Konkursid
Tunnustusprogramm "Hea lasteaed kui väärtuspõhine lasteaed 2022"
Tartu Ülikooli eetikakeskusel on hea meel kutsuda lasteaedu osalema tunnustusprogrammis „Hea lasteaed kui väärtuspõhine lasteaed“ ja taotleda oma lasteaiale hea lasteaia märgis.
Tartu Ülikooli eetikakeskus on toetanud ja tunnustanud lasteaedade väärtusalast tegevust juba aastast 2009. Tunnustusprogramm aitab lasteaiaperel toetatud eneseanalüüsi ja nõustamise abil leida oma lasteaia tugevused, omapära, arenguvõimalused ja -fookused. Iga osalev lasteaed on eneseanalüüsi protsessis toetatud.
Tunnustusprogrammis osalemiseks ei pea näitama suurepäraseid tulemusi kõigis hea lasteaia mudeli aspektides. Oluline on soov oma tegevusi analüüsida ja mõtestada: seada uusi eesmärke, panna tähele, kus saaks paremini, ja kavandada edasisi tegevusi. Eneseanalüüsi protsess aitabki näha ja aru saada, mida ja kuidas teha, et saada paremaks.
Tunnustusprogrammi eesmärgid:
- Arendada lasteaedade väärtusarenduslikku pädevust ja tõenduspõhise eneseanalüüsi võimekust.
- Toetada lasteaedu teadlike valikute tegemisel ja arendustegevuste planeerimisel.
- Koguda ja levitada lasteaedade häid praktikaid koostöövõrgustiku kaudu.
- Tunnustada lasteaedade häid kogemusi ja praktikaid.
Tunnustusprogrammis osalemise juhend esmakordsetele osalejatele ja neile, kes osalesid viimati enne aastat 2018, asub SIIN.
Tunnustusprogrammis osalemise juhend edasijõudnutele asub SIIN
Inspiratsiooni ja lisamaterjali leiab:
- Halliki Harro-Loit „Väärtusarenduse analüüs – miks ja kuidas?”
- Väärtusarenduse võimalusi. Kogemused ja praktilised vahendid
- Hea kooli käsiraamat
- Klassijuhataja käsiraamat
- Väärtusarenduse analüüs edasijõudnutele. Käsiraamat koolidele ja lasteaedadele
Tutvuda on ka võimalik eelnevatel aastatel tunnustatud lasteaedadega ning varasemate töödega.
Tunnustusprogrammis osalevad lasteaiad on osa suurest kogukonnast, mille liikmed saavad alati üksteiselt nõu ja toetust.
Ootame oma perre uusi lasteaedu!
Programmi lisateave
Nele Punnar, Hea kooli ja lasteaia projektijuht, tel: +372 53848320, nele.punnar [ät] ut.ee
Tunnustusprogrammi korraldab Tartu Ülikooli eetikakeskus Haridus- ja Teadusministeeriumi riikliku programmi „Eesti ühiskonna väärtusarendus 2009–2013" jätkuprogrammi 2020–2026 raames. Veebikursuste väljatöötamist toetas Briti Nõukogu Eestis.
Tunnustusprogramm "Hea kool kui väärtuspõhine kool 2022"
Tartu Ülikooli eetikakeskusel on hea meel kutsuda koole osalema tunnustusprogrammis „Hea kool kui väärtuspõhine kool“ ja taotleda oma koolile hea kooli märgis.
Tartu Ülikooli eetikakeskus on toetanud ja tunnustanud koolide väärtusalast tegevust juba aastast 2009. Tunnustusprogramm aitab kooliperel toetatud eneseanalüüsi ja nõustamise abil leida oma tugevused, omapära, arenguvõimalused ja -fookused. Iga osalev kool on eneseanalüüsi protsessis toetatud.
Tunnustusprogrammis osalemiseks ei pea näitama suurepäraseid tulemusi kõigis hea kooli mudeli aspektides. Oluline on soov oma tegevusi analüüsida ja mõtestada: seada uusi eesmärke, panna tähele, kus saaks paremini, ja kavandada edasisi tegevusi. Eneseanalüüsi protsess aitabki näha ja aru saada, mida ja kuidas teha, et saada paremaks.
