Haridusvisioon 2035 „Väärtused ja vastutus“
Haridusvisiooni eesmärk on luua seostatud ja mõtestatud alus haridus-, teadus-, keele- ja noortepoliitika strateegiatele, mis on kutsutud lähematel aastakümnetel toetama ja edendama Eesti inimeste heaolu, ühiskonna sidusust, kultuuri jätkusuutlikkust ning Eesti riigi ja rahva vaimset ning majanduslikku õitsengut.
Visioonidokument on täismahus loetav haridus- ja teadusministeeriumi kodulehel.
Visiooni koostamisel on arvesse võetud nii olemasolevat olukorda kui ka võimalikke tulevikustsenaariume. Kui eesmärgiks on mitte ainult olukordadega kohaneda, vaid ümbritsevat keskkonda ka kujundada, küsigem, millist maailma me oma lastele ja lastelastele tahame. Mida me saame ette võtta, et see maailm oleks võimalikult ideaalilähedane? Millised on need ühised väärtused, mille alusel tulevikku kujundada ja otsuseid langetada?
Ühisväärtustest on kõneldud ka eelnevate visioonide ja strateegiate puhul. Eesti ühiskonna üheks probleemiks on aga erinevus deklareeritud ja elatud väärtuste vahel, st selle vahel, mida on varasemates strateegiates ning teistes poliitikadokumentides eesmärgina esitatud, ning selle vahel, kuidas ühiskonnas on tegelikult toimetatud ja mida saavutatud. Kuidas meie haridus-, teadus-, keele- ja noorsootöö poliitikad saaksid kaasa aidata selle ja paljude teiste väärtuslõhede ületamisele ning kokkulepitud väärtuste järgimisele? Kuidas saavutada olukord, et need poliitikad hakkaksid toetama väärtuspõhist tegutsemist?
Koostaja: Margit Sutrop
Juhtrühm: Margit Sutrop, Äli Leijen, Margus Pedaste, Katrin Poom-Valickis, Martin Ehala, Heli Mattisen, Triin Vihalemm, Toivo Maimets, Indrek Lillemägi, Toomas Kruusimägi, Martti Martinson, Ain Tõnisson
Tartu Ülikooli eetikakeskuse töögrupp: Halliki Harro-Loit, Mari-Liis Nummert, Mari-Liisa Parder, Õnne Allaje, Nelli Jung, Katrin Velbaum, Tiia Kõnnussaar, Nele Punnar, Helen Hirsnik, Kristi Lõuk, Triin Paaver, Marten Juurik, Heidy Meriste, Jaana Eigi, Kertu Rajando, Laura Lilles-Heinsar.