On selge, et kõik inimesed ei saa kõikidele meeldida. Paraku on ka õpetaja kõigest inimene oma isiksuse, iseloomu ja muude omadustega.Koolikeskkonnas võib õpetajal tekkida õpilastega probleeme ja paljud probleemid saavad alguse kodust, kus õigustatakse last ja tehakse maha õpetajaid. Mina arvan, et on väga ebaeetiline ja kohatu lapse kuuldes rääkida õpetajaid taga, neid või nende tegusid halvustada ning sellega õpetaja autoriteeti õõnestada. Paljud õpetajad kurdavad, et kõige keerulisem toime tulla on just lapsevanemaga, kes igas olukorras õigustab oma last ja süüdistab kõiges õpetajat. Sageli võib juhtuda, et õpetaja ongi käitunud kuidagi valesti, aga probleemide korral ei tohiks vanemad oma lapsi kaasata õpetaja süüdistamisse vaid peaksid õpetaja või koolijuhtkonnaga ise probleemidele lahenduse leidma. Muidu võib juhtuda, et laps ei kuuletugi enam õpetajale, kuna ta teab, et vanem on alati tema poolt ja õpetaja vastu. See muudab õpetaja töö väga palju keerulisemaks ja lõpuks võib kannatada kogu klass.
Kuidas teha lastevanematele selgeks, et õpetaja autoriteedi maha tegemine muudab klassis õhkkonna väga pingeliseks ning selle all võib kannatada ka õpilaste õppeedukus, õpetaja motivatsioon ning usaldus? Miks osad vanemad ei suuda näha oma lapses vigu, kuid leiavad neid teistes pidevalt ja iga koha pealt? Mis võiks olla lahendus?
Õpetaja autoriteedi õõnestamine lastevanemate poolt
Foorumid:
Paraku on nii, et ega ei
Paraku on nii, et ega ei saagi ilmselt lapsevanematele selgeks teha, et nende tegevus õõnestab õpetaja autoriteeti. Tavaliselt need inimesed, kes selliselt käituvad ei saagi asjadest päris nii aru nagu võiks. Võibolla kaasata sellesse probleemi ka kooli juhtkond ja tugipersonal ja hakatagi tegema ümarlaua kohtumisi koos selle perega. See läbi selgitada lapsevanematele nende tegevuse tagajärgi.
Head
Piret
Seda peab kool arvestama
Seda peab kool arvestama, et lapsevanem on alati oma lapse poolel ja õigustab iga ta tegu, sest laps on tema kõige kallim vara. Koolil peab olema meisterlikkust sellises olukorras käituda, sest see on igapäevane. Konflikti tekkides ei tohi kool oodata, et see iseenesest laheneb. Selline ootamine süvendab konflikti ja osapooled „kaevuvad“ eraldi järjest sügavamale.
Sellises olukorras on tähtis, et kõik osapooled saavad kokku ja minnakse konflikti alguse juurde. Ei jääda minevikku, kes mida ütles ja tegi, vaid püütakse olukorrale leida lahendus, et seda tulevikus enam ei juhtuks. Lahendus sõltub väga palju sellest mis murega tegemist on. Kooli juhtkond peab olema selliseks olukorraks alati valmis ja oskama rahulikult otsida konsensust. Koolil ei ole enam seda võimu, et ühe poolsest mõistab kohut mis on õige ja mis vale.
Lisa kommentaar