Tunnustusprogrammi eesmärgid:
- Arendada koolide väärtusarenduslikku pädevust ja tõenduspõhise eneseanalüüsi võimekust.
- Toetada koole teadlike valikute tegemisel ja arendustegevuste planeerimisel.
- Koguda ja levitada häid praktikaid koostöövõrgustiku kaudu.
- Tunnustada koolide häid kogemusi ja praktikaid.
Tunnustusprogrammis osalemise juhend esmakordsetele osalejatele ja neile, kes osalesid viimati enne aastat 2018, asub SIIN
Tunnustusprogrammis osalemise juhend edasijõudnutele asub SIIN
Inspiratsiooni ja lisamaterjali leiab:
- Halliki Harro-Loit „Väärtusarenduse analüüs – miks ja kuidas?”
- Väärtusarenduse võimalusi. Kogemused ja praktilised vahendid
- Hea kooli käsiraamat
- Klassijuhataja käsiraamat
- Väärtusarenduse analüüs edasijõudnutele. Käsiraamat koolidele ja lasteaedadele
Tutvuda on ka võimalik eelnevatel aastatel tunnustatud koolidega ning varasemate töödega.
Tunnustusprogrammis osalevad lasteaiad on osa suurest kogukonnast, mille liikmed saavad alati üksteiselt nõu ja toetust.
Ootame oma perre uusi koole!
Programmi lisateave
Nele Punnar, Hea kooli ja lasteaia projektijuht, tel: +372 53848320, nele.punnar [ät] ut.ee
Tunnustusprogrammi korraldab Tartu Ülikooli eetikakeskus Haridus- ja Teadusministeeriumi riikliku programmi „Eesti ühiskonna väärtusarendus 2009–2013" jätkuprogrammi 2021–2026 raames. Veebikursuste väljatöötamist toetas Briti Nõukogu Eestis.
Toimunud konkursid ja programmid
2022 Hea lasteaed kui väärtuspõhine lasteaed
2022 Hea kool kui väärtuspõhine kool
2021 Hea lasteaed kui väärtuspõhine lasteaed
2021 Hea kool kui väärtuspõhine kool
2020 Hea lasteaed kui väärtuspõhine lasteaed
2020 Hea kool kui väärtuspõhine kool
2019 Hea lasteaed kui väärtuspõhine lasteaed
2019 Hea kool kui väärtuspõhine kool
2018 Hea lasteaed kui väärtuspõhine lasteaed
2018 Hea kool kui väärtuspõhine kool
2017 Hea lasteaed kui väärtuspõhine lasteaed
2017 Hea kool kui väärtuspõhine kool
2016 Hea lasteaed kui väärtuspõhine lasteaed
2016 Hea kool kui väärtuspõhine kool
2015 Hea lasteaed kui väärtuspõhine lastead
2015 Hea kool kui väärtuspõhine kool
2014 Hea lasteaed kui kiusamisvaba lasteaed
2014 Hea kool kui kiusamisvaba kool
2013 Väärtuskasvatuse konkursid lasteaedadele ja koolidele
2012 Võistlus "Sõnad üksi ja kambakesi koos"
2012 Väärtuskasvatus lasteaias: lasteaed ja pere üheskoos
2012 Koostöö lastevanematega ja väärtuskasvatus koolis: kaasamine või konfliktide ohjamine?
2011 Kooli väärtusarenduse analüüs ühe väärtuse näitel
2011 Väärtuskasvatus lasteaias: lood ja tegelased
2010 Kirjandusteoste kasutamine väärtuskasvatuses
2010 Väärtuskasvatus lasteaias: kogemuste korv
2010 Väärtuskasvatuse valikud ja võimalused. Kooli põhiväärtused
2009 Väärtusarenduse valikud ja võimalused. Kooli eneseanalüüs
2009 Väärtuskasvatus lasteaias: terviklik programm