Arvan, et iga koostöö sujub paremini kui mängureeglites on eelnevalt kokku lepitud. Ka ülikooli õppetöös võiks mõned reeglid esimeste loengute/seminaride ajal kokku leppida. Olen märganud, et need õppejõud, kes soovivad üliõpilastega suhelda ja julgustavad neid kaasa mõtlema ja arutlema, teevad rohkem selliseid kokkuleppeid ja üliõpilased peavad neist üldjuhul kinni. Samas on ka õppejõude, kes saavad väga hästi aru, et üliõpilased ei kasuta arvutit konspekteerimiseks, vaid sõpradele kirjutamiseks, kuid ei lase end sellest häirida. Kui arvuti kasutamine pole otseselt õppetööks vajalik, siis minu arvates võiks õppejõud julgemalt paluda arvutid ära panna. Õppejõul on kindlasti seminarides lihtsam aru saada, millega tudeng tegeleb, kuid olen ka suures auditooriumis näinud, et õppejõud ei alusta enne loengut, kui kõik arvutid on laudadelt ära pandud. Üliõpilane on mugav ja kui keegi talle ei ütle, et selles loengus/seminaris pole mõtet arvutit välja võtta, sest see pole õppimiseks vajalik, siis võtab ta harjumusest arvuti välja ja kommenteerib Facebookis sõprade pilte rahulikult edasi. Samuti ei pruugi tudeng ise arugi saada, et loengu ajal filmi vaatamine näitab austuse puudumist ja võimalik, et ta on kunagi tänulik, et sai ülikoolis selgeks, et see pole sobiv käitumine, mitte ei pidanud ta oma esimesel töökohal ülemusele selgitama, miks ta koosoleku ajal otsustas filmi vaadata. Selles mõttes võiks ülikool tõesti tegeleda ka käitumise kujundamisega, mitte ainult teadmiste andmisega.
Arvan, et iga koostöö sujub paremini kui mängureeglites on eelnevalt kokku lepitud. Ka ülikooli õppetöös võiks mõned reeglid esimeste loengute/seminaride ajal kokku leppida. Olen märganud, et need õppejõud, kes soovivad üliõpilastega suhelda ja julgustavad neid kaasa mõtlema ja arutlema, teevad rohkem selliseid kokkuleppeid ja üliõpilased peavad neist üldjuhul kinni. Samas on ka õppejõude, kes saavad väga hästi aru, et üliõpilased ei kasuta arvutit konspekteerimiseks, vaid sõpradele kirjutamiseks, kuid ei lase end sellest häirida. Kui arvuti kasutamine pole otseselt õppetööks vajalik, siis minu arvates võiks õppejõud julgemalt paluda arvutid ära panna. Õppejõul on kindlasti seminarides lihtsam aru saada, millega tudeng tegeleb, kuid olen ka suures auditooriumis näinud, et õppejõud ei alusta enne loengut, kui kõik arvutid on laudadelt ära pandud. Üliõpilane on mugav ja kui keegi talle ei ütle, et selles loengus/seminaris pole mõtet arvutit välja võtta, sest see pole õppimiseks vajalik, siis võtab ta harjumusest arvuti välja ja kommenteerib Facebookis sõprade pilte rahulikult edasi. Samuti ei pruugi tudeng ise arugi saada, et loengu ajal filmi vaatamine näitab austuse puudumist ja võimalik, et ta on kunagi tänulik, et sai ülikoolis selgeks, et see pole sobiv käitumine, mitte ei pidanud ta oma esimesel töökohal ülemusele selgitama, miks ta koosoleku ajal otsustas filmi vaadata. Selles mõttes võiks ülikool tõesti tegeleda ka käitumise kujundamisega, mitte ainult teadmiste andmisega.