Põhikooli riikliku õppekava § 5 toob välja, et õpet kavandades ja ellu viies arvestatakse õpilase taju- ja mõtlemisprotsesside eripära, võimeid /--/ ja terviseseisundit. Isikuandmete kaitse seaduse § 4 lg 2 p 3 ütleb, et isiku terviseseisund ning puue on delikaatsed isikuandmed ning nende avalikustamiseks peab olema kas isiku nõusolek või seadusest tulenev alus. Kuna õpetajatel puudub otsene ligipääs õpilase terviseandmetele, siis kas ja millistel juhtudel on talle õpilase terviseseisundi kohta informatsiooni jagamine põhjendatud?
Ühest küljest näen ma siinkohal vastuolu põhikooli riikliku õppekava ning isikuandmete kaitse seaduse vahel - kuidas saab õpetaja õpilase terviseseisundit arvestada, kui tal puudub sellekohane informatsioon? Samas on mõistetav, et kogu õpetajaskonnale kõigi õpilaste terviseandmete avalikustamine on riskantne. Nii tekib aga olukord, et kui õpilane ei julge ise rääkida ning õpetaja ei märka, siis võib õppimisprotsess olla õpilase jaoks piinarikas. Isiklikult arvan, et õpilase terviseandmete jagamine õpetajatega peaks olema kooli juhtkonna, lastevanemate ning õpilaste koostöös otsustada.
Õpilase terviseinfo
Enamus koolides täidavad lapsevanemad ankeedi tervisehoiutöötajale lapse tervisliku seisundi kohta. Ma olen arvamusel, et sellise info jagamine kooliga on väga oluline. Laps ju veedab väga suure osa oma päevast just koolis ning tõsisemate tervise probleemide korral peab olema kool valmis last aitama. Leian, et lapsevanema kohustus on kooli teavitada ka terviseandmete muutudes. Samuti leian, et klassijuhatajal on õigus seda infot teada, et nii temal, kui ka teistel õpetajatel oleks võimalus selle infoga arvestada ning last vajadusel toetada.
Kristlin
Lisa kommentaar