2020
Kollokvium-esitlus "Klassijuhatamise võlu ja vaev"

9. detsembril kell 11–12.30 Zoomis
Klassijuhataja töö püsib sageli peamiselt õpetajate endi pealehakkamise ja entusiasmi najal. Ometi on hea klassijuhataja lihtsalt kullatükk; on õpetajaid, keda nende õpilased mäletavad kogu oma ülejäänud elu. Hea klassijuhataja kasvatab mitte niivõrd noomides ja manitsedes (kuigi vahel on seegi vajalik), vaid pilguga, väikese žestiga, arutamise ja kuulamisega.
Klassijuhatajal on lugematu hulk rolle ja küllap vajab iga õpetaja aeg-ajalt sissevaadet ja mõtisklust oma tegevuse üle. Et olla klassijuhatajale ses enesevaatluses toeks, on Tartu Ülikooli eetikakeskus välja andnud raamatu "Klassijuhataja käsiraamat. Väärtuskasvatuse teejuht õpetajale ja koolijuhile", mis mõtestab klassijuhataja rolle ja valikuid väärtuskasvatuse aspektist (prof Margit Sutrop), arutleb klassijuhataja kui ühiste väärtuste kujundaja ja klassikultuuri looja üle (Lemme Randma), vaagib kommunikatsiooni tähtsust klassijuhataja töös (prof Halliki Harro-Loit), uurib arenguvestluste eripärasid (Meedi Neeme, Karmen Palts ja prof Halliki Harro-Loit). Vähetähtis pole ka klassijuhataja koostöö kolleegidega, sh eripedagoogi, sotsiaalpedagoogi ja psühholoogiga (Helen Hirsnik).
9. detsembril veebi vahendusel toimuval arutelul jagavad oma kogemusi mõned raamatu autorid ning saab nendega koos kaasa mõelda ja arutleda klassijuhatajaks olemise üle.
AJAKAVA
11.00 Sissejuhatus: prof Margit Sutrop
11.10 Meedi Neeme: Arenguvestlus kui tööriist. Mida võiks klassijuhataja arenguvestlustel silmas pidada.
11.30 Lemme Randma: Mis inspireeris raamatut klassijuhataja tööst kirjutama? Klassijuhataja roll väärtuskasvatajana.
11.50 Halliki Harro-Loit: klassijuhataja roll kommunikatsioonis õpilaste, kolleegide, juhtkonna ja lapsevanematega.
12.10 Helen Hirsnik: klassijuhataja koostöö sotsiaalpedagoogiga: näiteid ja kogemusi.
12.25 Kokkuvõttev arutelu.
Arutelu jutujuht on Mari-Liis Nummert (TÜ eetikakeskuse projektijuht).
Raamat on juba müügil raamatupoodides! Lisainfo raamatu kohta SIIT.