kirjandus
RAAMATUD JA KOGUMIKUD
Babanskaja, T. Avastusõpe üldhariduskoolis ja koolieelses lasteasutuses. Eetika. Moraal. Kõlblus. Õpilaste isikuomaduste kujundamine õppeainete tundides ja klassivälises töös: konverentside ettekannete kogumik = Эвристическое обучение в общеобразовательной школе и дошкольном учреждении. Этика, мораль и нравственность. Narva: Tartu Ülikooli Kolledž, 2007.
Glenn, C.L.; de Groof, J. Haridusvabadus: väljakutse isikukesksele ühiskonnale - kaasaegse demokraatia eeltingimus. Tallinn: Eduardo Frei Rahvusvahelise Solidaarsuse Fond Socires, 2005.
Grauberg, E. (koost.). Hariduse kavandamise kultuur-filosoofilistest lähtealustest. Tallinn: Eesti Õppekirjanduse Keskus, 1991.
Jüriso, V. (koost.). Hariduse roll Eesti ühiskonna arengu kujundajana: ettekannete ja sõnavõttude kogumik. Tallinn, 1999.
Kraav, I.; Kala, U.; Pedastsaar, T. (toim.). Haridus muutuste ja traditsioonide keerises: artiklikogumik. Tartu: Eesti Akadeemiline Pedagoogika Selts, 2005.
Kraav, I.; Mikk, J. (toim.). Haridus ja kasvatusväärtused ühiskonnas: artiklite kogumik. Tartu: Tartu Ülikool, 1999.
Kukemelk, H. ... jt. Kasvatus ja aated: artiklite kogumik. Tartu: Tartu Ülikooli Kirjastus, 2001. Tartu Ülikooli pedagoogika osakonna väljaanne 11.
Loogma, K.; Sarv, S. (koost.). Eesti ühiskond ja haridus - 2015. Tallinn: Eesti Haridusfoorum, 1998.
Sarv, E.-S. Demokraatiast ja humanismist õpetajale: Eesti haridusuuendus - hariduse demokratiseerumine ja humaniseerumine. Tallinn: Riiklik Eksami- ja Kvalifikatsioonikeskus, 1997.
Sutrop, M.; Toming, H.; Kõnnussaar, T. (koost). Hea kooli käsiraamat. Tartu: Tartu Ülikooli eetikakeskus, 2016.
Vikat, M. (koost.). Lapsekeskne kasvatus haridusreformis: konverentsi ettekanded. Tallinn: Tallinna Pedagoogikaülikool; Hea Alguse Koolituskeskus, 2000.
ARTIKLID
Kiilas, K. Murtud põlvkond. - Luup, 2002, nr. 5, lk. 28-29.
Kuurme, T. Kooli humaniseerimise dilemmad. - Akadeemia, 1997, nr.6, lk. 1261-1270.
Leino, M. Alternatiividele pole alternatiivi: liigne akademism kui praeguse haridussüsteemi suurim tasakaaluhäire. - Eesti 21. sajandil. Tallinn: Teaduste Akadeemia Kirjastus, 1999, lk. 179-181.
Ruus, R.-V. Distsipliin ja vabadus: etüüd hariduse käibivast ja utoopilisest diskursist. - Kõnelev ja kõneldav inimene: Eesti erinevate eluvaldkondade diskursus. Tallinn: Tallinna Pedagoogikaülikool, 2000, lk. 128-168.
Sepp, S. Kas akadeemiline doping peaks olema keelatud? - Novaator, 01.10.2009
Talts, L. Laste ebavõrdsed võimalused, milles need avalduvad? - Kodu Eesti ühiskonnas ja kultuuris: konverents. Tartu: Tartu Ülikool, 2000, 89 - 92.
Uibo, M. Hariduspoliitika roll hariduse ja avatud ühiskonna juhtimisel. - Haridus ja majandus 2003: rahvusvahelise teaduskonverentsi materjalid. Tallinn: Tallinna Tehnikaülikool, 2003, lk. 123-126.
VÄITEKIRJAD JA UURIMUSTÖÖD
Holm, J. Haridusõiguse tagamine kohustusliku hariduse tasemel ja sellele järgnevatel haridustasemetel. Magistritöö. Tartu Ülikool, Õigusinstituut, 2005.
Tillmann, Ü. Haridusuuendustest Eestis: Üldhariduskoolide arengukavad 2000-2004. Magistritöö. Tartu Ülikool, Haridusteaduskond, 2005.
Ülaltoodud kirjanduse laenutamiseks palun teha otsing raamatukogude andmebaasi ESTER
Eesti keeles ilmunud ajaleheartikleid leiate artiklite andmebaasist ISE http://ise.nlib.ee/
MUUKEELNE KIRJANDUS
Apple, M. W. Ideology and curriculum. New York; London: RoutledgeFalmer, 2004.
Avis, J. Education, Policy and Social Justice. Learning and Skills. Continuum, 2009.
Bagnall, R. G. Cautionary Tales in the Ethics of Lifelong Learning Policy and Management: A Book of Fables. Berlin: Springer, 2004.
Bergier, B. et al. Éducation et valeurs: approches plurielles: Descartes et Kant, Alain et Pestalozzi, Durkheim et Weber, Freud et Piaget. Paris: Anthropos, 1996.
