näitejuhtumid
Internetist võib leida nii mõndagi huvitavat. Näiteks veebipõhise mängu RuneScape, milles igal mängijal on oma tegelane, kes seikleb koos teistega läbi põneva võrgus loodud maailma. Mäng on eelkõige mõeldud lastele ning ka Eestis võrdlemisi populaarne. Kuid selleks, et saavutada mängus hea positsioon, peab olema palju mänguraha, mida mitmelt internetileheküljelt reaalselt kasutusel oleva raha eest osta saab. Paraku võtavad mitmed müüjad pangaarvelt küll raha maha, kuid mänguraha vastu ei anna, jättes ostjad pika ninaga. Kauba andmata jätmine on kahtlemata vale ja ka seadusevastane. Aga kuidas sellisesse äriideesse üleüldiselt suhtuda? Näiteks:
- Kas virtuaalmaailmas kasutatavat mänguraha võib "pärisraha" eest müüa?
- Milliseid väärtusi ja maailmamõistmist see RuneScape`i hindavates lastes kasvatab?
- Kuna kirjeldatud tehing ei tee vahet virtuaal- ja tegeliku maailma vahel, kas tohib lastele jätta muljet, et neis kehtivad samad reeglid?
- Kui mänguraha on RuneScape`is staatuse ekvivalent, siis kas tohiks seda pärisraha eest müüa, andes nii mõista, et hea positsioon ongi raha eest ostetav?
Vaata veel näitejuhtumeid:
09.02.2012 Arvutimängud väärtuskasvatuses
12.10.2010 Timothy Garton Ash. Taasta oma privaatsus. (EPL)
07.04.2010 Töötaja töö- ja eraelu sotsiaalsetes võrgustikes
28.10.2009 Reklaam kui kohustus
19.05.2008 Mihkel Mutt. Kellele kuulub blogi? (Postimees)
12.02.2008 Rahvusvaheline uurimisvõrgustik juhib tähelepanu laste riskikäitumisele internetis