kirjandus
RAAMATUD JA KOGUMIKUD
Babanskaja, T. Avastusõpe üldhariduskoolis ja koolieelses lasteasutuses. Eetika. Moraal. Kõlblus: õpilaste isikuomaduste kujundamine õppeainete tundides ja klassivälises töös: konverentside ettekannete kogumik = Эвристическое обучение в общеобразовательной школе и дошкольном учреждении. Этика, мораль и нравственность. Narva: Tartu Ülikooli Narva Kolledž, 2007.
Krips, H. Suhtlemisoskustest õpetamisel ja juhtimisel. Tartu: Tartu Ülikooli Kirjastus, 2005.
Krull, E. Eesti õpetaja pedagoogilised arusaamad, arvamused ja hoiakud millenniumivahetusel: küsitluse "Töö klassis õpetaja pilguga" tulemused ja põhijäreldused. Tartu: Tartu Ülikooli Kirjastus, 2002.
Pellika, I.; Vienola, V.; Nuutinen, P.; Niikko, A. Arutlusi õpetaja kutse-eetikast. Tõlkinud J. Luuri. Tallinn: Ilo, 2006.
Schihalejev, O. Väärtuskasvatus õpetajakoolituses. Tartu: Tartu Ülikooli eetikakeskus, Tartu Ülikooli Kirjastus, 2011.
Sutrop, M.; Toming, H.; Kõnnussaar, T. (koost). Hea kooli käsiraamat. Tartu: Tartu Ülikooli eetikakeskus, 2016.
Sutrop, M. (koost) Väärtuspõhine kool. Eesti ja maailma kogemus. Tartu: Tartu Ülikooli eetikakeskus, Eesti Keele Sihtasutus, 2013.
Sutrop, M.; Valk, P.; Velbaum, K. Väärtused ja väärtuskasvatus. Valikud ja võimalused 21. sajandi Eesti ja Soome koolis. Tartu: Eesti Keele Sihtasutus, Tartu Ülikooli eetikakeskus, 2009.
Talts, L. Kasvatus põhikooli algastmes: raamat klassiõpetajale ja klassiõpetaja eriala üliõpilastele. Tallinn: Riiklik Eksami- ja Kvalifikatsioonikeskus, 1997.
Tuulik, M. Õpetaja kutse-eetika. Tallinn: M. Tuulik, 2005.
Tuulik, M. Õpetaja eetika. Tallinn: M. Tuulik, 2008.
Vöörman, R.; Helemäe, J. Õpetajad: kas maa sool või kraadiga spetsialistide ametigrupp. TPÜ Kirjastus, 2004
Walton, F. X. Kuidas saavutada laste poolehoid?: käsiraamat õpetajatele, nõustajatele, koolijuhtidele ja lastevanematele. Tõlkinud K. Aus. Tartu: Tartu Ülikooli Kirjastus, 2001.
Walton, F. X. Kuidas saavutada teismeliste poolehoid nii kodus kui ka koolis: käsiraamat lastevanematele, õpetajatele, nõustajatele ja koolijuhtidele. Tõlkinud K. Aus. Tartu: Tartu Ülikooli Kirjastus, 2001.
ARTIKLID
Andresen, L. Õpetaja kutse-eetika 1920. aastatel. - Haridus, 2004, nr 4, lk 9-11.
Ginter, J. Õpetaja õigused ja kohustused. - Lapsevanem ja õpetaja lapse arengu toetajana - mõtteid lapsevanematele ja õpetajatele. Tallinn: Tallinna Ülikooli Kirjastus, 2008, lk 16-24.
Krips, H. Õpetaja hoolivust väljendavatest käitumisviisidest klassiruumis. - Rahvuslik ja rahvusvaheline Eesti hariduses. Tartu: Eesti Akadeemiline Pedagoogika Selts, 2006, lk 38-45.
Krips, H. Õpilaste hinnangutest õpetaja suhtlemisele. - Haridus, 2007, nr 11-12, lk 53-57.
Krull, E. Changes in teachers' attitudes and beliefs depending on their school experience. - Didacta Varia, 8(1), 2003, lk47 - 62.
Pilli, E. Religiooniõpetaja eetikast läbi professionaalsuse prisma. – Kristlik Kasvatus, nr 3, 2005.
Pilli, E. Miks vajab eesti õpetaja eetikakoodeksit? - Haridus, 2004, nr 4, lk 5-8.
Tuulik. M. Õpetaja eetika. - Õpetajate Leht, 26.09.2008.
VÄITEKIRJAD JA UURIMUSED
Elias, K. Õpetajate väärtusorientatsioonidest Eesti koolis. Magistritöö. Tallinna Pedagoogikaülikool, kasvatusteaduste teaduskond, 2001.
