Lugedes Teie poolt püstitatud dilemmat mõistan Teie probleemi. Olen ise ka olnud sarnases olukorras, kus õppejõud hilineb ning pärast võtab hilinetud aja loengu lõpust tagasi. Ning pärast loengu lõppu on vaja kiiresti, kiiresti jõuda järgmisesse kohta.
Kuna ülikoolil on õppehooneid eri paigus (Mis otseselt ei ole halb vaid hea, sest parkimiskohti niigi napib kõikjal.) oleks õppejõul ikkagi mõistlik lasta õpilased loengust ära sell hetkel, kui tema ainetunni aeg läbi saab. Olenemata, kas ta jõudis oma materjali edastatud või mitte. Nii oleks viisakas käituda oma õpilastega.
Töötates ise koolis õpetajana üritan tunniaegadest kinni pidada. Kui juhtub, et õpilased teevad midagi valesti, siis hoian neid niiöelda distsiplineerimise mõttes mõne minuti kauem tunnis eeldusel, et neil ei ole mujale vaja tormata (nt kehalise tundi või sööma).
Kuid, kui ise hilinen mõnda tundi (kuna on vaja teha mõningaid paljundusi või muu põhjus) palun õpilaste käest alati vabandust ja põhjendan oma hilinemist. Kui juhtub, et õpilane hilineb, siis üritan olla mõistev ning lasen tal koheselt ühineda tunni tööga.
Teemapüstitaja küsimusele vastates, kuidas käituda sellises olukorras? On minu soovitus see, et semestri lõpus saab anda iga õppeaine ja õppejõu kohta tagasisidet. Tagasisides saab nimetatud probleemi välja tuua.
Lähtudes Tõnise poolt välja pakutud variantidest oleks lisaks päris hea märguanne hilinevale õppejõule ning sellest tulenevalt kauem kinni hoidvale õppejõule ka see, kui õpilased lihtsalt ainetunni lõppedes ühiselt tõuseksid püsti, pakiksid oma asjad ning lahkuksid loengu ruumis.
Aeg on meie kõigi kõige väärtuslikum ressurss. Ilma ajata ei ole võimalik midagi teha.
Oleme mõistvad ja kasutame aega säästlikult.
Tere.
Lugedes Teie poolt püstitatud dilemmat mõistan Teie probleemi. Olen ise ka olnud sarnases olukorras, kus õppejõud hilineb ning pärast võtab hilinetud aja loengu lõpust tagasi. Ning pärast loengu lõppu on vaja kiiresti, kiiresti jõuda järgmisesse kohta.
Kuna ülikoolil on õppehooneid eri paigus (Mis otseselt ei ole halb vaid hea, sest parkimiskohti niigi napib kõikjal.) oleks õppejõul ikkagi mõistlik lasta õpilased loengust ära sell hetkel, kui tema ainetunni aeg läbi saab. Olenemata, kas ta jõudis oma materjali edastatud või mitte. Nii oleks viisakas käituda oma õpilastega.
Töötates ise koolis õpetajana üritan tunniaegadest kinni pidada. Kui juhtub, et õpilased teevad midagi valesti, siis hoian neid niiöelda distsiplineerimise mõttes mõne minuti kauem tunnis eeldusel, et neil ei ole mujale vaja tormata (nt kehalise tundi või sööma).
Kuid, kui ise hilinen mõnda tundi (kuna on vaja teha mõningaid paljundusi või muu põhjus) palun õpilaste käest alati vabandust ja põhjendan oma hilinemist. Kui juhtub, et õpilane hilineb, siis üritan olla mõistev ning lasen tal koheselt ühineda tunni tööga.
Teemapüstitaja küsimusele vastates, kuidas käituda sellises olukorras? On minu soovitus see, et semestri lõpus saab anda iga õppeaine ja õppejõu kohta tagasisidet. Tagasisides saab nimetatud probleemi välja tuua.
Lähtudes Tõnise poolt välja pakutud variantidest oleks lisaks päris hea märguanne hilinevale õppejõule ning sellest tulenevalt kauem kinni hoidvale õppejõule ka see, kui õpilased lihtsalt ainetunni lõppedes ühiselt tõuseksid püsti, pakiksid oma asjad ning lahkuksid loengu ruumis.
Aeg on meie kõigi kõige väärtuslikum ressurss. Ilma ajata ei ole võimalik midagi teha.
Oleme mõistvad ja kasutame aega säästlikult.
Päikest, Meeri