Hea kooli käsiraamat
Koostajad: Margit Sutrop, Helen Toming, Tiia Kõnnussaar
Toimetajad: Tiia Kõnnussaar, Liisi Veski, Helen Toming, Mari-Liisa Parder
Keeletoimetajad: Tiia Kõnnussaar, Liisi Veski
Kujundaja: Maarja Roosi
Tartu Ülikooli eetikakeskus 2016
Raamatu väljaandmist toetas Haridus- ja Teadusministeerium riikliku programmi „Eesti ühiskonna väärtusarendus 2009–2013“ jätkuprogrammi 2015–2020 raames.
Käsiraamatut saab elektroonselt lugeda:
Terviktekst: Hea kooli käsiraamat
Kommenteeritav, peatükkide kaupa:
- Kes loovad hea kooli? Halliki Harro-Loit
- Koostöö ja head suhted. Olga Schihalejev
- Elukestvat õppimist toetav hindamine. Maria Jürimäe, Leana Pennula, Jaana Urubkova
- Tärkava taime eest hoolitse hellalt. Helina Harro
- Hea hoolekogu ühendab. Jüri Ginter
- Vaimne ja füüsiline õpiruum on tugevalt seotud. Mari-Mall Feldschmidt
Tartu Ülikooli eetikakeskus on koostöös ekspertide ja praktikutega välja andnud “Hea kooli käsiraamatu”. Kõigepealt kutsusime kokku ümarlauad: eetikakeskuse seminariruumis said kohvitassi taga kokku ja arutlesid kirglikult kooli üle nii koolipidajad kui lapsevanemad, sotsiaalpedagoogid ja koolipsühholoogid, õpetajad ja õpilased, koolijuhid ja abipersonal, huvijuhid ja raamatukoguhoidjad. Kokku osales üheksas ümarlauas 66 kooliga üht- või teistviisi seotud inimest. Arutlesime ümarlaudades, mis on see, mis peab ühes heas koolis kindlasti olema.
Ümarlaudade põhjal valmis käsiraamatu struktuur: raamat koosneb seitsmest artiklist, mis avavad head kooli eri vaatenurkadest. Ühiseks jooneks neis artiklites on, et keskendutakse erinevatele rollidele koolis ning toetavat ja edendavat tagasisidet peetakse üheks võtmeküsimuseks.
Iga artikli lõpust leiab lugeja – olgu siis õpetaja või lapsevanem, koolilaps või koolijuht – küsimusi mõtiskeluks. Käsiraamatu artikleid illustreerivad näited ümarlaudades kõneldust, näited Hea Kooli projekti konkursitöödest ja kahe ümarlaua kokkuvõtted.
Praktikute vaatenurka avavad 11 lühiintervjuud õpetajate, koolijuhtide, raamatukoguhoidja, huvijuhi, koolitädi, sotsiaalpedagoogi ja koolipsühholoogiga.