Kui jutt on väärtuskasvatusest (eriti õpetajate puhul), siis on minu jaoks alati olnud küsimuseks see, et kas tegu saab üldse olla millegagi, mida õpitakse tegema. Nagu õpitakse ajalugu, et olla ajaloo õpetaja või õpitakse üldiseid didaktikalisi teadmiseid.
Kas pole ehk nii, et kuna väärtuskasvatus oma olemuselt ei peaks olema õigete väärtuste õpetamine ja kontrollimine, siis ei saa väärtuskasvatus pädevuse õpetamine ise samamoodi olla selline tehniline tegevus?
Juhul kui nii, siis peaks vast alustama neist inimestest, kes praegu tulevasi õpetajaid koolitavad? Muidugi sellisel juhul läheks aastakümneid(?) enne kui kõik tegevõpetajad vastava pädevuse omandaksid. Ning arvestades, et Eesti riik pole olnud just kõige edukam ühe konkreetse plaani, mis kestab kauem kui 5 aastat, järjepidevas elluviimises, siis vist jäämegi neid väärtuskasvatuslikuld pädevaid koole ootama.
Kui jutt on väärtuskasvatusest (eriti õpetajate puhul), siis on minu jaoks alati olnud küsimuseks see, et kas tegu saab üldse olla millegagi, mida õpitakse tegema. Nagu õpitakse ajalugu, et olla ajaloo õpetaja või õpitakse üldiseid didaktikalisi teadmiseid.
Kas pole ehk nii, et kuna väärtuskasvatus oma olemuselt ei peaks olema õigete väärtuste õpetamine ja kontrollimine, siis ei saa väärtuskasvatus pädevuse õpetamine ise samamoodi olla selline tehniline tegevus?
Juhul kui nii, siis peaks vast alustama neist inimestest, kes praegu tulevasi õpetajaid koolitavad? Muidugi sellisel juhul läheks aastakümneid(?) enne kui kõik tegevõpetajad vastava pädevuse omandaksid. Ning arvestades, et Eesti riik pole olnud just kõige edukam ühe konkreetse plaani, mis kestab kauem kui 5 aastat, järjepidevas elluviimises, siis vist jäämegi neid väärtuskasvatuslikuld pädevaid koole ootama.