kirjandus | Eetikaveeb

TÜ üksuste kontaktandmed

humanitaarteaduste ja kunstide valdkond
Faculty phone: 
737 5341
Faculty address: 
Jakobi 2, ruumid 116–121, 51014 Tartu
  • valdkonna dekanaat
    Faculty phone: 
    737 5341
    Faculty address: 
    Jakobi 2, ruumid 116–121, 51005 Tartu
  • ajaloo ja arheoloogia instituut
    Faculty phone: 
    737 5651
    Faculty address: 
    Jakobi 2, 51005 Tartu
  • eesti ja üldkeeleteaduse instituut
    Faculty phone: 
    737 5221
    Faculty address: 
    Jakobi 2, IV korrus, 51005 Tartu
  • filosoofia ja semiootika instituut
    Faculty phone: 
    737 5314
    Faculty address: 
    Jakobi 2, ruumid 309–352, 51005 Tartu
  • kultuuriteaduste instituut
    Faculty phone: 
    737 5223
    Faculty address: 
    Ülikooli 16, 51003 Tartu
  • maailma keelte ja kultuuride kolledž
    Faculty address: 
    Lossi 3, 51003 Tartu
  • usuteaduskond
    Faculty phone: 
    737 5300
    Faculty address: 
    Ülikooli 18-310, 50090 Tartu
  • Viljandi kultuuriakadeemia
    Faculty phone: 
    435 5232
    Faculty address: 
    Posti 1, 71004 Viljandi
sotsiaalteaduste valdkond
Faculty phone: 
737 5957
Faculty address: 
Lossi 36, 51003 Tartu
  • valdkonna dekanaat
    Faculty phone: 
    737 5900
    Faculty address: 
    Lossi 36, 51003 Tartu
  • haridusteaduste instituut
    Faculty phone: 
    737 6440
    Faculty address: 
    Salme 1a–29, 50103 Tartu
  • Johan Skytte poliitikauuringute instituut
    Faculty phone: 
    737 5582
    Faculty address: 
    Lossi 36–301, 51003 Tartu
  • majandusteaduskond
    Faculty phone: 
    737 6310
    Faculty address: 
    J. Liivi 4, 50409 Tartu
  • psühholoogia instituut
    Faculty phone: 
    737 5902
    Faculty address: 
    Näituse 2, 50409 Tartu
  • õigusteaduskond
    Faculty phone: 
    737 5390
    Faculty address: 
    Näituse 20–324, 50409 Tartu
  • ühiskonnateaduste instituut
    Faculty phone: 
    737 5188
    Faculty address: 
    Lossi 36, 51003 Tartu
  • Narva kolledž
    Faculty phone: 
    740 1900
    Faculty address: 
    Raekoja plats 2, 20307 Narva
  • Pärnu kolledž
    Faculty phone: 
    445 0520
    Faculty address: 
    Ringi 35, 80012 Pärnu
meditsiiniteaduste valdkond
Faculty phone: 
737 5326
Faculty address: 
Ravila 19, 50411 Tartu
  • valdkonna dekanaat
    Faculty phone: 
    737 5326
    Faculty address: 
    Ravila 19, 50411 Tartu
  • bio- ja siirdemeditsiini instituut
    Faculty phone: 
    737 4210
    Faculty address: 
    Biomeedikum, Ravila 19, 50411 Tartu
  • farmaatsia instituut
    Faculty phone: 
    737 5286
    Faculty address: 
    Nooruse 1, 50411 Tartu
  • hambaarstiteaduse instituut
    Faculty phone: 
    731 9856
    Faculty address: 
    Raekoja plats 6, 51003 Tartu
  • kliinilise meditsiini instituut
    Faculty phone: 
    737 5323
    Faculty address: 
    L. Puusepa 8, 50406 Tartu
  • peremeditsiini ja rahvatervishoiu instituut
    Faculty phone: 
    737 4190
    Faculty address: 
    Ravila 19, 50411 Tartu
  • sporditeaduste ja füsioteraapia instituut
    Faculty phone: 
    737 5360
    Faculty address: 
    Jakobi 5–205, 51005 Tartu
loodus- ja täppisteaduste valdkond
Faculty phone: 
737 5820
Faculty address: 
Vanemuise 46–208, 51005 Tartu
  • valdkonna dekanaat
    Faculty phone: 
    737 5820
    Faculty address: 
    Vanemuise 46–208, 51005 Tartu
  • arvutiteaduse instituut
    Faculty phone: 
    737 5445
    Faculty address: 
    J. Liivi 2, 50409 Tartu
  • Eesti mereinstituut
    Faculty phone: 
    671 8902
    Faculty address: 
    Mäealuse 14, 12618 Tallinn
  • füüsika instituut
