Mina arvan, et nii palju, kui on erinevaid inimesi, on ka erinevaid õppejõude ning loomulikult ka tudengeid. Kindlasti on õppejõude, kes ei pruugi olla kõige vastutustundlikumad ja üliõpilastega arvestavamad, pidades enda aega ja pingutusi õppijate omadest väärtuslikumaks. Siiski julgen oma isiklike ja tuttavate kogemuste põhjal öelda, et sellised õppejõud on vähemuses. Seevastu tundub mulle, et üliõpilaste seas on kordades rohkem neid, kes ei austa õppejõude ja nende aega, puududes õppetööst, esitades oma töid hiljem jne. Seega tuleks alati mõelda ka sellele, kuidas mina õppijana pean kokkulepetest kinni - kas ma suudan alati kõike õigeaegselt teha ning teiste õppijate ja õppejõudude aega väärtustada või eksin ka mina.
Kahtlemata saadavad autori poolt kirjeldatud olukorda erinevad emotsioonid. Siiski tuleks mõelda sellele, kas tekkinud olukord oli ühekordne inimlik eksimus või korduv situatsioon. Me keegi ei ole kaitstud inimlike eksimuste eest, mistõttu tuleks nendesse mõistvalt suhtuda. Loomulikult peaks siinkohal ka eksinud osapool tunnistama oma viga ning seda väljendama. Kui aga tegemist oli korduva intsidendiga, tuleks suuremate emotsioonide vaibumise järel pöörduda viisakal ja neutraalsel viisil vastavate institutsioonide poole ning üritada saavutada mõlemaid osapooli rahuldav kompromiss. Oma kogemuse põhjal olen näinud, kuidas üliõpilaste ühine mõistlik pöördumine saavutas soovitud tulemuse.
Minu arvates tõstab see postitus esile ka hoopis teise probleemi, milleks on olulise informatsiooni aeglane liikumine erinevate osapoolte vahel (olgu need seotud siis töö, kooli või muuga). Ülikoolid peaksid parandama informatsiooni vahendamist üliõpilastele. Eriti oluline on see teabe puhul, mis puudutab muudatusi õppetöös. Olen ka ise varahommikul Tallinnast Tartusse sõitnud, avastamaks kabinetiukselt teate, et neljatunnine loeng jääb ära. Selline informatsioon oleks tulnud saata üliõpilastele kas või eelmise päeva hilisõhtul. Selliseid probleeme, nagu ka siin postituses on välja toodud, saab väga lihtsalt ära hoida sellega, kui toimetada oluline informatsioon õigel ajal õppejõult vajalike inimesteni.
Seega olgem mõistvad, andkem alati endast parim, kuid ärgem kartkem sellistes situatsioonides ka enda õiguste eest seista.
Mina arvan, et nii palju, kui on erinevaid inimesi, on ka erinevaid õppejõude ning loomulikult ka tudengeid. Kindlasti on õppejõude, kes ei pruugi olla kõige vastutustundlikumad ja üliõpilastega arvestavamad, pidades enda aega ja pingutusi õppijate omadest väärtuslikumaks. Siiski julgen oma isiklike ja tuttavate kogemuste põhjal öelda, et sellised õppejõud on vähemuses. Seevastu tundub mulle, et üliõpilaste seas on kordades rohkem neid, kes ei austa õppejõude ja nende aega, puududes õppetööst, esitades oma töid hiljem jne. Seega tuleks alati mõelda ka sellele, kuidas mina õppijana pean kokkulepetest kinni - kas ma suudan alati kõike õigeaegselt teha ning teiste õppijate ja õppejõudude aega väärtustada või eksin ka mina.
Kahtlemata saadavad autori poolt kirjeldatud olukorda erinevad emotsioonid. Siiski tuleks mõelda sellele, kas tekkinud olukord oli ühekordne inimlik eksimus või korduv situatsioon. Me keegi ei ole kaitstud inimlike eksimuste eest, mistõttu tuleks nendesse mõistvalt suhtuda. Loomulikult peaks siinkohal ka eksinud osapool tunnistama oma viga ning seda väljendama. Kui aga tegemist oli korduva intsidendiga, tuleks suuremate emotsioonide vaibumise järel pöörduda viisakal ja neutraalsel viisil vastavate institutsioonide poole ning üritada saavutada mõlemaid osapooli rahuldav kompromiss. Oma kogemuse põhjal olen näinud, kuidas üliõpilaste ühine mõistlik pöördumine saavutas soovitud tulemuse.
Minu arvates tõstab see postitus esile ka hoopis teise probleemi, milleks on olulise informatsiooni aeglane liikumine erinevate osapoolte vahel (olgu need seotud siis töö, kooli või muuga). Ülikoolid peaksid parandama informatsiooni vahendamist üliõpilastele. Eriti oluline on see teabe puhul, mis puudutab muudatusi õppetöös. Olen ka ise varahommikul Tallinnast Tartusse sõitnud, avastamaks kabinetiukselt teate, et neljatunnine loeng jääb ära. Selline informatsioon oleks tulnud saata üliõpilastele kas või eelmise päeva hilisõhtul. Selliseid probleeme, nagu ka siin postituses on välja toodud, saab väga lihtsalt ära hoida sellega, kui toimetada oluline informatsioon õigel ajal õppejõult vajalike inimesteni.
Seega olgem mõistvad, andkem alati endast parim, kuid ärgem kartkem sellistes situatsioonides ka enda õiguste eest seista.