Tundides on levinud kindel kuvad, kus õpetaja on tahvli ees ning õpilased istuvad laudade taga. Kuid selline klassipaigutus ei pruugi kõigile õpilastele sobida. Näiteks matemaatika tunnis on suuremas osas teema läbi võtmine selline, et õpetaja seletab õpilastele teemat ning seejärel õpilased lahendavad antud teema kohta ülesandeid. Selles protsessis ei ole oluline, kuidas õpilane neid ülesandeid lahendab (füüsilises mõttes), kuna see ei määra teemast arusaamist. Kui lasta õpilastel lahendada ülesandeid sellises asendis nagu neile meeldib, tingimustel et nad tegelevad oma ülesannete lahendamisega ning ei sega teisi. Samas anda ka õpilastel võimalus üksteist aidata, lahendamise ajal näiteks muusikat kuulata. Õpetaja oleks rohkem abistaja, kui keegi jääb hätta või tekib mõni muu küsimus. Kui eetiline on anda õpilastele kontroll oma õppimisviisi üle? Kui suur on tõenäosus et õpilased hakkavad seda ära kasutama ja ülesannetest kõrvale viilima? Keskkoolis on selline mudel toiminud, kuid kas see toimiks ka põhikoolis, kus on klassis rohkem inimesi. Mis on takistused, mis tulevad antud mudelit kasutades ette?
Õpilastele kontroll õppimisviisi üle
Nõustun, et traditsiooniline õppimisviis ei pruugi alati toimida. Kuid kui lasta tunnis muusikat, siis kõikidel õpilastele see ei või sobida, sest võib olla nende jaoks on see just takistav tegur. Ka põhikoolis kasutatakse sellist viisi, et kui kiiremad on valmis saanud, siis saavad teisi aidata ning see toimib.
Kõigile õpilastele võib olla tõesti ei sobi laua taga õppimine ning on harjunud kodus näiteks voodis või maas õppima, aga laua taga on neil kõige parem kirjutada ning hoiab ka rühti. Nii saab õpetaja ka kõiki õpilasi jälgida. Õpilased peaksid suutma 45 minutit laua taga õppida või õpetaja võiks teha liikumispause, et õppetöö sujuks edukalt edasi.
Õpilastele kontroll
Olen samuti nõus, et üks õppimisviis ei pruugi kõigile õpilastele sobida. Ma arvan, et iga õpilane peaks leidma endale sellise õppimise viisi, mis tema puhul just kõige paremini toimib. Õpetajana on oluline märgata, kui kellelegi tunnis korraldatud õppimise viis ei sobi ja saab seejärel õpilast suunata ja abistada. Kui on märgata, et õpilane ei suuda keskenduda või tunnis ühe koha peal istuda, võib selle taga peituda ka suurem probleem (nt. õpiraskused, ath). Arvan, et põhikoolis saab õpilastele teatud kontrolli anda küll, kuid see peab olema hästi korraldatud ja kooskõlas õpetajaga. Samuti peaks see sobima kõigile.
Lisa kommentaar