Lilles-Sula, S. Õpetaja professioon ja eetikakoodeksi roll selles. Bakalaureusetöö. Tartu Ülikool, filosoofateaduskond, 2007.
Martin, L. Eripedagoogilise töö eetiline eripära. Sissejuhatus eripedagoogide kutse-eetikasse. Bakalaureusetöö. Tartu Ülikool, haridusteaduskond, eripedagoogika osakond, 2008.
Siivelt, Piret. Väärtushinnangutest ja väärtuste teadvustamisest koolis, lähtudes nii koolijuhtimise kui väärtuskasvatuse aspektidest. Kutsemagistritöö. Tartu Ülikooli haridusteaduskond, 2005.
Säre, M. Õpimotivatsioon ja isiksuse väärtushinnangud õpetajakoolituses. Magistritöö. Tartu Ülikool, filosoofiateaduskond, 1996.
Ülaltoodud kirjanduse laenutamiseks palun teha otsing raamatukogude andmebaasi ESTER
Eesti keeles ilmunud ajaleheartikleid õpetaja kutse-eetika kohta leiate artiklite andmebaasist ISE http://ise.nlib.ee/
Hariduse ja eetika alaseks otsinguks soovitame veelmärksõnu: koolivägivald, kiusamine, õpetaja-õpilase suhe, õpetajad, kutse-eetika, professionaalsus, eetikakoodeksid, kool, koolid, koolipedagoogika, pedagoogika, pedagoogid, haridusfilosoofia, kasvatusfilosoofia
MUUKEELNE KIRJANDUS
Atjonen, P. Pedagoginen etiikka koulukasvatuksen karttana ja kompassina. Turku: Suomen Kasvatustieteellinen Seura, 2004.
Baptiste, N.E.; Reyes, L-V. Understanding Ethics in Early Care and Education. Upper Saddle River: Prentice Hall, 2005.
Block, A. A. Ethics and teaching: a religious perspective on revitalizing education. New York: Palgrave Macmillan, 2009.
Boylan, M.A. The Ethics of Teaching. Aldershot, Burlington: Ashgate, 2006.
Buzzelli, C. A; Johnston, B. The Moral Dimensions of Teaching: Language, Power, and Culture in Classroom Interaction. New York, London: Routledge, 2002.
Campbell, E. The Ethical Teacher. Maidenhead; Philadelphia: Open University Press, 2003.
Curren, R. (ed). Philosophy of education: an anthology. Malden: Blackwell, 2007.
Education pour la santé et éthique. Saint Denis: Inpes, 2001.
Goodlad, J. I.; Soder, R.; Sirotnik, K. A. (eds.). The moral dimensions of teaching. San Francisco: Jossey-Bass, 1990.
Higgins, C. The Good Life of Teaching. An ethics of professional practice. Wiley-Blackwell, 2011.
Howe, K. R.; Miramontes, O. Ethics of Special Education. New York: Teachers College Press, 1992.
Howe, W. A.; Lisi, P. L. Becoming a Multicultural Educator: Developing Awareness, Gaining Skills, and Taking Action. Los Angeles [etc.]: Sage, 2014.
Jacob, S.; Hartshorne, T. S. Ethics and Law for School Psychologists. San Francisco: Jossey-Bass, 2006.
Keith-Spiegel, P.; Ware Balogh, D.; Whitley, B. E. Jr; Perkins, D.V.; Wittig, A. F. The Ethics of Teaching: A Casebook. Lawrence Erlbaum Associates, 2002.
Lechner, J-J. Ethik und Pädagogik. Hamburg: Verlag dr. Kovač, 2005.
Meirieu, P. Le Choix d'éduquer. Ethique et pédagogie. Paris: EME Editions Sociales Françaises, 1999.
Pilli, E. Teacher's professional ethics: the Estonian case. - Developing teacher education in Estonia. Turku, 2002, lk. 46-55.
Rocheleau, J.; Speck, B. W. Rights and Wrongs in the College Classroom: Ethical Issues in Postsecondary Teaching. San Francisco: Jossey-Bass, 2007.
Samier, E. A.; Mihailova, K. (eds). Ethical foundations for educational administration: essays in honour of Christopher Hodgkinson. London; New York: Routledge Falmer, 2003.
Sockett, H. The Moral Base for Teacher Professionalism. New York: Teachers College Press, 1993.
Strike, K.; Soltis, J. The Ethics of Teaching. New York; London: Teachers College Press, 1998.
Tirri, K. Opettajan ammattietiikka. Helsinki [etc.]: WSOY, 1999.
Перцев, А. В. Толерантность как практическая философия педагогики. Екатеринбург: Полиграфист, 2005.