Olen ise alles õpetaja ametit õppimas, kuid juba kummitavad mind mõned küsimused.
Nimelt olen palju mõelnud selle peale, et kuidas peaks uus noor alustama oma tööd. Võib ka juhtuda, et kohe algul peale õpetaja eriala omandamist ei saa tööd, sest tänapäeval on üsna tüüpiline see, et töövõtja tahab oma töötajatelt varasemat kogemust, aga kust see noor peaks seda saama, kui peale praktika pole ta veel kuskil tööl käinud? See pole seotud vaid õpetaja ametiga, vaid enamuste ametitega. Kui aga õnnestub tööle saada, siis lisaks närvikõdile esimest korda klassi ees õpetama hakata on ka kindlasti veel omaette närvi põhjustajateks hirm ja kartus kuidas hakkama saada, ennast kehtestada; mure, kas mind ikka kuulatakse, kuidas saan hakkama eri situatsioonides jne.
Üks küsimus, millele ootan igati vastust, on see, kuidas peaksin või saaksin ennast esimestel kohtumistel eri klassidega kehtestada, nii, et õpilastel tekiks austus minu vastu ning tunneksin ennast klassi ees hästi? Esmamulje on väga tähtis asi ning selle suudab saavutada kas hästi või ebaõnnestunult, kõik ilmselt oleneb, kuidas ise hakkama saan, kui suur on mu enesekindlus ning kui koostööaldis on ka klass. Mõtlen just enda kohapealt seda, et ei tahaks olla mingi karm õpetaja, keda kõik vihkavad või keda keegi ei salli, samas ei taha ka olla see õpetaja, kellele õpilased pähe istuvad ning keda on lihtne ära kasutada. Kuidagi tuleks saavutada nende kahe omaduse keskpunkt, aga kuidas? Võibolla näitab seda praktika, et kui alguses ei saa hakkama, siis aja jooksul asjad paranevad, õpin oma vigadest ja ka oma plussidest. Kindlasti ei eelda ma, et kohe esimesest korrast peale peaks suurepäraselt hakkama saama. Me kõik teeme vigu, kuid kas ja kui palju on neid lubatud teha õpetajal? Siiski on õpetaja suure ja tähtsa rolliga amet, mille läbi õpetame ja ka aitame arendada lapsi, oma roll on ka nende kasvatamisel olles siis nii õpetaja ise kui ka eeskuju.
Uus õpetaja uues koolis
Foorumid:
Lisa kommentaar