Loomkatsete puhul võõristatakse eetikat sageli seetõttu, et loomkatsete võimalik piiramine seostub inimeste ühe põhilise hirmuga: hirmuga enda ja lähedaste elu ning tervise pärast. Muidugi omistab enamik inimesi konnale mingit moraalset staatust ja ei litsu teda lõbu pärast laiaks. Aga enamik inimesi ei pea konna moraalset staatust ligilähedaseltki võrreldavaks kaasinimese omaga. Oma pereliikme elu päästmiseks oleks ilmselt samad inimesed, kes konna juhuslikku laiaks litsumist vältida üritavad, valmis ohverdama meeletul hulgal konni. Muidugi ei too kõik loomkatsed inimtervisele otsest selget kasu, ent piisab väga väikesest kasu võimalusestki, et muuta loomkatsed paljude silmis n-ö pühaks ja puutumatuks teemaks, mida parem torkida ei tasu. Inimesed on tervist puudutavatel teemadel väga tundlikud, tihti ka ebaratsionaalselt tundlikud (kartes alusetuid või väga vähetõenäolisi riske, aga oskamata karta realistlikumaid ohte), sest tunnevad ennast isiklikult ohustatuna. Sellistest hirmudest ei ole võimalik kergesti üle saada. Ilmselt väheneks võõristus loomkatsete eetika arutamise ees ainult siis, kui tugevalt rõhutatada, et loomkatsete võimalik piiramine ei takista potentsiaalseid arenguid meditsiinis.
Loomkatsete puhul võõristatakse eetikat sageli seetõttu, et loomkatsete võimalik piiramine seostub inimeste ühe põhilise hirmuga: hirmuga enda ja lähedaste elu ning tervise pärast. Muidugi omistab enamik inimesi konnale mingit moraalset staatust ja ei litsu teda lõbu pärast laiaks. Aga enamik inimesi ei pea konna moraalset staatust ligilähedaseltki võrreldavaks kaasinimese omaga. Oma pereliikme elu päästmiseks oleks ilmselt samad inimesed, kes konna juhuslikku laiaks litsumist vältida üritavad, valmis ohverdama meeletul hulgal konni. Muidugi ei too kõik loomkatsed inimtervisele otsest selget kasu, ent piisab väga väikesest kasu võimalusestki, et muuta loomkatsed paljude silmis n-ö pühaks ja puutumatuks teemaks, mida parem torkida ei tasu. Inimesed on tervist puudutavatel teemadel väga tundlikud, tihti ka ebaratsionaalselt tundlikud (kartes alusetuid või väga vähetõenäolisi riske, aga oskamata karta realistlikumaid ohte), sest tunnevad ennast isiklikult ohustatuna. Sellistest hirmudest ei ole võimalik kergesti üle saada. Ilmselt väheneks võõristus loomkatsete eetika arutamise ees ainult siis, kui tugevalt rõhutatada, et loomkatsete võimalik piiramine ei takista potentsiaalseid arenguid meditsiinis.