    Faculty address: 
    W. Ostwaldi 1, 50411 Tartu
  • keemia instituut
    Faculty phone: 
    737 5261
    Faculty address: 
    Ravila 14a, 50411 Tartu
  • matemaatika ja statistika instituut
    Faculty phone: 
    737 5860
    Faculty address: 
    J. Liivi 2, 50409 Tartu
  • molekulaar- ja rakubioloogia instituut
    Faculty phone: 
    737 5011
    Faculty address: 
    Riia 23, 23b–134, 51010 Tartu
  • Tartu observatoorium
    Faculty phone: 
    737 4510
    Faculty address: 
    Observatooriumi 1, Tõravere, 61602 Tartumaa
  • tehnoloogiainstituut
    Faculty phone: 
    737 4800
    Faculty address: 
    Nooruse 1, 50411 Tartu
  • ökoloogia ja maateaduste instituut
    Faculty phone: 
    737 5835
    Faculty address: 
    Vanemuise 46, 51003 Tartu
Asutused
  • raamatukogu
    Faculty phone: 
    737 5702
    Faculty address: 
    W. Struve 1, 50091 Tartu
  • teaduskool
    Faculty phone: 
    737 5581
    Faculty address: 
    Uppsala 10, 51003 Tartu
  • genoomika instituut
    Faculty phone: 
    737 4000
    Faculty address: 
    Riia 23b, 51010 Tartu
  • muuseum
    Faculty phone: 
    737 5674
    Faculty address: 
    Lossi 25, 51003 Tartu
  • loodusmuuseum ja botaanikaaed
    Faculty phone: 
    737 6076
    Faculty address: 
    Vanemuise 46, 51003 Tartu
Tugiüksused
  • ettevõtlus- ja innovatsioonikeskus
    Faculty phone: 
    737 6339
    Faculty address: 
    Lossi 3, III korrus, 51003 Tartu
  • grandikeskus
    Faculty phone: 
    737 6215
    Faculty address: 
    Lossi 3, III korrus, 51003 Tartu
  • hankeosakond
    Faculty phone: 
    737 6632
    Faculty address: 
    Ülikooli 18a, 51005 Tartu
  • infotehnoloogia osakond
    Faculty phone: 
    737 6000, arvutiabi: 737 5500
    Faculty address: 
    Ülikooli 18a, 51005 Tartu
  • kantselei
    Faculty phone: 
    737 5606
    Faculty address: 
    Ülikooli 18a, 51005 Tartu
  • kinnisvaraosakond
    Faculty phone: 
    737 5137
    Faculty address: 
    Ülikooli 18a, 51005 Tartu
  • personaliosakond
    Faculty phone: 
    737 5145
    Faculty address: 
    Ülikooli 18, ruumid 302 ja 304, 50090 Tartu
  • rahandusosakond
    Faculty phone: 
    737 5125
    Faculty address: 
    Jakobi 4, 51005 Tartu
  • rektoraadi büroo
    Faculty phone: 
    737 5600
    Faculty address: 
    Ülikooli 18, 51014 Tartu
  • siseauditi büroo
    Faculty address: 
    Ülikooli 17–103, 51005 Tartu
  • Tallinna esindus
    Faculty phone: 
    737 6600
    Faculty address: 
    Teatri väljak 3, 10143 Tallinn
  • turundus- ja kommunikatsiooniosakond
    Faculty phone: 
    737 5687
    Faculty address: 
    Ülikooli 18, ruumid 102, 104, 209, 210, 50090 Tartu
  • õppeosakond
    Faculty phone: 
    737 5620
    Faculty address: 
    Ülikooli 18, 50090 Tartu
  • üliõpilasesindus
    Faculty phone: 
    737 5400
    Faculty address: 
    Ülikooli 18b, 51005 Tartu
Muud üksused
  • MTÜ Tartu Ülikooli Akadeemiline Spordiklubi
    Faculty phone: 
    737 5371
    Faculty address: 
    Ujula 4, 51008 Tartu
  • MTÜ Tartu Üliõpilasküla
    Faculty phone: 
    740 9959
    Faculty address: 
    Narva mnt 25, 51013 Tartu
  • MTÜ Tartu Üliõpilasmaja
    Faculty phone: 
    730 2400
    Faculty address: 
    Kalevi 24, Tartu
  • OÜ Tartu Ülikooli Kirjastus
    Faculty phone: 
    737 5945
    Faculty address: 
    W. Struve 1, 50091 Tartu
  • SA Tartu Ülikooli Kliinikum
    Faculty phone: 
    731 8111
    Faculty address: 
    L. Puusepa 1a, 50406 Tartu
  • Tartu Ülikooli Sihtasutus
    Faculty phone: 
    737 5852
    Faculty address: 
    Ülikooli 18a–106, Tartu