Berka, W.; De Groof, J.; Penneman, H. (eds.). Autonomy in education. The Hague (etc): Kluwer Law International, 2000.
Bottery, M. The ethics of educational management: personal, social and political perspectives on school organization. London; New York: Cassell, 1992.
Boylan, M. A. (ed). The Ethics of Teaching. Aldershot: Ashgate, 2006.
Brighouse, H. School Choice and Social Justice. Oxford University Press, 2003.
Brighouse, H. On education. London; New York: Routledge, 2006.
Burnet, J. Aristotle on Education. Cambridge University Press, 1967
Clayton, M. Justice and Legitimacy in Upbringing. Oxford University Press, 2006.
Curren, R. (ed). A companion to the philosophy of education. Malden (etc.): Blackwell, 2006.
Curren, R. (ed). Philosophy of education: an anthology. Malden: Blackwell, 2007.
Dahlberg, G.; Moss, P. Ethics and politics in early childhood education. London: RoutledgeFalmer, 2006.
Dewey, J. The school and society. The child and the curriculum. Mineola, New York: Dover Publications, 2001.
Dewey, J. Democracy and Education. Stilwell: Digireads.com, 2005.
Fenner, D. Ethics in Education. London; New York: Routledge, 1998.
Freire, P. Pedagogy of the Opressed. Penguin Books, 1996
Gereluk, D. Education and community. London: Continuum, 2006.
Green, A.; Preston, J.; Janmaat, J. G. Education, Equality and Social Cohesion: A Comparative Analysis. Basingstoke; New York: Palgrave Macmillan, 2006.
Gutmann, A. Democratic Education. Princeton University Press, 1999.
Haldane, J. (ed). Values, Education and the Human World. Exeter; Charlottesville: Imprint Academic, 2004.
Hammarberg, T. A school for children with rights: the significance of the United Nations Convention on the Rights of the Child for modern education policy. Florence: UNICEF Innocenti Research Centre, 1998.
Hansen, D. T. (ed). Ethical Visions of Education: Philosophy in Practice. Teachers College Press, Teachers College, Columbia University, 2007.
Haydon, G. Education, Philosophy and the Ethical Environment. London: Routledge, 2006.
Hinno, K. Bildung und Sozialstruktur: das Fallbeispiel Estland. Marburg: Tectum, 2004.
Hude, H. L'éthique des décideurs. Paris: Presses de la Renaissance, 2004.
Inglis, F. Education and the good society. Basingstoke; New York: Palgrave Macmillan, 2004.
Illich, I. Deschooling Society. Boyars, 2004.
Kant, I. On Education. Dover, 2003.
Katz, M. S.; Noddings, N.; Strike, K. A. Justice and Caring: The Search for Common Ground in Education. New York: Teachers College Press, 1999.
Katz, M. S.; Verducci, S.; Biesta, G. (eds). Education, Democracy, and the Moral Life. Springer, 2009.
Kuurme, T.; Priimägi, S. (eds.). Competing for the future: education in contemporary societies: contributions of the Colloquium of the European Forum for Freedom in Education. Tallinn: Tallinna Pedagoogikaülikooli kirjastus, 2002.
Küng, H.; Kuschel, K.-J. (Hr.). Wissenschaft und Weltethos. München, Zürich: Piper, 2001.
Lechner, J.-J. Ethik und Pädagogik. Hamburg: Verlag dr. Kovač, 2005.
Leicester, M.; Modgil, C.; Modgil, S. (eds.). Politics, education and citizenship. London; New York: Falmer Press, 1999.
Leicester, M.; Modgil, C.; Modgil, S. (eds.). Systems of education: theories, policies and implicit values. London; New York: Falmer Press, 1999.
Martusewicz, R. A. Seeking Passage: Post-structuralism, Pedagogy, Ethics. New York: Teachers College Press, 2001.
Nelson, J. L.; Palonsky, S. B.; McCarthy, M. R. Critical Issues in Education: Dialogues and Dialectics. McGraw-Hill, 2007.
O'Brien, J.; Macleod, G. The Social Agenda of the School. Dunedin Academic Press, 2010.
Olssen, M.; Codd, J.; O'Neil, A.-M. Education policy: globalization, citizenship and democracy. London (etc): SAGE, 2004.
Rust, V. D.; Knost, P.; Wichmann, J. Education and the Values Crisis in Central and Eastern Europe. Peter Lang, 1994.
Satterthwaite, J., et al (eds). Trust in education. Truths and values. Trentham Books, 2011.
Swain, A. (ed.). Education as social action: knowledge, identity and power. Basingstoke; New York: Palgrave Macmillan, 2005.
Zajda, J.; Majhanovich, S.; Rust, V. (eds). Education and Social Justice. Berlin: Springer, 2006.
Terzi, L. Justice and equality in education: a capability perspective on disability and special educational needs. London; New York: Continuum, 2008.
Walker, M.; Unterhalter, E. Amartya Sen's Capability Approach and Social Justice in Education. Basingstoke: Palgrave Macmillan, 2007.
White, J. (ed.). Rethinking the school curriculum: values, aims and purposes. London; New York: RoutledgeFalmer, 2004.
Woessmann, L.; Peterson, P. E. (eds). Schools and the Equal Opportunity Problem. Cambridge: MIT Press, 2007.