2015
Seminar "Abivahendid õpetajale tunnis väärtustega tegelemiseks"
TÜ eetikakeskus ja Inimeseõpetuse ühing kutsuvad seminarile
"Abivahendid õpetajale tunnis väärtustega tegelemiseks"
Viimastel aastatel on aina laiemalt levimas tõdemus, et haridus on olemuslikult väärtuspõhine ning et eesmärgiks on kujundada väärtushoiakuid ja -hinnanguid, mis on õnneliku inimese ja koostoimiva ühiskonna aluseks. Ka põhikooli riiklik õppekava seab selle väärtuskasvatusliku eesmärgi kogu õppe aluseks ning TÜ eetikakeskus on õpetajaid toetamas mitmesuguste abivahenditega praktiliseks elluviimiseks. Kuna inimeseõpetuse teemad on eriti selgelt seotud erinevate väärtushoiakute ja -hinnangute kujundamisega, siis kutsume esmajärjekorras just selle aine õpetajaid võimalustega tutvuma ja kaasarääkima.
Eesmärk: tutvustada erinevaid praktilisi meetodeid ja materjale, mis muudavad väärtustega seonduvate teemade käsitlemise huvitavamaks ja mitmekesisemaks, ning üheskoos uurida nende kasutusvõimalusi inimeseõpetuse tunnis
Toimumisaeg: 6. novembril kell 12-17
Koht: TÜ Haridusuuenduskeskuses, Lossi 38-67 (sissepääs hoone vasakul käel, rattahoidlate juures)
Ajakava
12:15 Sissejuhatus väärtuskasvatusse (professor Margit Sutrop)
13.00 – 16.30 Erinevate väärtuskasvatuslike meetodite ja vahendite tutvustamine:
- Lastega filosofeerimine – meetod, mille abil läbi viia väärtusarutelusid ning aidata lastel ise otsida ja leida endale tähenduslikke vastuseid
- Väärtuste mängu metoodika – väärtuste mängud õpetajatele ja õpilastele on tõsise sisuga ja lõbusa formaadiga dialoogivahendid, mis aitavad konkreetsete situatsioonide üle arutades ja oma valikuid põhjendades paremini mõista nii enda kui teiste otsuste aluseks olevaid väärtusi
- Vaikuseminutid – lihtsad tähelepanu ja meelerahu harjutused, millega aidata lastel häälestuda, rahuneda ja endaga kontakti leida, kogedes ühtlasi võimalusi oma pingete ja emotsioonidega tasakaalukamalt toimetada (võimalus soetada vastav tugimaterjal)
- Lühinäidendite kasutamine – võimalus teatud situatsioone lavastades ja alternatiivseid stsenaariume katsetades näha võrdluse kaudu selgemalt enda ja teiste väärtusi (kohapeal võimalik ka oma koolile saada tasuta eksemplar eetikakeskuse lühinäidendite kogumikust)
16:30-17:00 Lõpuarutelu: kas ja kuidas saab tutvustatud meetodeid kasutada inimeseõpetuse tunnis ning millist tuge vajaksid inimeseõpetuse õpetajad väärtustega tegelemisel veel.
Seminarist osavõtt on tasuta, kohtade arv piiratud.
Soovi korral on võimalik osalemise kohta saada tõend.