kirjandus

RAAMATUD JA KOGUMIKUD

Babanskaja, T. Avastusõpe üldhariduskoolis ja koolieelses lasteasutuses. Eetika. Moraal. Kõlblus. Õpilaste isikuomaduste kujundamine õppeainete tundides ja klassivälises töös: konverentside ettekannete kogumik = Эвристическое обучение в общеобразовательной школе и дошкольном учреждении. Этика, мораль и нравственность. Narva: Tartu Ülikooli Narva Kolledž, 2007.

Botsmanova, M.; Zahharova, A. Mürsik ja tema sõbrad: omavahelisest suhtlemisest ja täiskasvanute osast murdeealiste arengus. Tallinn: Valgus, 1981.

Burke Walsh, K. Lapsekeskse klassiruumi loomine 8-10aastastele lastele: Step by Step. - "Hea Algus": programm lastele ja peredele. Tartu: Avatud Eesti Fond, 1998.

Eesti noored arvavad, et..: Ühinenud Rahvaste Organisatsiooni Lastefondi uurimus "Young voices of Europe and Central Asia". UNICEF Eesti Rahvuskomitee. Tallinn: UNICEF-i Eesti Rahvuskomitee, 2001.

Harro-Loit, H. Väärtusarenduse analüüs – miks ja kuidas?  Tartu: Eesti Keele Sihtasutus, Tartu Ülikooli eetikakeskus, 2011.

Hytönen, J. Lapsekeskne kasvatus. Tallinn: Tallinna Pedagoogikaülikooli Kirjastus, 1999.

Jagor, L.; Lõkova, E. (toim) TORE: juhendaja käsiraamat: metoodiline juhend TORE-laienduskoolituse läbiviimiseks. Tartu: Tartu Ülikooli Kirjastus, 2004.

Jakobson, M.; Eronen, T. (koost) Tugiõpilase käsiraamat. Tõlkija T. Eilat. Tallinn: Riiklik Eksami- ja Kvalifikatsioonikeskus, 1998.

Kenkmaa, E. (koost) Õhkõrnad sillad: kooliõpilaste nägemus inimsuhetest. Tallinn: RE Stuudio, 1997.

Kolga, V.; Kurg, A.; Tampere, H. 13-18-aastaste koolinoorte arusaamad inimõigustest: empiiriline uurimus. Tallinn: Eesti Haridusfoorum, 2001.

Koppel, E. (koost) Olla või omada?: väärtuskonverentsi kogumik. Tallinn: Eesti Noorteühenduste Liit, 2004.

Korp, E.; Leppiman, A.; Meres, T.; Vaher, A. Laps: elu, probleemid ja lahendused. Tallinn: Dispak, 2002.

Kraav, I.; Kala, U.; Pedastsaar, T. (toim). Haridus muutuste ja traditsioonide keerises: artiklikogumik. Tartu: Eesti Akadeemiline Pedagoogika Selts, 2005.

Kukemelk, H. jt. Kasvatus ja aated: artiklite kogumik. Tartu: Tartu Ülikooli Kirjastus, 2001. Tartu Ülikooli pedagoogika osakonna väljaanne, 11.

Kuurme, T. (koost) Kõneldud ja elatud väärtused erinevates pedagoogilistes kultuurides. Tallinn: Tallinna Ülikooli Kasvatusteaduste Instituut, 2011.

Lastekaitse Liidu konverents "Meie lapse mured. Õpilase probleemid koolis": 12. november 1998. a., Tallinn. Tallinn: Eesti Lastekaitse Liit, 1999.

Lastevanemad ja kool: ettekannete kogumik Eesti NSV Vabariiklik Õpetajate Täiendusinstituut. Tallinn: Eesti NSV Vabariiklik Õpetajate Täiendusinstituut, 1959.

Leino, M. Kas lapsi tuleb kaitsta kooli eest?  Tallinn: Eesti Lastekaitse Liit, 2004.

Leino, M.; Männiste, M. (koost). Probleemne laps tavakoolis. Tallinn: Leino Männiste, 1996.

Liimets, H.; Orn, J.; Pedajas, M.-I., Virkus, R. Noorele õpetajale: klassi sotsiaalpsühholoogia, õpetajapsühholoogia, didaktikast ja õpilaste tervisekasvatusest. Tallinn: Valgus, 1985.

Maanso, S.; Maanso, V. (koost) Eesti õpilased koolist ja haridusest XXI aastasaja lävel. Tallinn: Eesti Haridusfoorum, 1996.

Muldma, M.; Vikat, M. (koost). Mitmekultuuriline õpikeskkond - probleem või väärtus? = Multicultural learning environment - a problem or a value?  Tallinn: Tallinna Ülikooli kirjastus, 2008.

Ots, L. (koost). Uued ajad - uued lapsed. Tallinn: Tallinna Ülikooli kirjastus, 2008.

Praks, A. Tore koolipäev: raamat koolirahust. Tallinn: Noorteühing "Tugiõpilaste Oma Ring Eestis", 1999.

