Priidule vastuseks, reageerin lausele "siis neil juhtudel, kus on ühte ja sama tööd esitatud mitme üliõpilase poolt, siis olen vastutuse pannud võimalusel mõlemale üliõpilasele". Minu arvates on see problemaatiline koht, sest kohe tõstatub minu jaoks terve ports küsimusi:
- kas ma ei tohi kaastudengit aidata, kui ta vannub mulle, et ta minu näidatud töös ei kasuta?
- millal tohin oma töö näiteks blogisse vms üles panna (või ei tohigi, sest teen oma töö teistele tudengitele kättesaadavaks)?
- kuidas sellisel juhul suhtuda nt moodle'is (või teiste sarnastesse foorumitesse) tööde esitamisse, kus on valikuid, kus kaastudengid näevad teiste esitatud töid?
Minu jaoks on situatsioon, kus üks tudeng näitab ja teine tudeng selle esitab, selgelt ühepoolne vargus (eeldusel, et see esimene ei ole teo eest raha saanud ja/või ta ei ole seda tööd teisele kirjutanud selleks, et teine selle esitaks. Tavaliselt juhtudel, kus kaks tudengit esitavad sama kodutöö raames identsed individuaalsed tööd, on üks selle teiselt varastanud). Ma ei näe, mis väärtust me tudengites sellega kasvatame, kui anname neile sõnumi, et nad ei tohi oma kodutöid mingil juhul üksteisele näidata. Teaduses räägime me avatusest, teadustulemuste jagamisest, uurimisgruppidest ja koostööst. Tudengite tasemel, kellest mitmed võivad tulevikus saada teadlaseks, peaks minu arvates ehk lähtuma samadest printsiipidest ja väärtustest.
Priidule vastuseks, reageerin lausele "siis neil juhtudel, kus on ühte ja sama tööd esitatud mitme üliõpilase poolt, siis olen vastutuse pannud võimalusel mõlemale üliõpilasele". Minu arvates on see problemaatiline koht, sest kohe tõstatub minu jaoks terve ports küsimusi:
- kas ma ei tohi kaastudengit aidata, kui ta vannub mulle, et ta minu näidatud töös ei kasuta?
- millal tohin oma töö näiteks blogisse vms üles panna (või ei tohigi, sest teen oma töö teistele tudengitele kättesaadavaks)?
- kuidas sellisel juhul suhtuda nt moodle'is (või teiste sarnastesse foorumitesse) tööde esitamisse, kus on valikuid, kus kaastudengid näevad teiste esitatud töid?
Minu jaoks on situatsioon, kus üks tudeng näitab ja teine tudeng selle esitab, selgelt ühepoolne vargus (eeldusel, et see esimene ei ole teo eest raha saanud ja/või ta ei ole seda tööd teisele kirjutanud selleks, et teine selle esitaks. Tavaliselt juhtudel, kus kaks tudengit esitavad sama kodutöö raames identsed individuaalsed tööd, on üks selle teiselt varastanud). Ma ei näe, mis väärtust me tudengites sellega kasvatame, kui anname neile sõnumi, et nad ei tohi oma kodutöid mingil juhul üksteisele näidata. Teaduses räägime me avatusest, teadustulemuste jagamisest, uurimisgruppidest ja koostööst. Tudengite tasemel, kellest mitmed võivad tulevikus saada teadlaseks, peaks minu arvates ehk lähtuma samadest printsiipidest ja väärtustest.