Minu endises koolis oli kindlalt paika seatud koolikodukord ning oma klassijuhataja tuletas meile kui õpilastele pidevalt meelde, et sellega tuleb olla kursis ning seda järgida. Samuti tegi ta pidevalt isiklikke kommentaare õpilastele, kes sellest kinni ei pidanud, eesmärgiga suunata neid selle järgi käituma. Mind pani mõtlema aga koht, kus on kirjas, et kõigile kooliõpilastele kui ka -töötajatele on kohustuslik kanda koolis vahetusjalanõusid. Kuna meilt kui õpilastelt nõuti seda väga järjepidevalt ning samuti polnud sugugi imelik nähtus, kui mõni päev mõni õpilane sokkide väel kooli peal ringi jalutas, ei mõista ma olukorda, kus mõnel õpetajal ei olnud terve õppeaasta vältel oma tundi läbi viies kordagi jalas vahetusjalanõud. Kuna õpetajad käivad sageli ka õpetajatetoas ja jalutavad kooli peal ringi, ei saanud selline asi jääda märkamatuks teiste töötajate jaoks. Minus tekitab dilemmat olukord, kus justkui on seatud kõigile õpilastele kui ka töötajatele ühised reeglid järgimiseks, aga samas ühtede puhul võetakse selle reegli eiramisel ka midagi ette, teiste puhul mitte. Kuidas siis tegelikult ikka olema peaks? Kui reeglid on koolis paika pandud ja mõeldud täitmiseks kõigile, siis peaks ka selle eiramisel märkusi tegema kõigile selle rikkujatele, mitte vaid õpilastele. Miks siis selle täitmist vaid ühelt osapoolelt nõutakse või eiramise korral märgatakse?
Mina nõustun sellega, et
Mina nõustun sellega, et reeglid peaksid kehtima kõigile ja kui õpilastel on kohustuslik kanda vahetusjalanõusid, siis peaks see kohustuslik olema ka õpetajatele. Nõme kui lapsed peavad jalanõude puudumisel sokkidega ringi käima ja samal ajal käivad õpetajad enda mustade jalanõudega.
Mina nõustun sellega, et
Mina nõustun sellega, et reeglid peaksid kehtima kõigile ja kui õpilastel on kohustuslik kanda vahetusjalanõusid, siis peaks see kohustuslik olema ka õpetajatele. Nõme kui lapsed peavad jalanõude puudumisel sokkidega ringi käima ja samal ajal käivad õpetajad enda mustade jalanõudega.
Leian samuti, et ka õpetajad
Leian samuti, et ka õpetajad peaksid vahetusjalanõusid kandma. Lisaks ei ole minu arvates õige, et õpilased peavad vahetusjalanõude puudumise korral sokkides olema. Kuigi ka minu põhikoolis oli selline reegel, siis mäletan, et väga piinlik ja ebameeldiv oli talvel sokkides käia, kui vahetusjalanõud kogemata koju jäid. Aga seda enam, et vahetusjalanõude puudumise korral peab õpilane sokkides käima, peaks reeglite rikkujatega midagi ette võtma. Pole aus, et üks kõnnib koridoris puhastes sokkides ja samal ajal tuleb teine välisjalanõudega ning toob mustust endaga kaasa.
Vahetusjalanõud kui sümbol
Kui õpetajad juba nii lihtsast reeglist nagu vahetusjalanõude kandmine kinni ei pea, siis tekiks minul õpilasena või ka selle õpetaja kolleegina tunne, et seda õpetajat ei saa üldse usaldada. Mis reeglitest selline õpetaja siis veel kinni ei kavatse pidada? Huvitav on see, et sinu näite puhul ei reageerinud isegi ükski kolleeg ja ei "kutsunud õpetajat korrale". Tõenäosust justkui oleks, et vähemalt üks õpetaja koolis on nii tugeva iseloomuga, et suudab ka kolleegidele vajadusel asjakohase märkuse teha. Selle teksti lugemine äratas jälle minus selle huvitava arutelu, kui naljakad on õpetajad ja sealjuures ka tulevased õpetajad. Nii palju on olukordi, kus õpetaja(hakatised) ise ei pea tüüpilistest reeglitest kinni, mis meile justkui sissekirjutatud on (umbes "ära sega tundi"), kuid nõuavad samadest reeglitest kinnipidamist õpilastelt. Irooniline minu meelest. Sellises situatsioonis tuleb kindlasti kellelgi see roll võtta, et probleem lahendada - kui on reeglid, siis need on kõigile. Muidu pole ju reeglitest kui sellistest mingit tolku. Õpetaja kommenteerimine on teine aruteluteema, ma ei tea, miks nii paljud õpetajad end õpilastest paremaks peavad ja ei suuda end võrdväärselt väljendada, ilma kellelegi liiga tegemata. Kas tõesti on vaja teha nipsakas märkus ja ei saa asju lahendatud normaalselt inimese moodi?
Lisa kommentaar