Kirjutan päriselt juhtunud olukorrast.
Olen bakalaureuse esimese aasta tudeng pedagoogikaga seotud erialal ning võtsin sel kevadel üht ainet, kus koos minu ja mu kursusekaaslastega õppisid ka magistri tudengid. Aine sisu oli kõigile jõukohane ja vahetevahel isegi lihtsamapoolne, kuid just siis, kui õppejõud hakkas rääkima mingist teemast, mis meie jaoks oli täiesti uus (me ei olnud sellega teistes ainetes kunagi kokku puutunud), siis küsis ta üle klassi, et kas me juba teame seda teemat või konteptsiooni, millest ta rääkima hakkab. Meie vaatasime kursusekaaslastega teineteisele otsa ning saime selgeks, et sellisest asjast me küll kunagi kuulnud pole. Aga magistri tudengid ütlesid eranditult (iga kord kui see juhtus), et nad teavad sellest juba ning et nad õppisid seda selles ja selles aines. Kui õppejõud seda kuulis, siis lülitus ta kohe rääkima sellises vormis nagu me kõik teaksime sellest teemast või kontseptsioonist kõike. Nii jäi mul päris palju uusi ja huvitavaid teemasid selles aines omandamata.
Minu küsimus ongi, et kas see on normaalne, et õppejõud nii käitub. Kas on eetiline lihtsalt teisi inimesi ignoreerida, kui neil on vähem teadmisi? Minu arvates on see täiesti vale, kuidas õppejõud käitus. Mina arvan, et isegi kui klassis on üks õpilane/tudeng, kes ei tea teemast midagi (kuigi kõik teised teavad), siis tuleks teema ikka korralikult lahti seletada nagu kõik teised uued teemad. Üldhariduskoolides ei saa ju õpetajad jätta teemat vahele siis, kui küsimusele (kas te juba teate seda teemat ja oskate seda?) vastavad jaatavalt paar-kolm andekat last, kes ongi teistest tavaliselt veidi ees ja oskavad rohkem. Ikka võetakse teema otsast lõpuni läbi, et kõik aru saaksid. Nii võiks olla ka ülikoolis ja eriti võiks sellega arvestada nendes ainetes, mida võtavad nii magistri kui ka bakalaureuse tudengid, sest siis saaksid kõik õppijad ikka sama palju aineteadmisi ning saavutaksid kõik vajalikud õpitulemused.
Erineva teadmiste tasemega arvestamine/mitte arvestamine
Foorumid:
Erineva teadmiste tasemega arvestamine/mitte arvestamine
Ka minul endal oli nii sügis- kui ka kevadsemestril erialaga seotuid aineid, kus olid segamini nii magistriõppe ja bakalaureuse tudengid. Jah, tõesti oli raske vahepeal aru saada, kui õppejõud keskendus ainult magistriõppe tudengitele ja rääkis selliste terminitega, mis minu jaoks võõrad olid, aga vajadusel sai õppejõu käest küsida, kui midagi arusaamatuks jäi. Kui juba endast märku andsid, et oled veel kogenematu ja mitte selliste teadmistega, siis õppejõud arvestas ja lülitus ümber, et ka meie aru saaksime.
Leian, et oleksid pidanud andma endast märku, et õppejõud saaks Sinu teadmiste hulgaga arvestada ja sellega korrektuure teha enda loengupidamises. Sinu jutust ei jäänud mulle vähemalt sellist mulje, et Sa oleksid seda teinud. Õppejõul ka alati ei ole aimu, millised iga õpilase teadmised on, olenemata sellest, kas oled uus õpilane või mitte.
Kui aga Sa palusid õppejõul endale mingit teema lahti seletada ja ta seda ei teinud, siis leian ma, et õppejõu käitumine ei olnud tõesti normaalne, vaid peaks ikka kõiki järjele aitama.
Ülikool on üldhariduskoolist ikka piisavalt erinev õppeasutus, kus õpib väga erineva tausta, vanuse, kogemuste ja teadmistega inimesi ning õppejõud ei oska ju alati ette teada, millised inimesed tema ainesse sattunud on. Tuleb ennast nähtavaks teha ja endast teada anda, et ka Sinuga teataks arvestada.
Lisa kommentaar