Põder, M.; Sutrop, M.; Valk, P. (koost). Väärtused, iseloom ja kool: väärtuskasvatuse lugemik. Tartu: Eesti Keele Sihtasutus, 2009.

Rannut, Ü. Astu sisse! Uusimmigrandid meie ühiskonnas ja haridussüsteemis: käsiraamat eesti õppekeelega kooli õpetajatele, koolijuhtidele ja haridusametnikele. Haridus- ja Teadusministeerium. Tallinn: Ilo, 2004.

Saarniit, J. Eesti koolilõpetaja: põlvkondade vahelisi ja piirkondlikke erinevusi. Tartu: Haridusministeerium, 1998.

Schihalejev, O. Väärtuskasvatus õpetajakoolituses. Tartu: Tartu Ülikooli eetikakeskus, Tartu Ülikooli Kirjastus, 2011.

Senge, P. Õppiv kool. Tõlkinud K. Kallis. Tartu: Atlex, 2009.

Skogen, K.; Holmberg, J. B. Kohandatud õpe ja kaasav kool. Tõlkinud R. Kiik. Soinaste (Tartumaa): El Paradiso; Tartu: Haridus- ja Teadusministeerium, 2004.

Sutrop, M.; Pisuke, T. (koost). Mõtestatud Eesti - ühiseid väärtusi hoides. Tartu: Eesti Keele Sihtasutus, 2008.

Sutrop, M.; Toming, H.; Kõnnussaar, T. (koost). Hea kooli käsiraamat. Tartu: Tartu Ülikooli eetikakeskus, 2016.

Sutrop, M.; Valk, P.; Velbaum, K. (koost). Väärtused ja väärtuskasvatus. Valikud ja võimalused 21. sajandi Eesti ja Soome koolis. Tartu: Eesti Keele Sihtasutus, 2009.

Zobel, M. (koost). Koostööraamat: lapsevanemate kaasamine - õpetajate positiivsed näited. Tartu Eesti Lastevanemate Liit, 2005.

Takkis, T. (koost). Koolijuhtimine demokraatlikus ühiskonnas. Tartu: School Management in a Democratic Educational Society Nordic-Baltic Project, 1999.

Talts, L. Kasvatus põhikooli algastmes: raamat klassiõpetajale ja klassiõpetaja eriala üliõpilastele. Tallinn: Riiklik Eksami- ja Kvalifikatsioonikeskus, 1997.

Teiverlaur, M.; Niilberg, T. Sotsiaalpsühholoogia aktuaalseid probleeme. Tallinn: Akadeemia Nord, 2003.

Torokoff, M.; Õun, K. Koostöökultuur koolis. Pärnu: Tartu Ülikooli Kirjastus, 2003.

Töö- ja koostöökultuur koolis = Culture of work and cooperation at school. Tartu: Tartu Ülikooli Kirjastus, 2004.

Veisson, M.; Ruus, V.-R. (koost). Eesti kool 21. sajandi algul: kool kui arengukeskkond ja õpilase toimetulek. Tallinn: Tallinna Ülikooli Kirjastus, 2007.

Koolikiusamine

Elliott, M. Kiusamine. Tõlkija Ü. Reinsalu. Tallinn: Koolibri, 2000.

Erb, H. H. Vägivald koolis ja kuidas end selle eest kaitsta. Tõlkija L. Naan. Tallinn: Odamees, 2000.

Hansen, H. R.; Henriksen, K. Kiusupunn: käsiraamat kiusamisest. Tõlkija T. Tammi; toimetanud M. Roomeldi, Lea Metsis. Tallinn: Tervise Arengu Instituut, 2003.

Kõiv, K. (koost) Antisotsiaalse käitumisega õpilased: artiklite kogumik. 2. tr.Tartu: Eesti Lastekaitse Liit, 2002.

Kõiv, K. (toim) Antisotsiaalse käitumisega õpilased: artiklite kogumik III. Tartu: Eesti Lastekaitse Liit, 2003.

Kõiv, K. (toim) Antisotsiaalse käitumisega õpilased. Projekti "Sõbralik ja turvaline kool" kogemusi: artiklite kogumik IV. Tartu: Eesti Lastekaitse Liit, 2003.

Kõiv, K. Kiusamiskäitumise mitu tahku: õpilastevaheline kiusamine, õpilaste kiusamine õpetajate poolt, õpetajate kiusamine õpilaste poolt ning õpetajate kiusamine kooli personali ja lapsevanemate poolt. Tartu: K. Kõiv, 2006.

Miniõpik lapsevanematele. KiVa kiusamisvaba kooli programm, 2015.

Praks, A. Rohkem koolirõõmu!: konverents kiusamisest: 04.-05.02.1999 Jänedal. Tallinn: Eesti Noorsootöö Keskus, 1999.

Rogers, B. Käitumine klassiruumis. Tõhusa õpetamise, käitumisjuhtimise ja kolleegitoe käsiraamat. Tõlkinud K. Mägi. Tallinn: Archimedes, 2012.

