Nii positiivse kui negatiivse kriitika puhul on oluline, et see oleks konstruktiivne. Kriitika on oma eesmärki täitnud, kui ta aitab tudengil jõuda paremate tulemusteni ja innustab veelgi juurde uurima ja õppima.
Kui umbes 10 aastat tagasi esimest korda ülikoolis õppisin, siis osalesin antud teaduskonna ühe raskeima aine loengutel ja seminarides. Selle õppeaine lektoril oli aeg-ajalt kalduvus tudengeid sõimata rumalaks erinevates variatsioonides. Mulle näiteks ta ütles, et ta ei saa aru, kuidas nii loll inimene ülikooli sisse sai. Selle aine eksamile julges tulla 30st tudengist 7, mina kaasa arvatud. Hindeks sain "5" õppejõu üllatuseks. Järgmine aasta andis sarnast ainet edasi üks teine õppejõud, kes kiitis mind pidevalt. Hiljem kuulsin kursuse kaaslaste käest, et ta oli üsna pettunud, kui jätsin antud erialal oma õpingud pooleli.
Teise näitena tooksin oma praeguseid õpinguid TÜ-s. Esimesel kursusel lasi 1 õppejõud ühte tööd mul mitu korda ümber teha. Kuigi ma oleksin rahul olnud ka nõrgema hindega. Aga õppejõud väitis, et ma olen suuteline paremat tööd tegema ja pealegi oluline pole mitte hinne, vaid asja selgeks saamine. Nii ma siis pusisin oma tööd teha kuni õppejõud jäi rahule. Ma olen talle väga tänulik.
Antud näidetest võib igaüks teha oma järeldused, et kumb kriitika strateegia on efektiivsem ja edasiviivam.
Nii positiivse kui negatiivse kriitika puhul on oluline, et see oleks konstruktiivne. Kriitika on oma eesmärki täitnud, kui ta aitab tudengil jõuda paremate tulemusteni ja innustab veelgi juurde uurima ja õppima.
Kui umbes 10 aastat tagasi esimest korda ülikoolis õppisin, siis osalesin antud teaduskonna ühe raskeima aine loengutel ja seminarides. Selle õppeaine lektoril oli aeg-ajalt kalduvus tudengeid sõimata rumalaks erinevates variatsioonides. Mulle näiteks ta ütles, et ta ei saa aru, kuidas nii loll inimene ülikooli sisse sai. Selle aine eksamile julges tulla 30st tudengist 7, mina kaasa arvatud. Hindeks sain "5" õppejõu üllatuseks. Järgmine aasta andis sarnast ainet edasi üks teine õppejõud, kes kiitis mind pidevalt. Hiljem kuulsin kursuse kaaslaste käest, et ta oli üsna pettunud, kui jätsin antud erialal oma õpingud pooleli.
Teise näitena tooksin oma praeguseid õpinguid TÜ-s. Esimesel kursusel lasi 1 õppejõud ühte tööd mul mitu korda ümber teha. Kuigi ma oleksin rahul olnud ka nõrgema hindega. Aga õppejõud väitis, et ma olen suuteline paremat tööd tegema ja pealegi oluline pole mitte hinne, vaid asja selgeks saamine. Nii ma siis pusisin oma tööd teha kuni õppejõud jäi rahule. Ma olen talle väga tänulik.
Antud näidetest võib igaüks teha oma järeldused, et kumb kriitika strateegia on efektiivsem ja edasiviivam.