Kampaania muutis söömisharjumusi
The Independent,
28.02.2008
Suurbritannias on suute linnuvabrikute kanade müük on märgatavalt langenud, sellest ajast kui käivitati kampaania, mis teavitab linnukasvatuses levinud julmusest ja ärgitab tarbijaid pöörama rohkem tähelepanu loomade heaolule.
[vt ka kliendid ja tooted, keskkond ja äri]
Kampaania tulemusena ostetakse senisest tunduvalt rohkem vabapidamises kanade toodangut, nii et kauplused on hädas piisava varustamisega ja tootjad ei suuda nõudlusega sammu pidada ning kanu tuleb tellida ka Prantsusmaalt. Üldised langenud müüginumbrid näitavad, et kui vabapidamises kanad on poest otsa saanud, siisinimesed, kes ei soovi osta standardkanu, jätavad pigem kanaliha ostmata.
Lindude julma kohtlemist massilises linnukasvatuses näidati telesaadetes ja võrdluseks tutvustati vabapidamises kanade elu. Ettevõtmisele aitas kaasa grupi Compassion in World Farming salaja ülesvõetud filmimaterjalid kanafarmist, samuti suure kaupluseketi Tesco palju nördimust tekitanud kanaliha odavmüük, mille tulemuseks usutakse olevat lettidele jäänud tavaliste linnuvabrikute kanad.
Suurbritannias kasvatatakse aastas umbes 800 miljonit kana, kellest 92% elab ja kannatabtavalistes massilistes linnuvabrikutes.
Korraldajad kavatsevad kampaaniat jätkata ja intensiivistada.