Mida arvata õpetajast, kes oma tundi toob kaasa väga kireva isikliku elu, mida jagab õpilastega, kes igal sammul kommenteerib juhtkonna tööd ja otsuseid õpilastele ja lapsevanematele? Tegemist on aastaid töötanud õpetajaga, praktikuga, kes kardab teha ebapopulaarseid otsuseid ehk siis nt hinnete panek - olenemata tulemusest ikkagi positiivne hinne, et olla hea õpetaja. Ja mulle tundub, et oma elu jagamine ja muud kommentaarid on selleks, et paista õpilastele nö lahe õpetaja, kes on nendega suur sõber. Õpetajaga on mitmeid kordi erinevatel tasanditel vesteldud, kuid suur muutust ei ole. Õpetaja ei mõista, miks ei või ta õpilastega semutseda ja et kõiki muresid ja probleeme ei ole vaja õpilastega arutada või üldse nendeni viia. Õpetaja ei saa aru, et ta õõnestab tegelikult kogu kooli jalgealust ja oodatud populaarsuse asemel võib pigem tekkida väga palju pahandust.
õpetaja kommentaarid tunnis
Iseenesest arvan ma, et kui õpetaja toob tunnis erinevaid näiteid elust enesest ja arutleb õpilastega eluliste asjade üle, siis see teeb teeb tunni huvitavamaks ning aitab õpilastel uut infot ka paremini meelde jätta. Küll aga on näidete toomisel ning eluliste asjade arutamisel olemas eetiline piir, mille professionaalne õpetaja peaks ise ära tabama. Minu hinnangul ei ole eetiline, kui õpetaja ilma isikute nimesid muutmata või konkreetselt kedagi kommenteerides, et nö. lahe olla, õpilastele erinevat isiklikku infot jagab. Lapsevanematele pole samuti eetiline kõike rääkida ja kommenteerida - nendega peaks arutama konkreetsest lapsest või üldisematest asjadest, mis ei riku konfidentsiaalsust. Tegelikult ei austa minu hinnangul see konkreetne õpetaja ka kaaskolleegide privaatsust. Olukorrale lahenduse leidmise jaoks võiks algatuseks proovida seda, et õpilased annaksid ise oma õpetajale tagasisidet ning et ka lapsevanemad ja kaaskolleegid seda teeksid. Võib-olla tuleb sealt midagi välja ning see paneb õpetaja ka enesereflektsiooni tegema. Viimase käigus peaks õpetaja läbi mõtlema, kas see, mida ta teeb või millest räägib, on ikka eetiline ning vajalik.
õpetaja kommentaarid tunnis
Leian, et teema postitaja poolt kirjeldatu õpetaja käitumine tõepoolest ei ole antud ajahetkel eetiline. Siinkohal võib arutleda mitmete eetiliste vaadete üle, millest lähtuvalt õpetaja võib käituda ning kus esinevad vastuolud üleüldiste normidega. Iseenesest võivad mõned õpetaja motiivid olla heatahtlikud. Näiteks positiivseid hindeid jagades soovib ta ehk vältida õpilastes läbikukkumistunde tekkimist. Teisalt, võime ilmselt nõustuda, et ebaõiglane hindamine võib õpilastes tekitada hoopis väärat eduelamust, mistõttu õpetaja individuaalsed motiivid ei toeta kõrgemat eesmärki (õpilaste erialaline areng, realistliku minapildi kujunemine vms).
Eelneva näitega proovisin näidata juhtumi teisi tahke.
Antud kirjeldusest lähtuvalt tundub siiski, et õpetaja käitumine on kannustatud teistest ning isiklikest kasuteguritest sõltuvatest eesmärkidest. Positiivsete hinnete andmine- et ei kuluks lisaaega järeltöödele, järelaitamisele. Õpilastega familiaarsuspiiri ähmastamine- isiklikud ebakindlused, kuuluvussoov? Motiive võib olla mitmeid.
Nõustun, et antud käitumine (näiteks kooli otsuste kommenteerimine) õõnestab kogu kooli jalgealust.
Arvan samuti, kui juhtumit kommenteerinud Helenk, et hea mõte oleks koguda tagasisidet. Kuna on mainitud, et eelnevad mitmetasandilised vestlused ei ole vilja kandnud, siis ehk on mõjuvam lugeda anonüümset tagasisidet, mis võib kajastada konkreetseid läbivaid teemasid ja probleeme, mis on välja toodud mitmete inimeste poolt.
Arvan, et hea oleks ka antud õpetajaga koos läbi vaadata näiteks õpetajate kutse-eetika ja analüüsida, mis aspektid tema käitumises sellega vastuollu lähevad (aga mis ka toetavad). Võiks välja selgitada, mis eesmärki ta enda töös ise näeb. Näiteks õpilase mitmekülgne areng. Kas ta käitumiseetika tegelikult toetab seda eesmärki?
Lisa kommentaar