Tartu Ülikooli eetikakeskusel on hea meel kuulutada avatuks konkursi „Hea kool kui väärtuspõhine kool“ 2018. aasta voor ning kutsuda koole liituma heade koolide võrgustikuga.
Tartu Ülikooli eetikakeskus on toetanud ja tunnustanud koolide väärtusalast tegevust juba aastast 2009. Tänaseks ei ole enam tegemist konkursiga selle otseses tähenduses, vaid see on kasvanud osalejate jaoks arendus- ja arenguprotsessiks. Protsessis osalemine aitab kooliperel toetatud eneseanalüüsi ja nõustamise abil leida oma kooli tugevused, omapära, arenguvõimalused ja -fookused.
Iga osalev kool on protsessis toetatud ja tunnustatud eneseanalüüsi keerulise tee jalge alla võtmise eest.
Konkursil osalemiseks ei pea näitama suurepäraseid tulemusi kõigis hea kooli mudeli aspektides. Oluline on soov oma tegevusi analüüsida ja mõtestada: seada uusi eesmärke, panna tähele, kus saaks paremini ja kavandada edasisi tegevusi. Eneseanalüüsi protsess aitabki näha ja aru saada, mida ja kuidas teha, et saada paremaks.
Konkursi eesmärgid:
Konkursitöö koostamise juhend alustavatele koolidele asub SIIN
Konkursitöö juhend varem osalenud koolidele asub SIIN
Konkursitöödele tagasiside soovijatel tuleb oma analüüs saata e-posti aadressile eetika [ät] eetika.ee hiljemalt 7. maiks 2018 (ning soovi korral veel 29. septembriks 2018)
Lõplikke konkursitöid ootame 5. novembriks 2018 aadressile eetika [ät] eetika.ee.
Inspiratsiooni ja lisamaterjali leiab:
Halliki Harro-Loit „Väärtusarenduse analüüs – miks ja kuidas?”
Väärtusarenduse võimalusi. Kogemused ja praktilised vahendid
Hea kooli käsiraamat
Tutvuda on ka võimalik eelnevatel aastatel tunnustatud koolidega ning varasemate konkursitöödega.
„Endassevaatamine on tarkuse kool. Kuigi öeldakse, et me õpime midagi tehes, siis tegelikult õpime analüüsides seda, mida oleme teinud. Väärtuskasvatuse kooli konkurss on hea võimalus heita sügavam pilk oma kooli tegemistesse ja justkui korraks sammu kõrvale astudes veenduda, kas see suund, kuhu liigutakse, on ikka see, kuhu tahetakse välja jõuda.“
Karin Lukk, direktorTartu Kivilinna KoolVäärtuskasvatuse kool 2017
„Meie õppeaasta eesmärkide sõnastamine on muutunud läbi hea kooli koolituste ja töö kirjutamise efektiivsemaks. Lähtume hea kooli aspektidest ja kirjutame juurde ka tegevused – mõõdikud, mis meile järgmisel aastal näitavad, kuidas oleme eesmärgi täitmisega hakkama saanud. Sellel suvel sõnastasime meeskonnaga õppeaasta eesmärgid meie põhiväärtuste põhiselt. Haapsalu linnavalitsus aktsepteerib konkursitööd sisehindamisaruandena – seega on analüüsi kirjutamine toetudes hea kooli mudelile meie tegemiste loomulik osa.“
Malle Õiglas, direktorHaapsalu Linna AlgkoolVäärtuskasvatuse kool 2017
Konkursil osalevad koolid ei ole konkurendid, vaid osa suurest kogukonnast, mille liikmed saavad alati üksteiselt nõu ja toetust.
Ootame oma perre uusi koole!
Lisainfo:
Nele Punnar Hea kooli ja lasteaia projektijuht tel: +372 53848320nele.punnar [ät] ut.ee
Tutvu ka koolide konkursitöödega ning korduma kippuvate küsimuste rubriigiga.
Tartu Ülikooli eetikakeskusel on hea meel kuulutada avatuks konkursi „Hea lasteaed kui väärtuspõhine lasteaed“ 2018. aasta voor ning kutsuda lasteaedu liituma heade lasteaedade võrgustikuga.
Tartu Ülikooli eetikakeskus on toetanud ja tunnustanud lasteaedade väärtusalast tegevust juba aastast 2009. Tänaseks ei ole enam tegemist konkursiga selle otseses tähenduses, vaid see on kasvanud osalejate jaoks arendus- ja arenguprotsessiks. Protsessis osalemine aitab lasteaiaperel toetatud eneseanalüüsi ja nõustamise abil leida oma lasteaia tugevused, omapära, arenguvõimalused ja -fookused.
Iga osalev lasteaed on protsessis toetatud ja tunnustatud eneseanalüüsi keerulise tee jalge alla võtmise eest.
Konkursil osalemiseks ei pea näitama suurepäraseid tulemusi kõigis hea lasteaia mudeli aspektides. Oluline on soov oma tegevusi analüüsida ja mõtestada: seada uusi eesmärke, panna tähele, kus saaks paremini ja kavandada edasisi tegevusi. Eneseanalüüsi protsess aitabki näha ja aru saada, mida ja kuidas teha, et saada paremaks.
Konkursitöö koostamise juhend alustavatele lasteaedadele asub SIIN.
Konkursitöö juhend varem osalenud lasteaedadele asub SIIN.
Väärtusarenduse võimalusi. Kogemused ja praktilised vahendid.
Tutvuda on ka võimalik eelnevatel aastatel tunnustatud lasteaedadega ning varasemate konkursitöödega.
„Hea lasteaia konkursitöö kirjutamine on hea võimalus vaadata tehtule tagasi, analüüsida ja arutada läbi väärtuste lasteaia igapäevategevusi. Sisuline analüüs aitab luua tegevustele tähendust, tunda rõõmu tulemustest ning luua meeskonnas ühtsustunnet. Toetava kriitilise sõbra pilgu läbi said selgemini välja toodud ka lasteaia tugevused.“
Viive VellemaaLotte ema Anna Tartu Lasteaed LotteVäärtuskasvatuse lasteaed 2017
„Hea lasteaia mõtestamine aitab süveneda lasteaiaelu igapäeva pisiasjadesse – ehk kuidas me tegelikult loome lastele heaolu, rõõmu ja turvatunnet. Saab mõelda lapsest lähtuvalt ehk pöörata pilk arengukava suurtelt visioonidelt ja eesmärkidelt hoopis nendele tegevustele, mis last otseselt igapäevaselt puudutavad – õpetaja meeleolu, pilk, puudutus jm. Just selliste, lasteaiatöö sisuliste asjadega tegelemine, toob ka töötajatele tõelise rõõmu, mõtestatuse ja tahte luua igal hommikul taas lapse jaoks parem maailm.“
Külvi Teder direktori asetäitja lasteaia juhtimise alalTartu Luterliku Peetri kooli lasteaedVäärtuskasvatuse lasteaed 2016
Konkursil osalevad lasteaiad ei ole konkurendid, vaid osa suurest kogukonnast, mille liikmed saavad alati üksteiselt nõu ja toetust.
Ootame oma perre uusi lasteaedu!
Tutvu ka lasteaedade konkursitöödega ning korduma kippuvate küsimuste rubriigiga.