Sharp, S.; Smith, P. K. (toim) Võitlus koolikiusamisega: juhised turvalise koolikeskkonna loomiseks. Tõlkijad M. Enno, A. Jauk ja H. Saluäär. Soinaste: El Paradiso, 2004.

Soonets, R.; Loko, J.; Loko, T.-M. Laste väärkohtlemine. Tartu: Atlex, 1997.

Strömpl, J.; Selg, M.; Soo, K.; Šahverdov-Žarkovski, B. Eesti teismeliste vägivallatõlgendused: uuringuraport. Tallinn: Sotsiaalministeerium, 2007.

Sullivan, K.; Cleary, M.; Pepler, D.; Krondel, K. Kiusamine koolis: mis see on ja kuidas sellega toime tulla. Tõlkija T. Krass. Tartu: Atlex, 2004.

Tikerpuu, A. (toim) Eesti Lastekaitse Liidu konverents "Ei vägivallale": konverentsi materjalid. Tallinn: Eesti Lastekaitse Liit, 2001.

Watson, G. Koolikäitumise käsiraamat: nõuandeid ja abimaterjale käitumisprobleemidega toimetulemiseks. Tõlkinud A. Jauk, A.-L. Kurve, H. Saluäär. Tartu: El Paradiso, 2003.

***

Almond, L. School Violence (Current Controversies). Greenhaven Press, 2007.

Benbenishty, R.; Avi Astor, R. School Violence in Context: Culture, Neighborhood, Family, School, and Gender. New York: Oxford University Press, 2005.

Close Conoley , J.; Goldstein, A. P. (eds.). School Violence Intervention: A Practical Handbook. New York: The Guilford Press, 2004.

Cornell, D. G. School Violence: Fears Versus Facts. Lawrence Erlbaum Associates, 2006.

Dulmus, C. N.; Sowers, K. M. (eds.). Kids and Violence: The Invisible School Experience. Binghamton: Haworth Press, 2005.

Edwin R. Gerler, E. R. Jr. (ed.). Handbook of School Violence. Binghamton: Haworth Press, 2004.

Randazzo, M. R.; Jimerson, S. R.; Furlong, M. J. (eds.). Handbook of School Violence And School Safety: From Research to Practice. Lawrence Erlbaum Associates, 2006.

Sexton-Radek, K. (ed.). Violence in Schools: Issues, Consequences, and Expressions. Praeger Publishers, 2004.

Suckling, A.; Temple, C. Bullying: A Whole-School Approach. London: Jessica Kingsley Publishers, 2002.

Zins, J. E.; Elias, M. J.; Maher, C. A. (eds.). Bullying, Victimization, and Peer Harassment: A Handbook of Prevention And Intervention. Binghamton: Haworth Press, 2007.

 

ARTIKLID

Heinla, E. Lapsevanemate nägemus koolikeskkonnast õpilaste väärtuste kujundajana. - Haridus ja kasvatusväärtused ühiskonnas: artiklite kogumik. Tartu: Tartu Ülikool, 1999, lk 27-32.

Jehe, S.; Nurm, T. Koolikultuur ja selle kujunemine/kujundamine. - Haridus, 2000, nr 1, lk 23-27.

Juurak, R. Vabadus ja vooruspõhine juhtimine. - Haridus, 2006, nr 9-10, lk 11-14.

Kalamees, K. Kooli õppe- ja kasvatustöö eesmärgid ning ülesanded. - Kooli õppekava - probleeme ja võimalusi: konverentsi materjalid. Tallinn: K. Mägi, 1999, lk 19-20.

Kuurme, T. Kooli humaniseerimise dilemmad. - Akadeemia, 1997, nr 6, lk 1261-1270.

Puck, K. Õpilase õigus inimväärikusele. - Haridus, 2007, nr 1-2, lk 30-32.

Ruus, V. Distsipliin ja vabadus: etüüd hariduse käibivast ja utoopilisest diskursist. - Kõnelev ja kõneldav inimene: Eesti erinevate eluvaldkondade diskursus. Tallinn: Tallinna Pedagoogikaülikooli kirjastus, 2000, lk 128-168.

Ruus, V.-R.; Veisson, M.; Leino, M.; Ots, L.; Pallas, L.; Sarv, E.-S.; Veisson, A. Õpilaste heaolu, toimetulek, edukus koolis ja koolikliima õpilaste poolt nähtuna. - Kool kui arengukeskkond ja õpilaste toimetulek: konverentsi ettekanded. Tallinn: Tallinna Ülikooli Kirjastus, 2007, lk 138-162.

Rydl, K. Vabadus parandab kasvatuse kvaliteeti. - Haridus, 2006, nr 9-10, lk 7-10.

Sarv, E.-S. Eripalgeline ja arenev Eesti kool. - Riigikogu Toimetised, 2005, nr 11.

