Tere!
Alustades väärtustega pean nentima, et kogu aeg on aeg ressurss ja igal ressursil on mingi (sageli rahaliselt mõõdetav) väärtus. Õpetajatele makstakse (veel) palka ning siinkohal on võimalik välja arvutada tunnihind. Sellest lähtuvalt on ka igal minutil mingi hind. Viies sisse sellise korra, et õpetaja hilisem saabumine auditooriumi ette on ajaliselt fikseeritud vastava spetsialisti poolt (nt õpilaste volitatud esindaja), saame võimaluse mõjutada hilineva õpetaja sissetulekut. Isegi väikeses ulatuses ja seega on mingi ressursipõhine vihje, et aeg on raha ja aega tuleb osata planeerida. Lisaks tuleb regulaarselt hilinevaid õpetajaid ka nimeliselt esile tõsta, sest vastutus peab olema individuaalne. Kuidas seda korraktselt teha? See on omaette küsimus ja teema ning seostub eetikaga. Eetika kerkib niigi esile, sest hilinemine (eriti süsteemne) näitab suhtumist oma õpilastesse ja tõmbab alla respekti teiste õpetajate vastu. Iga näiliselt individuaalne tegevus riivab kaudselt õpetajate kogukonda. Olles ise õppur avatud ülikoolis näen erinevaid õppejõude ning enamus on õigel ajal õiges kohas. Suur tänu selle eest ja positiivse suhtumise eest oma õpilastesse! Siinkohal on veel üks nipp, mida just praegu kasutasin - rõhutage positiivsust ja tänage neid õpetajaid (ka nimeliselt), kes on õigel ajal õiges kohas. Leppige grupiga kokku ja andke kõige enam süsteemselt hilinenud õppejõule loengu ajal üle suur igavesti rändav karikas kui parimale hilinejale või muud diplomi taoline aukiri või "papist suur kuldauraha" Isegi Oskar ei teeks paha, kuid enne tuleb küsida Oskari nõusolekut jne. Mis loo moraal? Lahendusi leiab alati kui vaid kastist välja mõelda ja selleks pole kunagi hilja.
Tervitades Tõnis
Tere!
Alustades väärtustega pean nentima, et kogu aeg on aeg ressurss ja igal ressursil on mingi (sageli rahaliselt mõõdetav) väärtus. Õpetajatele makstakse (veel) palka ning siinkohal on võimalik välja arvutada tunnihind. Sellest lähtuvalt on ka igal minutil mingi hind. Viies sisse sellise korra, et õpetaja hilisem saabumine auditooriumi ette on ajaliselt fikseeritud vastava spetsialisti poolt (nt õpilaste volitatud esindaja), saame võimaluse mõjutada hilineva õpetaja sissetulekut. Isegi väikeses ulatuses ja seega on mingi ressursipõhine vihje, et aeg on raha ja aega tuleb osata planeerida. Lisaks tuleb regulaarselt hilinevaid õpetajaid ka nimeliselt esile tõsta, sest vastutus peab olema individuaalne. Kuidas seda korraktselt teha? See on omaette küsimus ja teema ning seostub eetikaga. Eetika kerkib niigi esile, sest hilinemine (eriti süsteemne) näitab suhtumist oma õpilastesse ja tõmbab alla respekti teiste õpetajate vastu. Iga näiliselt individuaalne tegevus riivab kaudselt õpetajate kogukonda. Olles ise õppur avatud ülikoolis näen erinevaid õppejõude ning enamus on õigel ajal õiges kohas. Suur tänu selle eest ja positiivse suhtumise eest oma õpilastesse! Siinkohal on veel üks nipp, mida just praegu kasutasin - rõhutage positiivsust ja tänage neid õpetajaid (ka nimeliselt), kes on õigel ajal õiges kohas. Leppige grupiga kokku ja andke kõige enam süsteemselt hilinenud õppejõule loengu ajal üle suur igavesti rändav karikas kui parimale hilinejale või muud diplomi taoline aukiri või "papist suur kuldauraha" Isegi Oskar ei teeks paha, kuid enne tuleb küsida Oskari nõusolekut jne. Mis loo moraal? Lahendusi leiab alati kui vaid kastist välja mõelda ja selleks pole kunagi hilja.
Tervitades Tõnis