Meediapublik
Kuna meedial on suur roll avaliku arvamuse kujundamisel, tuleb jälgida, kuidas ja milliseid väärtusi erinevatele sihtgruppidele suunatud uudistes või artiklites esile tõstetakse. Näiteks tänapäevast tarbimismentaliteeti aeg-ajalt meedias küll kritiseeritakse, teisalt võib küsida, kas mitte just meedia ise ei võimenda tarbimist ja muud lihtsakoelist meelelahutust, hoides reklaami ja meelelahutuslike saadete, artiklite jms osakaalu erinevates meediakanalites siiski võrdlemisi kõrgena. Milliseid sõnumeid peaks ajakirjandus edastama ja milliseid sõnumeid tegelikult edastatakse? Kas õigupoolest on olemas nn tundlikke teemasid, mille kajastamisel peab olema eriti ettevaatlik, või summutab tõe edastamise nõue kõik muud kaalutlused?
Tundlikeks teemadeks peetakse tavaliselt vägivalda, maailmavaatelisi, näiteks religiooniga seotud probleeme, samuti ka seksuaalse sisuga küsimusi: millal muutub neutraalne kirjeldamine õhutamiseks, poliitiliste või usuliste tõekspidamiste edastamine propagandaks; kuidas kajastada radikaalseid ning ühiskonna poolt üldiselt aktsepteeritud normidega sobimatuid arvamusi, näiteks vägivalda pooldavate inimeste või äärmuslikke meetmeid tarvitava usulise ühenduse liikmete ideid; millisel moel ohtlikke ideid tutvustada ja käsitleda - lõhkekeha valmistamise õpetus võib inimesi meelitada ajakirjanduses edastatut järele proovima.
Oluline pole üksnes see, kuidas millestki rääkida, vaid ka kellele sõnum on suunatud: näiteks, kuidas sisustada televisiooni eetriaega pärastlõunal, kui publik võib koosneda suures osas lastest. Eripärast kohtlemist vajavate sihtgruppide alla paigutatakse sageli lisaks lastele veel eakad inimesed, soolised grupid, vähemused (nt etnilised, rassilised), mõnikord ka madala sissetuleku või haridustasemega inimesed. Kuidas edastada uudiseid või arvamuslugusid ilma kedagi solvamata ning iga sihtgrupi esindajale sobival moel, võib ajakirjaniku jaoks olla paras pähkel.
Lisaks peaks tähelepanu pöörama, milline mulje jääb eripäraste sihtgruppide esindajatest endist. Meedia suudab olulisel määral mõjutada inimeste suhtumist näiteks vähemusrahvustesse või puuetega inimestesse: kuidas tohib ajakirjandus oma mõjuvõimu kasutada, nii et see jääks moraalsuse piiridesse.
Vaata ka: reklaam ja erinevad sihtgrupid, poliitiline reklaam, usuvabadus, kultuuridevahelised erinevused ja konfliktid, alastiolek ning seksuaalsus, kunst ja moraalsed väärtused
Foto: www.sxc.hu