Foorumid:
Kooli huvijuhil on tugevalt seotud ühe religioose liikumisega. Ta seda muidu väga peale ei suru, kuid erinevaid tegevusi ja mänge läbi viies teeb ta alati sügavalt usuga seotud mänge ja harjutusi, millest nooremad õpilased tegelikult aru ei saa ja vanemad kipuvad itsitama. Kas selline tegevus on normaalne?
Usklik huvijuht
Huvijuht võiks seletada enne mängu läbiviimist oma religiooni ja selgitada õpilastele, miks ta just nii tegi. Nii ei tekiks õpilastel küsimusi ja itsitamist, vaid nad mõistaksid.
Kui kooli kogukonnas ei võeta omaks erinevaid religioone ja ei mõisteta seda, siis arvan, et pigem tuua õrnalt sisse oma usku ja ikka pigem selgitada seda.
Leian, et religioossus ei
Leian, et religioossus ei peaks välistama teadlikkust ehk nõustun osaliselt eelkõnelejaga: kui mängudel ja ülesannetel on religiooniga seotud sisu, peaks ta olema valmis selle tausta õpilastele selgitama, sest siis ilmneks seal ka hariduslik/tolerantsi tõstev perspektiiv.
Isiklikult leian siiski, et kool võiks jääda religioosselt neutraalseks (kui ei ole teadlikult otsustatud teisiti ja tegu pole näiteks mõne kristliku kooliga) ning tugevalt põhimõttelised ning laetud tegevused tagaplaanile. Pean suureks oskuseks "eraldada erinevaid osi iseendast" ning olla teadlik sellest, et kõige jaoks on oma aeg ja koht - on okei väljendada oma usku näiteks kirikus, kuid sekulaarses riigis ning haridussüsteemis peaks oskama sellest vajadusel ka välja astuda. Haridustöötaja peaks püüdlema võimalikult suure neutraalsuse ning objektiivsuseni, olema aktsepteeriv ning laia silmaringiga ja kui tõesti on tegu uskliku inimesega, siis peaks sinna hulka kuuluma ka tema soov ja võime arendada endas teistsuguseid oskuseid, sh mitte religioosselt laetud mängude ja harjutuste läbiviimist.
Mina arvan, et kui usk aitab
Mina arvan, et kui usk aitab õppimisele kaasa, siis see ei ole kindlasti probleem. Usk on ka eetikat, väärtushinnanguid ja Euroopa kultuuri väga tugevalt mõjutanud. Samuti oli öeldud, et huvijuht usku peale ei suru, mille mõttu ei tohiks religioossete teemade kasutamine probleemiks olla. Olukord, kus õpilased naeravad ja itsitavad on normaalne ka teistes ainetes, nagu inimeseõpetus ja bioloogia.
Lisa kommentaar