kirjandus
RAAMATUD JA KOGUMIKUD
Kukemelk, H. (toim.) Kasvatus ja aated. Tartu Ülikooli Pedagoogika osakonna väljaanne nr 11, 2001.
Rahvusvaheline konverents "Ühiskond, kirik ja religioonisotsioloogilised uuringud": konverentsi matejale. Tartu: Eesti Kirikute Nõukogu, 2001.
Raudkepp, L. (toim.) Reformeeritud usuõpetuse eeskawa. Tallinn: A. Kümmel, 1920.
Roos, A. Kas usuõpetus või mitte? Tallinn: Vaba Maa, 1923.
Valk, P. (koost.). Religiooniõpetuse õpetamisest. Tallinn: Argo, 2007.
Valk, P. (koost.). Töid religioonipedagoogikast I. Tartu: Tartu Ülikooli Kirjastus, 2008.
ARTIKLID
Härm, Silja. Piiblialane õppekirjandus usundiõpetuses: mudel analüüsimiseks. - Usuteaduslik Ajakiri, nr 1, 2012
Valk, P. Religiooniõpetuse mudelid Euroopa koolides - Usuteaduslik Ajakiri, nr 1, 2002, lk 82-110.
Valk, P.Tänapäevane usuõpetus - mis, milleks ja kellele? -Hariduse sisu ja kvaliteet, 1998, lk 26-31.
VÄITEKIRJAD JA UURIMUSED
Andranikyan, E. Usuõpetus põhikoolis. Diplomitöö, Eesti Metodisti Kiriku Teoloogiline Seminar, 2000.
Laansalu, E. Uuemad voolud usuõpetuses : kirjeldus ja hinnang. Magistritöö, Tartu Ülikool, 1938.
Lilleoja, L. Usuõpetus Eesti üldhariduskoolides 1989-1997. Magistritöö, Tartu Ülikool, Filosoofia Teaduskond, Pedagoogika osakond, 1998.
Paesüld, A. Religiooniõpetuse õpetajatest aastal 2004. Bakalaureusetöö, Tartu Ülikool, Usuteaduskond, 2005.
Palo, E. Eetilised väärtused ja nende arendamine I kooliastmes. Diplomitöö, Eesti Metodisti Kiriku Teoloogiline Seminar, 2002.
Pilli, E. Eesti teismeliste usulisest mõtlemisest religioonipedagoogilises perspektiivis. Magistritöö, Tartu Ülikool, Filosoofia Teaduskond, Pedagoogikakeskus, 1996.
Pilli, E. Terviklik elukestva õppe kontseptsioon Eesti protestantlike koguduste kontekstis. Doktoritöö. Tartu Ülikool, Usuteaduskond, 2005
Pärkson, K. Religiooniõpetus gümnaasiumiõpilaste isiksusliku arengu toetajana Tartu Tamme Gümnaasiumi õpilaste nägemuse põhjal. Lõputöö, Tartu Ülikool, Usuteaduskond, 2006.
Satrapinskaja, I. Usuõpetus algkoolis. Diplomitöö, Eesti Metodisti Kiriku Teoloogiline Seminar, 2000.
Schihalejev, O. Estonian young people, religion and religious diversity: personal views and the role of the school. Doktoritöö. Tartu Ülikool, usuteaduskond, 2009.
Valk, P. Eesti kooli religiooniõpetuse kontseptsioon. Doktoritöö, juhendajad T. Lehtsaar, M. Pyysiänen. Tartu Ülikool, Usuteaduskond, 2002.
Valk, P. Usuõpetus Eesti koolides aastatel 1918-1940. Magistritöö, Tartu Ülikool, Eesti ajaloo õppetool, 1994.
Ülaltoodud kirjanduse laenutamiseks palun teha otsing raamatukogude andmebaasi ESTER
Eesti keeles ilmunud ajaleheartikleid religiooniõpetusest leiate artiklite andmebaasist ISE http://ise.elnet.ee/
MUUKEELNE KIRJANDUS
Adam, G.; Schweitzer, F. (Hg.) Ethisch erziehen in der Schule. Göttingen: Vandenhoeck & Ruprecht, 1996.
Avest, I. ter, et al. (eds.) Dialogue and conflict on religion: studies of classroom interaction in European countries. Münster (etc.): Waxmann, 2009.
Berling, J. A. Understanding other religious worlds: a guide for interreligious education. Maryknoll (N.Y.): Orbis Books, 2004
Block, A. A. Pedagogy, Religion, and Practice: Reflections on Ethics and Teaching. Basingstoke: Palgrave Macmillan, 2007
Brennan, O. (ed.) Critical issues in religious education. Dublin: Veritas, 2005.
Erricker, C; Erricker, J. Reconstructing religious, spiritual, and moral education. London; New York: RoutledgeFalmer, 2000
Erricker, J. et al. (eds). Spiritual education: cultural, religious and social differences: new perspectives for the 21st century. Brighton; Portland: Sussex Academic Press, 2001
Gates, B. Transforming Religious Education: Beliefs and Values Under Scrutiny. London: Continuum International Publishing Group, 2007
Gearon, L. Citizenship through secondary religious education. London; New York: RoutledgeFalmer, 2004
Jackson, R. Religious education: an interpretive approach. London: Hodder & Stoughton, 1999.
Jackson, R. Rethinking religious education and plurality: issues in diversity and pedagogy. London; New York: RoutledgeFalmer, 2004.
Kuhn-Zuber, G. Die Werteerziehung in der öffentlichen Schule: Religions- und Ethikunterricht im säkularen Staat. Hamburg: Verlag dr. Kovač, 2006.
Larsson, R.; Gustavsson, C. (eds.)Towards a European Perspective on Religious Education: the RE research conference March 11-14, 2004, University of Lund. Skellefteå: Artos & Norma, 2004
Leicester, M et al.(eds). Education, culture and values. Volume V, Spiritual and religious education. London; New York: Falmer Press, 2002
Mayer, R. Ethik lehren: Grundlegung, Hermeneutik, Didaktik. Stuttgart: Calwer, 1982
Nesbitt, E. Intercultural education: ethnographic and religious approaches. Brighton; Portland: Sussex Academic Press, 2004
Nipkow, K. E. God, human nature and education for peace: new approaches to moral and religious maturity. Aldershot; Burlington: Ashgate, 2004
Nipkow, K. E. Moralerziehung: pädagogische und theologische Antworten. Gütersloh: Mohn, 1981
Ohlemacher, J. (Hrsg.) Profile des Religionsunterrichts. Frankfurt am Main [etc.]: Lang, 2003.
Schreiner, P. (ed.)Towards cooperation in RE in Europe : report of the Koblenz III Seminar (June 1998) with supporting documents ; an initiative of EAWRE, ECCE, EFTRE, ICCS, IV, and RE-Network.Münster: Comenius-Institut, 1999.
Toledo guiding principles on teaching about religions and beliefs in public schools. Prepared by the ODHIR advisory council of experts on freedom of religion or belief. Warsaw: OSCE, Office for Democratic Institutions and Human Rights, 2007.
Want, A. van der, et al. (eds.) Teachers responding to religious diversity in Europe: researching biography and pedagogy. Münster (etc.): Waxmann, 2009.