Näitejuhtumeid ainetundideks
Kokkuvõte: Need näitejuhtumid ajendavad õpilasi mõtlema kultuuride mitmekesisusest, arvamuste paljususest, eetilistest dilemmadest. Moraalsete ja sotsiaalsete teemade vaatlemine ning aktuaalsed probleemsituatsioonid inglise keele õpetamise puhul Suurbritanniast, prantsuse keele puhul Prantsusmaalt jne, illustreerivad videomaterjalid jm annavad õpilastele reaalse kogemuse kokkupuutest kultuuri ning selle esindajatega ning toovad kultuuri mõistet lähemale, muutes selle "elavaks".
Esinemisjulguse aktiveerijaks saavad olla küsimused. Kui õpetaja küsib õpilaste arvamust (Miks? Mis Sa arvad?), siis tekitab see õpilastes turvatunde, et nendega arvestatakse ja turvatunne loob parema õhkkonna, kus õpilane julgeb tõenäolisemalt sõna võtta. Õpilastele valikute andmine (nt ise luuletuse valimine) suurendab õpilaste motivatsiooni keele õppimisel ning näitab neile keelt kui loovat süsteemi, mis sisaldab endas kultuuride mitmekesisust. Läbi näitejuhtumite, mis nõuavad kaasõpilaste arvamuste kuulamist ja nendele ise reageerimist ning eneserefleksiooni, saab õppida mõistma kultuuridevahelisi erinevusi ning kultuuri kandjate – st teiste rahvuste esindajate – teistsugust maailmapilti.