Foorumid:
Teema püstitus tuleneb sellest, et tean mitut haridusasutust, mis korraldavad õpet ka HEV lastele. Õppe läbiviijatel pole eelnevaid teadmisi ega kogemusi antud lastega. Samas pole hetkel ka ühtegi probleemi esile kerkinud ja kõik osapooled on rahule jäänud. Kas see tähendab, et eri teadmiste ja metoodikate varasem omandamine õpetaja poolt ei ole oluline? Kas piisab sellest, et õpetajal on avatud suhtumine ja hoiak ning ta on valmis ja nõus nende lastega tegelema? Kas selline teguviis võib olla HEV lastele kuidagi kahjutegev?
Minu arvamus
Tänapäeval on peagi igas klassis keskmiselt üks HEV laps. Seda kas diagnoositud või mitte. Nende laste puhul peab rohkem individuaalset õpetamist kasutama. See on aga mõnele õpetajale ülekoormav. Kõik oleneb õpetajst endast, kas ta on valmis tegelema või mitte. Kui õpetajal on ka koolitused läbitud seoses HEV laste töötamisega, siis on ta arvatavasti valmis nendega tegelema. Minu arust ei ole see kahjutekitav, siis kui õpetajal on vajavad pädevused ja kogemused.
HEV õpilased
HEV õpilased tavaklassis on nüüdseks pigem reegel kui erand. Küsimus on selles, mis laadi erivajadustega on tegemist ja kui suurel määral need avalduvad. Mida silmas pidada mõiste HEV all? Kas on tegemist kuulmis-, nägemis-, liikumis- või intellektipuudega? Või on tegemist füüsiliselt terve normintellektiga lapsega, kellel psüühilised probleemid ja sellest tulenevalt tugevad käitumishäired? Kas iga õpetaja vajaks eripedagoogi ettevalmistust? - jah, minu arvates on see meie tulevik. Hetkel meie õoetajatel enamasti sellist väljaõpet pole ja nad peavad toetuma oma elukogemusele ning intuitsioonile.
Lisa kommentaar