Keeletoimetaja: Liisi Veski
Korrektuur: Liisi Veski, Nele Punnar, Mari-Liis Nummert, Laura Lilles-Heinsar, Jaana Eigi, Õnne Allaje
Kujundus ja küljendus: Maarja Roosi, Tartu Ülikooli multimeedia talitus
Autoriõigus: Tartu Ülikooli eetikakeskus ja autorid 2017
Väljaandja: Tartu Ülikooli eetikakeskus
Kirjastaja: Eesti Keele Sihtasutus
Trükitud AS Pakett trükikojas
Raamatu väljaandmist toetas Haridus- ja Teadusministeerium riikliku programmi „Eesti ühiskonna väärtusarendus 2009-2013“ jätkuprogrammi 2015-2020 raames.
Hea kooli käsiraamatu veebiversioon:
Terviktekst Hea kooli käsiraamat (2017)
Peatükkide kaupa, kommenteeritav:
- Sissejuhatuseks. Hea kooli mudelist. Margit Sutrop
- Hea kooli ja lasteaia indikaatorid. Halliki Harro-Loit
- Kes loovad hea kooli? Halliki Harro-Loit
- Koostöö ja head suhted. Olga Schihalejev
- Elukestvat õppimist toetav hindamine. Maria Jürimäe, Leana Pennula, Jaana Urubkova
- Tärkava taime eest hoolitse hellalt. Helina Harro
- Hea hoolekogu ühendab. Jüri Ginter
- Vaimne ja füüsiline õpiruum on tugevalt seotud. Mari-Mall Feldschmidt
Eesti JA Põhjamaad- Eesti KUI Põhjamaa?
Koostajad ja toimetajad: Tiia Kõnnussaar, Triin Paaver, Mari-Liisa Parder, Margit Sutrop, Liisi Veski
Keeletoimetajad: Laura Lilles-Heinsar, Marie Soone, Liisi Veski
Korrektuur: Kristi Lõuk, Heidy Meriste, Marie Soone
Kujundus ja küljendus: Merle Moorlat
Väljaandja: Tartu Ülikooli eetikakeskus
Kirjastaja: EKSA
Raamatu väljaandmist toetas Haridus- ja Teadusministeerium riikliku programmi „Eesti ühiskonna väärtusarendus 2009–2013“ jätkuprogrammi 2015–2020 raames.
Eesti Vabariigi iseseisvuse taastamisest on möödunud terve inimpõlv. Millised on nüüd, enam kui veerandsada aastat hiljem meie unistused ja ideaalid? Kui kaugel me kunagi seatud eesmärgist – saada Põhjala riigiks – täna oleme? Miks on kümned tuhanded eestlased hääletanud jalgadega ning valinud oma elukohaks just mõne Põhjamaa? Mida tuleks teha, et Eesti inimesed oleksid oma kodumaal õnnelikumad?
Kogumikus analüüsivad Põhjala ja Eesti tippteadlased Põhjamaade identiteedi kujunemist ning arutlevad, kas Eesti kuulub või võiks kuuluda Põhjala riikide hulka. Mida ikkagi kujutab endast paljukõneldud Põhjamaade heaoluriigi mudel? Millisesse väärtusruumi kuulub Eesti uuringute põhjal?
Põnevat lugemist ja kaasamõtlemist pakub ka kogumiku teine osa: arvamuslugude ja fotokonkursi „Eesti JA Põhjamaad – Eesti KUI Põhjamaa?“ võistlustööd.