Projekt „Õpetaja väärtuskasvatuslikud pädevused”
Tegevus toimub meetme „Kooli poolelijätmise vähendamine, haridusele juurdepääsu suurendamine ning õppe kvaliteedi parandamine“ alameetme „Põhikooli ja gümnaasiumi riiklikele õppekavadele vastav üldharidus“ raames. Tegevust rahastab Euroopa Sotsiaalfond.
Klassijuhataja käsiraamat (veebiväljaanne)
Õpetaja kui väärtuskasvataja – miks ja kuidas
Autorid: Margit Sutrop ja Lemme Randma
Toimetajad Nelli Jung, Triin Käpp, Halliki Harro-Loit, Mari-Liisa Parder
Sissejuhatus sj
Peatükk 1. Hariduse eesmärgid ja põhikooli ning gümnaasiumi sihiseade uues riiklikus õppekavas ptk 1
Peatükk 2. Õpetaja kui väärtuskasvataja – läbi kõikide tegevuste (mida õpetab, kuidas õpetab, hindamine, distsipliinipoliitika, suhted) – kas kujundab kindlaid väärtusi läbi õppe- ja kasvatustöö jaoks vajaliku keskkonna loomise ja tagasisidestamise või toetades väärtusreflektsiooni (juhtides väärtusarutelusid õpilastega)
Peatükk 3. Õpetaja enda väärtused: personaalsed, professionaalsed ja organisatsiooni väärtused.
Peatükk 4. Klassijuhataja enda identiteet juhina, isiklikud väärtused ptk4
Peatükk 5. Klassijuhataja kui oma klassi õpilaste (ära-)kuulaja ja juht fail ptk5
Peatükk 6. Klassijuhataja klassi kui terviku juht ptk6
Peatükk 7. Klassijuhataja kui kommunikatsioonijuht (modereeriv roll vanemate vahelises väärtuskommunikatsioonis ning õpilaste ja vanemate vahelises kommunikatsioonis) ptk7
Peatükk 8. Klassijuhataja roll koolikultuuri vahendaja ja kujundajana ptk8