näitejuhtumid ja õppematerjalid
Lubadused klientidele
Kortermaja ehitav kinnisvaraarendaja teatas korteri broneerinud klientidele, et kavatseb varem kokku lepitud hinda tõsta, kuna ehitushinnad on vahepeal kallinenud. Ostjatega sooviti alustada uusi hinnaläbirääkimisi: neile, kes uuest hinnast keelduvad, maksab firma sissemakse koos intressidega tagasi ning alustab vabanenud korteri müümist uutele huvilistele uue hinnaga.
Ostjate protestile ja ajakirjanduse kajastustele reageeris ettevõte kiiresti ja avalikult. Arendaja loobus hinna tõstmisest kõnealustes tehingutes ja muutis ka edaspidist müügistrateegiat. Firma kinnitas, et praegustele ja tulevastele klientidele antud lubadustest peetakse kinni ning välja pakutud hinnad jäävad kehtima algusest lõpuni.
- Kas firma esialgse plaani puhul oli tegemist lubaduse murdmisega?
- Kuidas võiks firma esialgset kava õigustada?
- Mis võiksid olla põhjused, miks firma oma hinnamuutmise kavatsusest loobus?
- Kuidas hindate ettevõtte reaktsiooni kaebustele?
Vaata seotud artikleid:
Arco Vara tütarfirma tõstis varem kokku lepitud korterihindu. - Postimees, 06.11.2006.
Arco Vara loobus sõnamurdlikust plaanist tõsta korterite hindu. - Postimees, 08.11.2006.
Vaata veel näitejuhtumeid:
15.01.2010 Kartellilepete võimalikust tagamaast
15.10.2007 LHV süüdistab pankasid ebaeetilises võitluses
23.11.2007 Uus keskklassi haigus: poevargus
Rohkem ärieetika näitejuhtumeid leiate Markkula Center for Applied Ethics kodulehelt (inglise keeles)
ÕPPEMATERJALID
Barbaut, G. Intellektuaalomand Euroopa Ühenduses: loengud Tartus 17.-19. märtsil ja 17.-19. mail 2004. Tõlkinud M. Leesik. Tartu: Eesti Õiguskeskus, 2005.
Koitel, H. Kaubamärk ja kõlvatu konkurents. Tallinn: Eesti Riigikaitse Akadeemia kirjastus, 1997.
Belk, R.; Devinney, T.; Eckhardt, G. Consumer Ethics Across Cultures. – Berkeley: University of California, Center for Responsible Business, 2005.
Polonsky, M. J. et al. Consumer Ethics in the European Union: A Comparison of Northern and Southern Views.