Idee tulemuste parandamiseks erinevate ainete abil pole uus. Rooma gladiaatorid sõid erinevaid seeni, mis parandasid nende võitlusvaimu ning andsid juurde jõudu. Paljud ained, mis on kantud spordis keelatud stimulaatorite nimekirja sisalduvad igapäevases toidus, toidulisandites ning näiteks külmetusravimites. Pole aga üldse selge, kuidas akadeemilise dopingu suhtes tegutseda tuleks, sest sellised ravimid on meditsiinis laialt kasutuse. Põhjus, miks spordis dopingut kasutada ei tohi, on see ,et see oleks ebaaus kaasvõistlejate suhtes, kes mürke tarbida ei soovi. Kooli puhul ei ole see ebaaus, kuna eesmärk ei ole mitte kaasõpilaste võitmine vaid uute teadmiste omandamine. 1988. aastal arutas Tartu Ülikooli nõukogu küsimust, kas keelata tudengitel enne eksameid kohvi juua, kuna see on otsekui dopinguks. Selle peale tõusis püsti professor Lembit Allikmets ja ütles: "Mina ei tea ühtegi keemilist ainet, mis tooks tudengitel välja teadmisi, mida neil ei ole." Arutelu lõpetati naeru saatel. See on ka üks paljudest põhjustest, miks kohe kindlasti ei tohiks võrrelda õppimist ja sporti. Iseasi on muidugi see, kui ohutud on need ained ja kuidas need psüühikale mõjuvad.
Idee tulemuste parandamiseks erinevate ainete abil pole uus. Rooma gladiaatorid sõid erinevaid seeni, mis parandasid nende võitlusvaimu ning andsid juurde jõudu. Paljud ained, mis on kantud spordis keelatud stimulaatorite nimekirja sisalduvad igapäevases toidus, toidulisandites ning näiteks külmetusravimites. Pole aga üldse selge, kuidas akadeemilise dopingu suhtes tegutseda tuleks, sest sellised ravimid on meditsiinis laialt kasutuse. Põhjus, miks spordis dopingut kasutada ei tohi, on see ,et see oleks ebaaus kaasvõistlejate suhtes, kes mürke tarbida ei soovi. Kooli puhul ei ole see ebaaus, kuna eesmärk ei ole mitte kaasõpilaste võitmine vaid uute teadmiste omandamine. 1988. aastal arutas Tartu Ülikooli nõukogu küsimust, kas keelata tudengitel enne eksameid kohvi juua, kuna see on otsekui dopinguks. Selle peale tõusis püsti professor Lembit Allikmets ja ütles: "Mina ei tea ühtegi keemilist ainet, mis tooks tudengitel välja teadmisi, mida neil ei ole." Arutelu lõpetati naeru saatel. See on ka üks paljudest põhjustest, miks kohe kindlasti ei tohiks võrrelda õppimist ja sporti. Iseasi on muidugi see, kui ohutud on need ained ja kuidas need psüühikale mõjuvad.