Õpetaja eetika
Õpetajatöö mõned tunnused nõuavad pedagoogilt spetsiifilisemate moraalinõuete täitmist kui seda igapäevaelus tavakodanikult nõutakse. Õpetajaametit võib kitsamas mõttes pidada professiooniks, millele seatavaid kõrgemaid nõudmisi saab õigustada asjaoludega, et õpetaja töö eesmärgiks on avalik hüve, mitte aga tema enda kasu; et see töö nõuab erilisi teadmisi ja väljaõpet; et teised isikud – eelkõige lapsed – on õpetaja suhtes nõrgemal positsioonil (õpetajal on nende üle võim) ning teatud ajani ei saa isikud koolis käimise või mittekäimise küsimuse üle ise vabalt otsustada.
Et vanemad saaksid oma lapsed rahuliku südamega kooli võõraste inimeste hoole alla saata, peavad nad õpetajaid usaldama. Nimetatud põhjustel on õpetajatel sageli eetikakoodeks, mis oma muude funktsioonide kõrval annab märku ka õpetajate heast tahtest.
Enamik hariduse ja eetika rubriigi teiste alateemade alla paigutatud materjalist puudutab kaudselt samuti õpetaja eetikat. Nii näiteks on õpilastevahelise vägivalla probleem ühtlasi ka õpetaja kutse-eetika küsimus, kui vaatleme seda probleemi õpetaja toimimise kontekstis.
Kutse-eetikast laiemalt saab lugeda kutse-eetika alateema alt.
Vaata ka: publitseerimine ja institutsioonid, väärtusarendus