Kuidas on eetikaga? Ma ei laskuks üldse sellesse, kui eetiline on see, et lastele ja alaealistele on taolised vähese alkoholisisaldusega tooted kättesaadavad. Lapsena vanematega Lõuna-Euroopas reisides ehmatasid nii ema-isa kui ka mina, kui prantslasest perekonnatuttav lõunasöögilauas mulle 10-aastasele veega lahjendatud veini pakkus. Küsimus on kultuuriruumis/kommetes ja pigem on minu arvates probleemiks see, et eestlane on harjunud jooma suurtes kogustes kanget alkoholi, mitte toidu kõrvale veini nautima. Lõuna-Eurooplased ei joo veini selleks, et täis jääda, vaid selleks, et toitu paremini nautida. Meil on aga levinud juua selleks, et kiiresti purju jääda. Kuid see on teine arutelu...
Mis ma soovisin hoopis teemapüstituse kommentaarina välja tuua on küsimus, kui eetiline on väita, et toode on miski, mis ta ei ole? Alkoholivaba siider ei ole alkoholivaba, kui seal on 1,2% alkoholi. Kuigi tõesti, seaduste kohaselt on asi JOKK, kuid oluline on see, et tarbija mõistaks, millist toodet ta parasjagu ostab. Kui loen etiketilt “juust”, siis olen teadlik, et juust on üks üpris rasvane toode, kuid ma ei eelda, et mulle kui ostjale rõhutatakse “rasvane juust”. Kui toote etiketil seisab “rasvavaba juust”, siis eeldan, et tootes tõesti ei ole rasva. Avastades hiljem, et seal siiski natuke oli, sest seaduse kohaselt on niimoodi korrektne, siis on minu kui tarbija ootusi petetud ja käitutud ebaeetiliselt.
Kuidas on eetikaga? Ma ei laskuks üldse sellesse, kui eetiline on see, et lastele ja alaealistele on taolised vähese alkoholisisaldusega tooted kättesaadavad. Lapsena vanematega Lõuna-Euroopas reisides ehmatasid nii ema-isa kui ka mina, kui prantslasest perekonnatuttav lõunasöögilauas mulle 10-aastasele veega lahjendatud veini pakkus. Küsimus on kultuuriruumis/kommetes ja pigem on minu arvates probleemiks see, et eestlane on harjunud jooma suurtes kogustes kanget alkoholi, mitte toidu kõrvale veini nautima. Lõuna-Eurooplased ei joo veini selleks, et täis jääda, vaid selleks, et toitu paremini nautida. Meil on aga levinud juua selleks, et kiiresti purju jääda. Kuid see on teine arutelu...
Mis ma soovisin hoopis teemapüstituse kommentaarina välja tuua on küsimus, kui eetiline on väita, et toode on miski, mis ta ei ole? Alkoholivaba siider ei ole alkoholivaba, kui seal on 1,2% alkoholi. Kuigi tõesti, seaduste kohaselt on asi JOKK, kuid oluline on see, et tarbija mõistaks, millist toodet ta parasjagu ostab. Kui loen etiketilt “juust”, siis olen teadlik, et juust on üks üpris rasvane toode, kuid ma ei eelda, et mulle kui ostjale rõhutatakse “rasvane juust”. Kui toote etiketil seisab “rasvavaba juust”, siis eeldan, et tootes tõesti ei ole rasva. Avastades hiljem, et seal siiski natuke oli, sest seaduse kohaselt on niimoodi korrektne, siis on minu kui tarbija ootusi petetud ja käitutud ebaeetiliselt.