Reklaam ja tervishoid
Reklaami ja tervishoiu teemal on kokkupuutepunkte meditsiinieetikaga. On üldtuntud tõde, et arst tohib oma oskusi kasutada vaid patsiendi aitamiseks, mitte kunagi kahjustamiseks. Haigel on arsti vastu suur usaldus ning viimane ei tohi seda kurjasti kasutada.
Võib ette tulla, et arst on tööalaselt seotud mõne ravimifirmaga. Kuidas näiteks suhtuda meedikusse, kes patsiendile retsepti kirjutades eelistab alati selle firma ravimeid, kus ta isegi töötab? Mida arvata ajaleheartiklist, mis viitab kindlatele kaubamärkidele, kuid ei tutvusta end reklaamtekstina? Kuna arstimis omavad ravitoimet selles sisalduvad toimeained, kas siis on eetiliselt korrektne teatud kaubamärkide toodangut esile tõsta, ehkki nad pakuvad sama sisaldusega kaupa kui teised pakkujad?
Eetiliselt küsitavateks võib lugeda ka meditsiinilised operatsioonid, mis iseenesest ei ole tervise parandamiseks vajalikud (plastiline kirurgia, silmalaser). Kas ninajoone kohendamine või lühinägelikkusest lahtisaamine aitab tõepoolest elus paremini hakkama saada või on tegemist ühiskonnas võib olla põhjendamatult omaks võetud iluideaaliga, mida levitab ja kindlustab ka reklaam? Teisisõnu, kas väärtusi, mida nimetatud operatsioonide reklaam esindab, on üldse eetiliselt õige esile tõsta?
Vaata ka: meditsiinieetika
Pildi päritolu: http://www.ecu.edu/