Talts, L. Koolikeskkond õpilaste refleksioonis. - Haridus ja sotsiaalne tegelikkus: artiklite kogumik. Tartu: 2000, lk 224-230.

Talts, L. Kool kui kasvukeskkond erineva sotsiaalse tausta ja akadeemilise edukusega laste jaoks. - Lapse kasvukeskkond Eestis ja Soomes I: teadustööde kogumik. Tallinn: Tallinna Pedagoogikaülikooli kirjastus, 2001, lk 262-279.

Talts, L. Kool kui kasvukeskkond 10-13-aastaste õpilaste hinnanguis. - Algõpetuse aktuaalseid probleeme X. Algkooliõpilase arenguvõimalusi Eesti erinevates piirkondades: teadustööde kogumik. Tallinn: Tallinna Pedagoogikaülikool, 2001, lk 139-148.

Talts, L. Algkoolilapse elukvaliteet tänapäeva Eestis. - Algõpetuse aktuaalseid probleeme X. Algkooliõpilase arenguvõimalusi Eesti erinevates piirkondades: teadustööde kogumik. Tallinn: Tallinna Pedagoogikaülikool, 2001, lk 9-30.

Tammar, H. Mis teil/neil seal koolis toimub?! - Haridus, 2007, nr 3-4, lk. 19-22.

Veisson, M. Eesti õpilaste, õpetajate, koolijuhtide ja lastevanemate väärtused. - Loone Ots (Toim.). Uued ajad - uued lapsed. Tallinn: Tallinna Ülikooli Kirjastus, 2008, lk 219-233.

VÄITEKIRJAD JA UURIMUSED

Aidla, A. The impact of individual and organisational factors on academic performance in Estonian general educational schools. Doktoritöö. Tartu: Tartu Ülikool, 2009.

Argos, K. Koolivägivald ja ennetustöö. Bakalaureusetöö. Tallinn: Tartu Ülikooli Õigusinstituut, 2005.

Fjuk, M. Soolise võrdõiguslikkuse hetkeolukord Eesti hariduskeskkonnas. Magistritöö. Tartu Ülikool, Haridusteaduskond, 2003.

Ivandi, M. Meeskonnatöö koolis. Magistritöö. Tartu Ülikool, Haridusteaduskond, 2005.

Kokšarova, O. Tallinna Linnamäe Vene Lütseumi koolikultuur õpetajate ja õpilaste nägemuses. Lõputöö. Viljandi : Tartu Ülikooli Viljandi Kultuuriakadeemia, 2008.

Kuurme, T. Õppija kogemus kui kooli humaniseerimise keskne probleem. Magistritöö. Tartu: Tartu Ülikooli Pedagoogikakeskus, 1995.

Leino, M. Sotsiaalsed probleemid koolis ja õpetaja toimetulek. Doktoritöö. Tallinn: Tallinna Pedagoogikaülikooli Kirjastus, 2002.

Lepp, M. Maskuliinsete väärtuste seos õpilaste omavahelise kiusamise sagedusega klassis. Magistritöö. Tartu Ülikooli haridusteaduskond, 2008.

Martens, Eva-Theresa. Kooli roll õpilaste iseloomu kujundamisel Tallinna koolide põhjal. Magistritöö. Tartu Ülikooli haridusteaduste instituut, 2013.

Paide, Aveli. Koolikultuuri avaldumisvormid muusikakoolis Tartu I muusikakooli õpilaste ja õpetajate hinnangul. Magistritöö. Tartu Ülikooli Viljandi Kultuuriakadeemia, 2014.

Põlgast, A. Sekkumine kiusamiskäitumisse klassi tasandil. Magistritöö. Tartu Ülikool, Haridusteaduste instituut, 2010.

Raukas, E. Koolikaristused õpilase aspektist. Diplomitöö. Tartu: TRÜ, Loogika ja psühholoogia kateeder, 1982.

Ross, M. Üldinimlikud (kristlikud) püsiväärtused võõrkeele tundide kontekstis. Magistritöö. Tallinna Pedagoogikaülikool, Kasvatusteaduste teaduskond, 2003.

Siivelt, P. Väärtushinnangutest ja väärtuste teadvustamisest koolis, lähtudes nii koolijuhtimise kui väärtuskasvatuse aspektidest. Magistritöö. Tartu Ülikool, Haridusteaduskond, 2005.

Tillmann, Ü. Haridusuuendustest Eestis: Üldhariduskoolide arengukavad 2000-2004. Magistritöö. Tartu Ülikool, Haridusteaduskond, 2005.

Vaiksoo, T. Koolivägivalla ning kiusamise ennetamisele ja vähendamisele suunatud tegevused Eesti koolide dokumentides. Magistritöö. Tartu Ülikool, Haridusteaduste instituut, 2010.

