Foorumid:
Tõstatan üles teema: Eetiliste tõekspidamiste välja selgitamine töövestlusel.
Teema ajendiks on õpetajate eetikakoodeksi kõik punktid. Kui haridust tõendab diplom/tunnistus, siis mille alusel määrata õpetaja eetilisi tõekspidamisi kindlaks töövestlusel?
Tegelikult pole see ju ainult
Tegelikult pole see ju ainult õpetajate tööle võtmisel probleem. Igal elualal soovime teada, kes on see, kellega peame nüüd igapäevaselt koos töötama hakkama. Kuigi tööl peaks isiklikud meeldimised või mittemeeldimised kõrvale jätma eesmärgi nimel, siis töö sisekliima jaoks on ikka parem, kui klapitakse ka inimestena.
Ehk on õpetajate puhul võimalik töövestlusel tuua mõningaid reaalseid olukordi koolielust ja küsida, kuidas õpetaja neid lahendaks. Samuti küsida, millised on tema jaoks olnud raskeimad probleemülesanded senise karjääri jooksul. Otse loomulikult tahaks teada, kuidas olukord lahenes ja milline oli tema roll selles. Küsimust saab formuleerida väga erinevalt. Näiteks on ju võimalus rääkida ühest juhtumist ja siis uurida, mida õpetaja teisiti oleks teinud.
Tõenäoliselt uuriksin veel, milline peaks olema õpetaja meelest koostöö kollektiivis. Sealt peaks saama päris hästi aru, kuidas inimene mõtleb. Teise variandina võib küsida, milline on olnud parim klass õpetaja jaoks või siis kõige keerulisem klass. Kirjeldusviisist ja sellest, mida ta oluliseks peab, loeb päris palju välja.
Omamoodi on ehk oht, et inimene räägib seda, mida ta arvab, et kuulda tahetakse. Ehk peaks juht natuke keskenduma ka sellele, mida otse ei öelda, kuid mida reedab kehakeel või suhtumine. Igatahes huvitav teema, millele mõelda.
Lisa kommentaar