ÕPETAJA ÕPILASE ROLLIS
Õpetajaks õppimine on õpilase rolli seestpoolt nägemine. Õpetajad, kellel on praktiline kogemus ja teoreetilised teadmised, kes õpetavad lapsi tähtaegadest kinni pidama, peaks oskus esitada töö tähtajaliselt omandatud olema, reaalselt see alati nii ei ole, siin ongi õppival õpetajal võimalus analüüsida, kas on oskused omandamata, võimed vähesed või tingivad seda väärtused aja kasutamises , kui teha siin näitena väärtuste mäng- konfliktsituatsiooni näol, siis millise väärtuse kasuks otsustad?
Situatsioon – õpetajaks õppija ei pea tähtaegadest kinni, mis oleks arvestatav põhjus, mida valiksid või soovid põhjuse täiendavalt juurde lisada:
1) Keegi lähedastest on haige ja vajab rohkem tähelepanu, ei jõua ajaliselt, tunnen rahuolematust, et ei suutnud tähtajast kinni pidada.
2) Jätan töö tähtajaks esitamata ja eelistan oma lähedase abistamist, pidades seda tähtajast olulisemaks.
3) Ei ole suutnud teemat omandada ja vajan rohkem aega vastuse vormistamiseks ja ei vormista tööd õigeaegselt.
4) Esitan igal juhul vastuse õigeaegselt, pean kõige olulisemaks tähtajast kinnipidamist.
õpetaja õpilase rollis
Mina isiklikult tudengina esitan oma töö alati õigeaegselt võik isegi varem. Minu jaoks on see ülimalt oluline, sest selle tegemata jätmine tekitaks minus tunde, et ma ei saa oma kohustuste kandmisega hakkama. Pealegi on mind nii kasvatatud, et ma pean alati kellaaegadest ja tähtaegadest rangelt kinni.
Pedagoogika õppejõu rollis aktsepteeriksin ma hilinenud töid ainult rasketes eriolukordades nagu näiteks tudengi pereliikme surm või äkiline raske haigestumine (sh liiklusõnnetuses raskelt kannatada saanud) just enne tähtaega või järsk elumuutus nagu tulekahju tudengi kodus, mille tagajärjel pole tal võimalik kasutada õppematerjale (kaasa arvatud arvutit). Muud vabandused lükkaks mina tagasi, sest pedagoogikatudengid on just need, kes peavad kunagi andma eeskuju oma õpilastele, ja kui nad ise pole eeskujulikud, siis kuidas me üldse saame lasta neil lapsi õpetada.
Lisa kommentaar