Tartu Ülikooli eetikakeskus, SA Kiusamise Vastu ja Lastekaitse Liit kuulutavad välja koolidele suunatud konkursi „Hea kool kui kiusamisvaba kool“. Sama konkursitööga on võimalik kandideerida ka tiitlile „Väärtuskasvatuse kool 2014“.
Konkursi eesmärk: kutsume koole kaasa mõtlema ja analüüsima, millised tegevused aitavad kaasa kiusamisvaba haridustee loomisele. Seejuures on oluline pöörata tähelepanu sellele, kas ja kuidas rakendatavad tegevused oma eesmärki täidavad. Lisaks koolide eneseanalüüsile annab konkurss võimaluse jagada häid praktikaid.
Oodatud konkursitööd: oodatud on kõikide koolide meeskonnatöös valminud konkursitööd. Sealhulgas ootame osalema ka eelmistel aastatel osalenud koole.
Tööde esitamise tähtaeg on 17. november 2014. a.
Konkursitöö formaat: Hea kool-hea lasteaed-konkursi-formaat
Lisa 1 - Hea kooli aspektid: Lisa 1 - Hea kooli aspektid
Juhend analüüsiks: palume valida neljast erinevast valdkonnast igaühest (vaata Lisa 1 „Hea kooli aspektid“,) kuni 3 aspekti, mis seostuvad teie kooli või lasteaia jaoks kiusamisvaba haridusega. Seejärel analüüsige neid aspekte oma kooli kontekstis (kasutades selleks ettenähtud formaati), vastates järgmistele küsimustele:
Väärtuskasvatuse kool: koolidel, kes soovivad kandideerida väärtuskasvatuse tiitlile palume lisaks eelpool toodud juhendile kirjeldada ning analüüsida üht väärtust, mis seostub teie kooli jaoks kiusamisvaba haridusega. Analüüsis palume vastata järgmistele küsimustele:
(Väärtusarenduse analüüsi kohta tasub inspiratsiooniks tutvuda Halliki Harro-Loidi raamatuga „Väärtusarenduse analüüs – miks ja kuidas?“, mis on kättesaadav: http://www.eetika.ee/et/vaartusarendus/metoodilised-vahendid-opetajale)
Viitamine: konkursitöös on väga oodatud täiendavad materjalid, mida on võimalik konkursitöö formaadile lisada (nt statistilised andmed, fotod, videod, juhtumikirjeldused, õpetajate tähelepanekud ja märkused jms). Palume täiendavatele materjalidele tekstisiseselt viidata. Näide: küsitluse tulemused (Vaata lisa 1 „Küsitluse tulemused“) näitasid, et...
Koolitused: konkursil osalevatele koolidele toimub tasuta koolitus, mille käigus tutvustatakse eneseanalüüsi toetavaid meetodeid.
Konkursitööde hindamine: konkursil osalenud koolid saavad tagasisidet valdkonna ekspertidelt. Konkursitööde hindamisel lähtutakse konkursitöö juhendist ning oodatakse ausat ning tõenduspõhist analüüsi.
Tunnustamine: konkursitööde tunnustamine toimub iga-aastasel väärtusalasel konverentsil 10.-11. detsembril Tartus ning üle antakse tiitlid „Hea kooli rajaleidja“ ja „Hea kooli edendaja“.
Väärtuskasvatuse vallas tehtava töö osas tunnustatakse koole tiitliga „Väärtuskasvatuse kool 2014“.
Edasine:
Kõikidelt konkursitöö saatnud koolidelt küsime kirjalikku nõusolekut:
(1) kogemuste avalikuks jagamiseks (nt seostame hea praktika kooli nimega);
(2) konkursitöö konfidentsiaalseks kasutamiseks teaduslikus uurimustöös (uurime, milliseid praktikaid seostatakse kiusamise vastase tegevusega koolides üldiselt ja ei kasuta kooli nime).
Nõusoleku olemasolu ei ole konkursil osalemise eelduseks.
