Leian, et bioloogia on aine, kus kõike tuleks kirjeldada ja näidata võimalikult elutruult, vaid siis saavad õpilased selge ettekujutuse inimesega toimuvast. Bioloogia tunnis, inimese anatoomiast rääkides, näitasin õpilastele videot, kus oli päris palju häirivat materjali - ka inimeste lahkamist. Õpilased olid loomulikult videost vaimustuses ja vaatasid ammuli suuga (aeg-ajalt silmi kattes ja "iuu" kisades muidugi).
Siis aga üks õpilane minestas ja kukkus kolksuga põrandale. Olgu veel täpsustatud, et tunni alguses küsisin, kas on nõrganärvilisi, kes ei kannata näiteks verd jne. Keegi ei reageerinud. Ütlesin, et kui vaadata ei saa, siis ei pea - ma ei tee hiljem video põhjal teadmiste kontrolli, vaid see on neile endale silmaringi laiendamiseks.
Kas selliste videode näitamine kooliõpilastele on eetiline ja kust läheb piir? On ju olnud palju poleemikat isegi sellest, et näiteks TÜK Lastefondi kampaaniaplakatid- ja reklaamid on liiga häirivad, kuigi see on ju paljude inimeste elu.
Õpetaja ja reaalsuse kujutamine
Foorumid:
Näen, et oled oma ainele
Näen, et oled oma ainele pühendunud ja soovid lastele edasi anda tegelikkust, mitte kasutades illustreerivaid pilte vaid reaalseid videosid. Nagu ma küsimuse püstitusest aru saan, olid tõetruud videod lastele siiski liiga traumeerivad ja liialt detailiderohked. Seda tegid hästi, et lastelt eelnevalt küsisid ja neid informeerisid, et videod võivad olla neile keerulised vaadata. Silmas peab pidama seejuures alati, et kui puudub kogemus ja täpselt ei teata mis neid ees ootab, ei osata tihtipeale adekvaatselt enda taluvuspiiri hinnata. Põnevus näha midagi sellist, mida muidu ei näeks, kütab samuti kirgi ja julgus teiste ees tunnistada, et nad parema meelega vaataksid pilte, nõuab klassikeskkonnas väljaütlemiseks samuti julgust. Ja kõige olulisem minu meelest on arvestada lapse vanusega, nad ei pruugi olla väga detailseteks asjadeks veel psüühiliselt valmis.
Lisa kommentaar