Tartu Ülikooli eetikakeskuse 14. väärtuskasvatuse konverents
16. septembril 2021 Tartus, ERMi viinaköögis
Vaata fotogaleriid
Vaata videoalvestust
Kas viimatine distantsõppe kogemus on pere ja õpetajate suhet lähendanud, omavahelist koostööd ja koostöö vorme rikastanud? On selge, et pinge all on selgemalt välja koorunud nii probleemid ja vajakajäämised, aga ka edulood ja selginenud arusaam mõlemate rollide unikaalsest, mis heas koostöösuhtes teineteist rikastavad ja täiendavad.
Koolil, lasteaial ja kodul on ühine laps. Hea koostöö erinevate osapoolte vahel lapse elus mõjutab positiivselt mitmeid lapse akadeemilise, sotsiaalse või vaimse heaolu aspekte. Kuidas siis teha nii, et hea koostöö poleks pelk sõnakõlks või soovunelm, vaid igapäevane, süsteemne ja mõtestatud praktika ja mõtteviis?
Konverentsil kõneleme koostööst kui väärtusest – sellest, mis on hea koostöö, kuidas luua pidev, teineteist toetav koostöösuhe kooli ja kodu või lasteaia ja kodu vahel, kuidas luua ühist väärtusruumi aga ka hakkama saada väärtuseliselt mitmekesises koostöösuhtes.
Registreerumine lõppenud!
Konverents on osalejatele tasuta ning toimub terve päeva vabas õhus! Vaata, kuidas võiksid riietuda.
Oluline! Konverentsil kontrollitakse COVID tõendit vaktsineerituse, läbipõdemise või varasemalt tervishoiutöötaja juures tehtud testi negatiivse tulemuse kohta.
AJAKAVA
10.00–10.15 „Inimene pole ämber“, ettekandja lastekirjanik Anti Saar, kes loob avara raamistuse koostööst ja selle võimalikest tähendustest.
Koostööpraktikate ilust, valust ja võimalustest TÜ eetikakeskuse väärtuskasvatuse kool 2020 ja lasteaed 2020 tiitlisaanute näitel
10.15–10.45 „Väärtustel põhinev koostöö algab õpiruumi rahu loomisest“, ettekandjad Grüüne Ott (direktor) ja Henno Pello (helide entusiast päikesekongil), Tallinna Endla Lasteaed, väärtuskasvatuse lasteaed 2020
10.45–11.15 „Koostöö lasteaias- kas sisemine väärtus või õpitav oskus?“, ettekandjad Inga Väikene (direktor) ja Liina Järvsoo (õppealajuhataja ja tugiteenuste koordinaator), Ilmatsalu Lasteaed Lepatriinu, väärtuskasvatuse lasteaed 2020
11.15–11.45 „Koostöö koolis – meistriks kasvajate mängumaa“, ettekandja Ilona Must (direktor), Pärnu Vabakool, väärtuskasvatuse kool 2020
11.45–12.00 Arutelupaus
12.00–12.30 „Sina, mina ja koosloome“, ettekandja Helmer Hallik (juht), Häirekeskuse Lõuna keskus
12.30–13.00 Muusikaline vahepala: esineb muusik Silver Sepp
13.00–14.00 Lõunasöök restoranis Pööripäev
Lõunasöögi ajal saab üksi või mitmekesi kaasa mõelda ja arvamust avaldada koostöö kui väärtuse üle TÜ eetikakeskuse loodud „Koostöörajal“, mis asub Eesti Rahva Muuseumi ja Viinaköögi vahelisel alal
14.00–15.30 Töötoad (Viinaköögis ja selle alal)
Osalejad valivad päeva jooksul töötoa, millest nad tahavad osa võtta. Töötuppa registreerima ei pea! Alal leiad kaardi, mille järgi töötoa üles leiad!
15.35–16.00 Konverentsi lõpetamine Viinaköögis, prof Margit Sutrop, eetikakeskuse juhataja
„Praktilisi võtteid koostöö võimalustest“ Ilmatsalu Lasteaed Lepatriinu, TÜ eetikakeskuse väärtuskasvatuse lasteaed 2020 Evelyn Meresaar (õpetaja) ja Karmen Sõmer (õpetaja)
Töötoas õpitakse kasutama iseloomukaartide meetodit, mille kaudu saab suunata koostöiselt loodud arenguvestlusi lapsevanemate ja lastega.
„Õnneliku meeskonna 5 reeglit“ Tallinna Õpetajate Maja Allan Kaljakin (juht) ja Sander Kiviloo (koolitusjuht)
Töötoas mõtestatakse õnneliku meeskonna loomise põhimõtteid ehk seda, miks mõned meeskonnad toimivad ja mõned mitte.
„Rollimängudega koostöisemasse kooli“ Pärnu Vabakool, väärtuskasvatuse kool 2020 Eha Ristimets (kooli asutajagrupi liige), Liia Severin (õppejuht), Raivo Rohtoja (õpetaja)
Töötoas saab kogeda koostöise kooli hommikulaulu ja -ringi meetodit ning koostöö keerukohtade lahendamiseks mõeldud rollimänge.
„Improviseerimisoskus tagab õnnestumise“ Tallinna Endla Lasteaed, väärtuskasvatuse lasteaed 2020 Kersti Kuusk (õpetaja) ja Liina Sügis (õppejuht)
Töötoas tehakse kaasa improviseeritud ja koostööst rääkiva loo lavastamisel ehk proovitakse järgi meetodit, mida kasutada meeskonna, laste ja lapsevanemate ühise positiivse eduelamuse loomiseks.
„Klassijuhatamise radadel: tegelikkus, ideaal, kokkulepped“ Tartu Ülikooli eetikakeskus Mari-Liis Nummert (väärtuskasvatuse kooli ja lasteaia projektijuht)
Töötoas katsetatakse TÜ eetikakeskuse loodud klassijuhataja eneseanalüüsimudelit, mis sobib nii klassijuhatajatele kui ka rühmaõpetajatele enese rolli vaatlemiseks. Töötuba on üles ehitatud nö liikuva töötoana, milles kasutatakse punktist-punkti liikumiseks Liikumislabori Pärlikaardi meetodit.
Osalejaid hoiavad sügisilmakindlana liikumispausid ettekannete vahel.
NB! Kavas võib esineda muudatusi!
Lisainfo: Mari-Liis Nummert, konverentsi peakorraldaja, mari-liis.nummert [ät] ut.ee, +37251922019
Konverentsi korraldaja: Tartu Ülikooli eetikakeskusToetaja: Haridus- ja Teadusministeerium
Konverents toimub Haridus- ja Teadusministeeriumi riikliku programmi „Eesti ühiskonna väärtusarendus 2009–2013“ jätkuprogrammi raames.