Koolide enesehinnangu mudeli alus
Koolide enesehinnangu mudeli eesmärk on kokku koondada tulemusliku väärtuskasvatuse olulisimad aspektid ja aidata koolidel analüüsida oma väärtusarendustööd. Sellisena võib see olla nii hindamisalus kui inspiratsiooniallikas, mis juhib tähelepanu erinevatele tahkudele ja võimalustele, mida väärtuskasvatuse juures silmas pidada
Koolide enesehinnangu mudeli alus
Tartu Ülikooli eetikakeskus, 2009
Mudeli põhijaotused on järgnevad:
1. põhiväärtuste sõnastamine ja selgitamine;
2.eestvedamine ja vastutus;
3.väärtuskasvatuse süsteemne prioriteediks seadmine;
4.koolikultuur;
5.koostöö-partnerlus-kaasamine;
6.pidev väärtusarenduse protsess.
Koolide enesehinnangu mudeli alus koondab vastava töögrupi ettepanekud. Töögrupis toimunud arutelude tulemusena otsustati väärtuskasvatuse koondettepanekule lisada ka TÜ eetikakeskuse koostatud sissejuhatav selgitus, mis selgitab, mida mõeldakse väärtuste ja väärtuskasvatuse all ning millised on väärtuskasvatuse erinevad meetodid. Tegemist on esialgse ettepanekuga, millele ootame koolide ja väärtuskasvatuse erinevate osapoolte tagasisidet.