 

Ülaltoodud kirjanduse laenutamiseks palun teha otsing raamatukogude andmebaasi ESTER
 

Eesti keeles ilmunud ajaleheartikleidleiate artiklite andmebaasist ISE http://ise.nlib.ee/

Kooli ja eetika alaseks otsinguks soovitame veelmärksõnu: hariduse hindamine, demokraatia, võim, õiglus, akadeemiline vabadus, intellektuaalne vabadus, distsipliin, karistamine, inimõigused, lapse õigused, lastekaitse, koolivägivald, kiusamine, õpilastevahelised suhted, õpilashinnangud, õpetaja-õpilase suhe, õpetajad, kool, koolid, haridusfilosoofia, kasvatusfilosoofia, multikultuurilisus

MUUKEELNE KIRJANDUS

Avest, I. et al. (eds.) Dialogue and conflict on religion: studies of classroom interaction in European countries. Münster (etc.): Waxmann, 2009.

Beaudoin, M.-N.; Taylor, M. Creating a Positive School Culture: How Principals and Teachers Can Solve Problems Together. Thousand Oaks: Corwin Press, 2004.

Beckner, W. Ethics for educational leaders. Boston (etc.): Pearson/A and B, 2004.

Bergier, B. et al. Éducation et valeurs: approches plurielles: Descartes et Kant, Alain et Pestalozzi, Durkheim et Weber, Freud et Piaget. Paris: Anthropos, 1996.

Baptiste, H. P. (ed). Multicultural Education: a Renewed Paradigm of Transformation and Call to Action. San Francisco: Caddo Gap Press, 2015.

Block, A. A. Pedagogy, Religion, and Practice: Reflections on Ethics and Teaching. New York: Palgrave Macmillan, 2007.

Block, A. A. Ethics and teaching: a religious perspective on revitalizing education. New York: Palgrave Macmillan, 2009.

Bottery, M. The ethics of educational management: personal, social and political perspectives on school organization. London; New York: Cassell, 1992.

Boylan, M. A. (ed). The Ethics of Teaching. Aldershot: Ashgate, 2006.

Buzzelli, C. A.; Johnston, B. The Moral Dimensions of Teaching: Language, Power, and Culture in Classroom Interaction. New York, London: Routledge, 2002.

Cairns, J. Values and the Curriculum. London, New York: Routledge, 2004.

Coleman, P. Parent, student and teacher collaboration: the power of three. Thousand Oaks: Corwin Press, 1998.

Crawford, G.; Nicklaus, J. Philosophical and Cultural Values: Applying Ethics in Schools. Larchmont: Eye on Education, 2000.

Curren, R. A companion to the philosophy of education. Malden (etc.): Blackwell, 2006.

Deal, T. E.; Peterson, K. D. Shaping School Culture: Pitfalls, Paradoxes, and Promises. Jossey-Bass, 2009.

DeRoche, E. F.; Williams, M. M. Educating Hearts and Minds: A Comprehensive Character Education Framework. Thousand Oaks: Corwin Press, 2000.

DeRoche, E. F.; Williams, M. M. Character Education: A Guide for School Administrators. Lanham: Scarecrow Education, 2001.

Dewey, J. The school and society. The child and the curriculum. Mineola, New York: Dover Publications, 2001.

Dubin, A. E. Conversations with principals. Issues, values and politics. SAGE Publications, 2006.

Edwards, C. H. Classroom Discipline and Management. Hoboken: Wiley, 2003.

Effective leadership for school improvement. New York; London: Routledge Falmer, 2003.

Elbot, C.; Fulton, D. Building an Intentional School Culture: Excellence in Academics and Character. Thousand Oaks: Corwin Press, 2007.

English, F. W. (ed.). Encyclopedia of educational leadership and administration. Thousand Oaks (etc.): SAGE, 2006.

Enomoto, E. K.; Kramer, B. H. Leading Through the Quagmire: Ethical Foundations, Critical Methods, and Practical Applications for School Leadership. Lanham: Rowman & Littlefield Education, 2007.

Fullan, M. The moral imperative of school leadership. Thousand Oaks: Corwin Press; Ontario Principals' Council, 2003.

Halstead, J. M.; Taylor, M. J. Values in Education and Education in Values. London, New York: Routledge, 1995.

Haydon, G. Values for Educational Leadership. Thousand Oaks: SAGE, 2007.

Houston, P. D.; Blankstein, A. M.; Cole, R. W. (eds). Spirituality in Educational Leadership. Thousand Oaks: Corwin Press, 2007.

Hude, H. L'éthique des décideurs. Paris: Presses de la Renaissance, 2004.

Jacob, S.; Hartshorne, T. S. Ethics and Law for School Psychologists. San Francisco: Jossey-Bass, 2006.

Jackson, P. W.; Boostrom, R. E.; Hansen, D. T. The Moral Life of Schools. San Francisco: Jossey-Bass, 1998.