Konkursi taust
Hea kooli ja hea lasteaia konkursid toimuvad sel aastal teist korda. Konkursside eesmärk on tunnustada koolide ja lasteaedade tehtavat tööd nendes valdkondades, mis on seni vähe tähelepanu saanud, kuid on ometi väga olulised: õpilaste erinevate andekuste ja võimete maksimaalne väljaarendamine, õpilaste sotsiaalsete oskuste ja väärtushoiakute kujunemine, õpivalmidus kogu elukaare jooksul, koolimeeldivus, füüsilise ja vaimse turvalisuse tagamine, tervislike eluviiside kujundamine.
Hea kooli konkurss on osa projektist „Hea kool“. TÜ eetikakeskus on koostöös TÜ haridusuuringute ja õppekavaarenduse keskuse ning Haridus- ja Teadusministeeriumiga välja töötamas hea kooli tunnustussüsteemi ja hindamismudelit, kus senine koolide sisehindamise formaat asendatakse väärtusanalüüsil põhineva koolide enesehindamise küsimustikuga.
Hea kooli projekti kohta leiab lisainfot: Hea kooli mudel
Tartu Ülikooli eetikakeskus, SA Kiusamise Vastu ja Lastekaitse Liit kuulutavad välja lasteaedadele suunatud konkursi „Hea lasteaed kui kiusamisvaba lasteaed“. Sama konkursitööga on võimalik kandideerida ka tiitlitele „Väärtuskasvatuse lasteaed 2014“.
Konkursi eesmärk: kutsume lasteaedu kaasa mõtlema ja analüüsima, millised tegevused aitavad kaasa kiusamisvaba haridustee loomisele. Seejuures on oluline pöörata tähelepanu sellele, kas ja kuidas rakendatavad tegevused oma eesmärki täidavad. Lisaks lasteaedade eneseanalüüsile annab konkurss võimaluse jagada häid praktikaid.
Oodatud konkursitööd: oodatud on kõikide lasteaedade meeskonnatöös valminud konkursitööd. Sealhulgas ootame osalema ka eelmistel aastatel osalenud lasteaedu.
Lisa 2 - Hea lasteaia aspektid: Lisa 2 - Hea lasteaia aspektid
Juhend analüüsiks: palume valida neljast erinevast valdkonnast igaühest (vaata Lisa 2 „Hea lasteaia aspektid“) kuni 3 aspekti, mis seostuvad teie lasteaia jaoks kiusamisvaba haridusega. Seejärel analüüsige neid aspekte oma lasteaia kontekstis (kasutades selleks ettenähtud formaati), vastates järgmistele küsimustele:
Väärtuskasvatuse lasteaed: lasteaedadel, kes soovivad kandideerida ka väärtuskasvatuse tiitlile palume lisaks eelpool toodud juhendile kirjeldada ning analüüsida üht väärtust, mis seostub teie lasteaia jaoks kiusamisvaba haridusega. Analüüsis palume vastata järgmistele küsimustele:
Koolitused: konkursil osalevatele lasteaedadele toimub tasuta koolitus, mille käigus tutvustatakse eneseanalüüsi toetavaid meetodeid.
Konkursitööde hindamine: konkursil osalenud lasteaiad saavad tagasisidet valdkonna ekspertidelt. Konkursitööde hindamisel lähtutakse konkursitöö juhendist ning oodatakse ausat ning tõenduspõhist analüüsi.
Tunnustamine: konkursitööde tunnustamine toimub iga-aastasel väärtusalasel konverentsil 10.-11. detsembril Tartus ning üle antakse tiitlid „Hea lasteaia rajaleidja“ ning „Hea lasteaia edendaja“.
Väärtuskasvatuse vallas tehtava töö osas tunnustatakse lasteaedu tiitliga „Väärtuskasvatuse lasteaed 2014“
Kõikidelt konkursitöö saatnud lasteaedadelt küsime kirjalikku nõusolekut:
(1) kogemuste avalikuks jagamiseks (nt seostame hea praktika lasteaia nimega);
(2) konkursitöö konfidentsiaalseks kasutamiseks teaduslikus uurimustöös (uurime, milliseid praktikaid seostatakse kiusamise vastase tegevusega lasteaedades üldiselt ja ei kasuta lasteaia nime).