Olen samuti tähele pannud, et õpetajate puhul kehtib tihti väljend: "Käige minu sõnade, mitte minu tegude järgi". Õpetajaid koolitades ning nendega kõrvuti loengus või kasvõi mõnel konverentsil istudes tuleb neil seda lobisemist ja kommenteerimist ikka ette küll. Ja see on juba vana tõde, et õpetajad on koolitatavate hulgas kõige keerulisem sihtgrupp.
Mulle tundub, et õpetaja on koolis tihti pinges, kuidagi allasurutud, kogu aeg kuklas tiksumas, et ta peab olema oma rollis, igal hetkel eeskujuks ning tohib lubada endale vaid teatud piirini tegusid. Majast välja saades on see nagu teatud mõttes vabanemine ning käitumine muutub. Ja selle eelneva kokkusurutud vedru lahtipääsemine toob kaasa veidi liialdatud reaktsiooni. Tore, kui õpetaja suudab oma käitumist sel hetkel ka korraks kõrvalt vaadata ning seda analüüsida ja leida ka põhjused ja kasvõi eneseõigustused, mis sellise teistmoodi käitumise vallandab. Võib-olla mõistavad nad siis ka oma õpilasti jälle õpetaja rollis olles paremini.
Ja lisaks vabanemisele on siin põhjuseks võib-olla ka rollide vastandumine. Õpetajast õpilaseks muutumine on nii suur rollikonflikt, et lausa peab teisiti käituma. Kas olete sattunud mõnele põhi- või keskkooli õpetajate päevale, kui rollid vahetuvad ning õpetajad veedavad päeva õpilast mängides?
Olen samuti tähele pannud, et õpetajate puhul kehtib tihti väljend: "Käige minu sõnade, mitte minu tegude järgi". Õpetajaid koolitades ning nendega kõrvuti loengus või kasvõi mõnel konverentsil istudes tuleb neil seda lobisemist ja kommenteerimist ikka ette küll. Ja see on juba vana tõde, et õpetajad on koolitatavate hulgas kõige keerulisem sihtgrupp.
Mulle tundub, et õpetaja on koolis tihti pinges, kuidagi allasurutud, kogu aeg kuklas tiksumas, et ta peab olema oma rollis, igal hetkel eeskujuks ning tohib lubada endale vaid teatud piirini tegusid. Majast välja saades on see nagu teatud mõttes vabanemine ning käitumine muutub. Ja selle eelneva kokkusurutud vedru lahtipääsemine toob kaasa veidi liialdatud reaktsiooni. Tore, kui õpetaja suudab oma käitumist sel hetkel ka korraks kõrvalt vaadata ning seda analüüsida ja leida ka põhjused ja kasvõi eneseõigustused, mis sellise teistmoodi käitumise vallandab. Võib-olla mõistavad nad siis ka oma õpilasti jälle õpetaja rollis olles paremini.
Ja lisaks vabanemisele on siin põhjuseks võib-olla ka rollide vastandumine. Õpetajast õpilaseks muutumine on nii suur rollikonflikt, et lausa peab teisiti käituma. Kas olete sattunud mõnele põhi- või keskkooli õpetajate päevale, kui rollid vahetuvad ning õpetajad veedavad päeva õpilast mängides?