näitejuhtumid
Tallinna vanalinnas asuva kaupluse aknale oli vaatamiseks pandud purk beebiga, kes oli ema alkoholilembuse tõttu sündinud surnult. Poepidajate sõnul oli tegemist sotsiaalreklaamiga – sooviti juhtida tähelepanu alkoholi tervistkahjustavale mõjule. Siiski võib kahtlustada, et trendikauplus üritas sellisel ebatavalisel moel uusi kliente võita ja lihtsalt endale kuulsust koguda. Sel juhul ei saaks reklaami nimetada sotsiaalreklaamiks. Diskusiooni tulemusena antud reklaam keelustati ning purk eemaldati aknalt.
Näiteks saab tuua teisigi keelustatud sotsiaalreklaame. 2006. a kevadel katkestas Haigekassa liigsele magusasöömisele tähelepanu juhtiva kampaania. Telereklaamis oli kujutatud tütarlast, kes tänu maiustustele ülipaksuks ja inetuks muutub. Väidetavalt rõhutas selline reklaam pigem ebaõiglust, kui julgustas tervislikult toituma, kuna mõjus ülekaalulisi inimesi mõnitavalt. Reklaami loojate arvates oli reklaami ülesehitus ülimalt lihtne ja arusaadav – liigne magusasöömine muudab saleda inimese paksuks.
Sellegipoolest palus Haigekassa lõpetada kõigis telekanalites klipi näitamise.
Vaata veel näitejuhtumeid
Näide Guerilla Marketingist ja šokireklaamist (www.youtube.com)
12.02.2009 Jumalavastane kampaania Suurbritannias
04.11.2008 Uus helkurikampaania šokeerib vaatajaid (Postimees)
27.04.2007 Greenpeace`i kliimasoojenemise teleklipp sai Soomes nahutada (EPL)