Johnston, D. K. Education for a Caring Society: Classroom Relationships and Moral Action. New York: Teachers College Press, 2006.

Kant, I. On education. Translated by A. Churton. Mineola, New York: Dover Publications, 2003.

Katz, M. S.; Noddings, N.; Strike, K. A. Justice and Caring: The Search for Common Ground in Education. New York: Teachers College Press, 1999.

Khalsa, S. S. Teaching discipline & self-respect: effective strategies, anecdotes, and lessons for successful classroom management. Thousand Oaks: Corwin Press, 2007.

Kuykendall, C. From Rage to Hope: Strategies for Reclaiming Black & Hispanic Students. Bloomington (Ind.): Solution Tree Press, 2004.

Lawrence-Lightfoot, S. The Good High School. Portraits of Character and Culture. Basic Books, 1985.

Lechner, J.-J. Ethik und Pädagogik. Hamburg: Verlag dr. Kovač, 2005.

Mahoney, D. Ethics and the School Administrator: Balancing Today's Complex Issues. Lanham: Rowman & Littlefield Education, 2007.

Meirieu, P. Le Choix d'éduquer. Ethique et pédagogie. Paris: EME Editions Sociales Françaises, 1999.

Noddings, N. Philosophy of education. Boulder; Oxford: Westview Press, 1998.

Noddings, N. Happiness and Education. Cambridge University Press, 2004.

Ots, L. (ed). School as Developmental Environment and Students' Coping: Aspects of Estonian school today. Tallinn: Tallinna Ülikooli kirjastus, 2008.

Postman, N; Weingartner, C. Teaching as a Subversive Activity. Delta, 1969.

Prosser, J. (ed.). School culture. London (etc.): Paul Chapman, 1999.

Rallis, S. F.; Rossman, G. B.; Cobb, C. D.; Reagan, T. G.; Kuntz, A. Leading Dynamic Schools: How to Create and Implement Ethical Policies. Thousand Oaks: Corwin Press, 2007.

Rebore, R. W. The Ethics of Educational Leadership. Upper Saddle River: Prentice Hall, 2001.

Rocheleau, J.; Speck, B. W. Rights and Wrongs in the College Classroom: Ethical Issues in Postsecondary Teaching. San Francisco: Jossey-Bass, 2007.

Räsänen, R. et al. (toim.). Irti arvotyhjiön harhasta?: moniarvoisen kulttuurin kohtaaminen koulussa ja opettajankoulutuksessa. Oulu: Oulun yliopisto, 1994.

Rüedi, J. Disziplin in der Schule. Bern: Haupt Verlag, 2007.

Samier, E. A.; Mihailova, K. Ethical foundations for educational administration: essays in honour of Christopher Hodgkinson. London; New York: RoutledgeFalmer, 2003.

Satterthwaite, J., et al (eds). Trust in education. Truths and values. Trentham Books, 2011.

Schissler Manning, S. Ethical Leadership in Human Services: A Multi-Dimensional Approach. Boston: Allyn & Bacon, 2002.

Sergiovanni, T. J. The Lifeworld of Leadership: Creating Culture, Community, and Personal Meaning in Our Schools. San Francisco: Jossey-Bass, 2004.

Shapiro, J. P.; Gross, S. J. Ethical Educational Leadership in Turbulent Times: (Re) Solving Moral Dilemmas. Mahwah: Lawrence Erlbaum, 2007.

Stader, D. Law and Ethics in Educational Leadership. Upper Saddle River: Prentice Hall, 2007.

Strike, K. A. Ethical Leadership in Schools. Thousand Oaks: Corwin Press, 2006.

Strike, K. A.; Haller, E. J.; Soltis, J. F. The Ethics of School Administration. New York: Teachers College Press, 2005.

Wagner, P. A.; Simpson, D. J. Ethical Decision Making in School Administration: Leadership as Moral Architecture. SAGE Publications, 2009.

Want, A. van der, et al. (eds.) Teachers responding to religious diversity in Europe: researching biography and pedagogy. Münster (etc.): Waxmann, 2009.

Watson, M.; Ecken, L. Learning to Trust: Transforming Difficult Elementary Classrooms Through Developmental Discipline. San Francisco: Jossey-Bass, 2003.

Vessels, G. G. Character and Community Development. A School Planning and Teacher Training Handbook. Praeger, 1998.

West, S. Educational values for school leadership. London: Kogan Page, 1993.

Young, E. L., et al. Positive behavior support in secondary school. A practical guide. The Guilford Press, 2011.

Щуркова,Н. Е.; Павлова, Е. П. Воспитание счастьем, счастье воспитания: педагогическая технология воспитания счастливого человека в школе. Москва: Центр "Педагогический поиск", 2004.

Перцев, А. В. Толерантность как практическая философия педагогики. Екатеринбург: Полиграфист, 2005.