Reklaam ja ajakirjandus
On laialdaselt teada, et reklaam on ajakirjandusele suur sissetulekuallikas. Reklaam aitab kaasa ajakirjanduse iseseisvusele: ajakirjandusel, mis ei sõltu tänu reklaamituludele riiklikest toetustest, on rohkem vabadust kui riigitoetusega meedial. Vabal ajakirjandusel on demokraatlikus ühiskonnas kindlasti oluline positsioon. Niisiis võib öelda, et tegemist on sümbioosiga: ajakirjandus vajab eluspüsimiseks reklaami ning reklaam võimalikult laiaks levimiseks ajakirjandust.
Kuna reklaam ja ajakirjandus on ühiskonnas väga mõjusad ning omavahel seotud, kerkivad koheselt esile ka eetikaküsimused: kui reklaami tellija ja meediakanali huvid ristuvad, siis millised eetilised kaalutlused peaksid osapooli juhtima; millised reklaamid peaksid ajakirjanduses olema lubatud; millised on otsustamisel kasutatavad kriteeriumid; kes otsustab, kas ainult väljaande omanik.
Kuna reklaam on oma olemuselt teave, tuleks arutleda, millised on uudiste kui ajakirjanduse liigi ja reklaami suhted, kuidas ja kas tohib uudiseid reklaami jaoks kasutada. Ei tohi unustada ka tarbija vaatepunkti – reklaami tsenseerimine vähendab valikuvõimalusi, mida saab ajalehest lugeda ja mida mitte.
Vaata ka: meediaeetika
Pildi päritolu: blog.harriet.ee (lehekülg ei ole enam kättesaadav)