Iga uus õpetaja kes tuleb tööle kooli ei tea mis teda võib ees oodata. Noor õpetaja tihti peale tunneb ennast uues koolis üksi, hüljatuna. Kogenud õpetajad tegelevad oma igapäevase tööga ja ei märka, et teine õpetaja vajab abi või tuge. Tänapäeval palju räägitakse koostööst, meeskonnatööst aga ainult räägitakse. Mentorlus on just see õige asi mis võiks abiks olla noorele õpetajale, kogemusega õpetaja suunab ja toetab noort, jagab oma kogemusi ja teadmisi õppetöös õpilastega.
Kauem töötanud õpetajad koolis peavad tegelema ka omavahelise koostööga ja seda enam kui me praegu räägime lõimingust õppeainete vahel. Matemaatika õpetaja koostöös kunstiõpetuse õpetajaga saavad huvitavalt ja mitmekülgselt viia läbi tunde, mis on kasulik nii õpilastele kui ka õpetajatele endale. Veel parem kui seda tundi saavad viia läbi kahekesi, seejärel analüüsida oma tundi ja teha õppetööd veel paremaks ja huvitamaks.
Mentorlus ja koostöö
Foorumid:
Mentorlus ja koostöö
Olen teema algatajaga mentorluse kohapealt täiesti nõus. Meile koolis õpetati didaktika tunnis, et kui me oma erialale tööle asume, siis peame tööandja käest küsima, kes on minu mentor, kes aitab mul töösse sisse elada. Seega, kui sul mentorit ei ole, siis mine ja uuri tööandjalt, kes on see isik, kes sind abistab, kui sul küsimusi tekib (mentor peab olema samalt ametipostilt, mitte kõrgem isik juhtkonnast). Tööandja poolt oleks kena, kui uut töötajat ja mentorit tutvustatakse ja mõlemale selgitatakse mentorluse mõtet (mõni töötaja ei pruugi sellest teada).
Koolis õppeainete lõimingu kohta arvan ma seda, et lühisõnumi koolist annab kooli visioon. Kui kooli visioon on teada (kooli kodulehel olemas) on koostööd tehes võimalik luua uusi võimalusi. Alati võib ettepanekuid teha koosolekutel ja arutleda erinevate võimaluste üle.
Olen ka teema algatajaga
Olen ka teema algatajaga täiesti nõus. Mentorlus on kasulik mõlemale. Mitte ainult ainete lõimingu poole pealt vaid ka kompetentside tugevdamine ja harjutamine. Täiskasvanut, oma kolleegi juhendada on kindlasti midagi teistmoodi kui õpilaste juhendamine. Mentor saab läheneda oma töös teise nurga alt, et noorele õpetajal oleks arusaadav, kuidas tööalaselt asjad käivad. Kodukord saab kiiremini selgeks, kui on keegi kõval. Kindlasti just kodukorra kordamine koos noorema õpetajaga kinnistab kodukorra reegleid vanemale olijale.
Olen ka teema algatajaga
Olen ka teema algatajaga täiesti nõus. Mentorlus on kasulik mõlemale. Mitte ainult ainete lõimingu poole pealt vaid ka kompetentside tugevdamine ja harjutamine. Täiskasvanut, oma kolleegi juhendada on kindlasti midagi teistmoodi kui õpilaste juhendamine. Mentor saab läheneda oma töös teise nurga alt, et noorele õpetajal oleks arusaadav, kuidas tööalaselt asjad käivad. Kodukord saab kiiremini selgeks, kui on keegi kõval. Kindlasti just kodukorra kordamine koos noorema õpetajaga kinnistab kodukorra reegleid vanemale olijale.
Lisa kommentaar