Minus tekitab mõtteid eelkõige süüteema selles arutelus. \"süüdi\" ja \"süütu\" on väga kahtlased mõisted. Kas süütu kannataja on see, kes ei vastuta selle olukorra eest, kuhu ta on jõudnud? Kas siis on olemas süütuid kannatajaid? Ja kas süüdi on see, kes vastutab? \"Süüdlased\" on siis mingis mõttes kõige adekvaatsemad inimesed.
Kuidas süüküsimus üldse on aitamisega seotud - nagu see vist on nende jaoks, kes kodutuid selle pärast halvustavad. Küllap vist selle kaudu, et sageli aitaja (otsene või kaudne) tahab kohe näha, et tema teol on tulemus, et abisaajale on pakutav abi vastuvõetav, et abistaja ise järelikult \"teeb õigesti\". Aga võta näpust, kodutu elab ikka omal viisil edasi! Siis on ta ise süüdi, et ei taha seda abi, mis on ju nii hästi mõeldud. Polegi mõtet abistada.
Nüüd muidugi näägutan mina ise samamoodi abistajate kallal. Pigem tahaksin küsida: kas see, et inimene on ise oma olukorra eest vastutav (mida ta kindlasti mingilgi määral on), tähendab, et ta on kuidagi vähem abi väärt? Mida muudab abistaja jaoks see, et abistatav on \"süüdi\"? Ja kas abistaja võib nõuda, et vastutav osapool peab võtma vastu igasuguse abi mis tahes tingimustel?
Minus tekitab mõtteid eelkõige süüteema selles arutelus. \"süüdi\" ja \"süütu\" on väga kahtlased mõisted. Kas süütu kannataja on see, kes ei vastuta selle olukorra eest, kuhu ta on jõudnud? Kas siis on olemas süütuid kannatajaid? Ja kas süüdi on see, kes vastutab? \"Süüdlased\" on siis mingis mõttes kõige adekvaatsemad inimesed.
Kuidas süüküsimus üldse on aitamisega seotud - nagu see vist on nende jaoks, kes kodutuid selle pärast halvustavad. Küllap vist selle kaudu, et sageli aitaja (otsene või kaudne) tahab kohe näha, et tema teol on tulemus, et abisaajale on pakutav abi vastuvõetav, et abistaja ise järelikult \"teeb õigesti\". Aga võta näpust, kodutu elab ikka omal viisil edasi! Siis on ta ise süüdi, et ei taha seda abi, mis on ju nii hästi mõeldud. Polegi mõtet abistada.
Nüüd muidugi näägutan mina ise samamoodi abistajate kallal. Pigem tahaksin küsida: kas see, et inimene on ise oma olukorra eest vastutav (mida ta kindlasti mingilgi määral on), tähendab, et ta on kuidagi vähem abi väärt? Mida muudab abistaja jaoks see, et abistatav on \"süüdi\"? Ja kas abistaja võib nõuda, et vastutav osapool peab võtma vastu igasuguse abi mis tahes tingimustel?