Minul on analoogne kogemus tutvusringkonnast, kus algklassilaps, kes ei olnud inglise keeles väga võimekas, pelgas väga tundi, sest õpetaja alavääristas ja tegi klassi ees kohatuid märkusi. Näiteks arutati klassis hommikusöögi üle ja õpilased pidid inglise keeles ütlema, mida nad söövad. Laps ütles, et tema sööb igal hommikul putru jogurtiga. Selle peale hakkas õpetaja valju häälega naerma ja teatas, et mis sa valetad, mitte keegi ei söö putru jogurtiga. Laps oli väga hämmeldunud, sest ta tõesti on väiksest saadik niimoodi putru söönud.
Isegi kui ta ei sööks seda putru nii, siis keele õppimise seisukohalt on täiesti ebaoluline, mida ta hommikusöögiks sööb, kui ta seda keeleliselt korrektselt väljendab. Õpetaja suutis oma rumaluse ja kohatu suhtumisega muuta inglise keele õppimise ebameeldivaks. See õpetaja käitus äärmiselt vastutustundetult ja mõtlematult lapse eneseväärikust silmas pidades. Õpilast, kes niikuinii tunneb ennast tunnis ebakindlalt, süüdistada valetamises ja naeruvääristada terve klassi ees - see mõjutab kindlasti nii lapse õpimotivatsiooni kui enesehinnangut. Samas annab kogu klassi õpilastele sõnumi, et kui kellelgi on harjumuspärasest erinev eelistus, siis seda peab hukka mõistma.
Minul on analoogne kogemus tutvusringkonnast, kus algklassilaps, kes ei olnud inglise keeles väga võimekas, pelgas väga tundi, sest õpetaja alavääristas ja tegi klassi ees kohatuid märkusi. Näiteks arutati klassis hommikusöögi üle ja õpilased pidid inglise keeles ütlema, mida nad söövad. Laps ütles, et tema sööb igal hommikul putru jogurtiga. Selle peale hakkas õpetaja valju häälega naerma ja teatas, et mis sa valetad, mitte keegi ei söö putru jogurtiga. Laps oli väga hämmeldunud, sest ta tõesti on väiksest saadik niimoodi putru söönud.
Isegi kui ta ei sööks seda putru nii, siis keele õppimise seisukohalt on täiesti ebaoluline, mida ta hommikusöögiks sööb, kui ta seda keeleliselt korrektselt väljendab. Õpetaja suutis oma rumaluse ja kohatu suhtumisega muuta inglise keele õppimise ebameeldivaks. See õpetaja käitus äärmiselt vastutustundetult ja mõtlematult lapse eneseväärikust silmas pidades. Õpilast, kes niikuinii tunneb ennast tunnis ebakindlalt, süüdistada valetamises ja naeruvääristada terve klassi ees - see mõjutab kindlasti nii lapse õpimotivatsiooni kui enesehinnangut. Samas annab kogu klassi õpilastele sõnumi, et kui kellelgi on harjumuspärasest erinev eelistus, siis seda peab hukka mõistma.